Hva kostet din receiver ca......... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 45
    Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Men 25 K da mann !! det er jo ingen ting...... 8)
    Det er mange der ute som virkelig har kjørt på med kraftverk, men vi får se om noen dager hvordan det ser ut.

Jeg trodde på forhånd at ca 90% ville ligge under 25K, dette er bare for å få et generelt bilde av receiverne.

Z11 er jo å skaffe for 2500$, med litt modding og mva så er man i mål på 20K

Det blir litt som når man måler utstyret, alt over 25cm er bortkastet!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Det er mange der ute som virkelig har kjørt på med kraftverk, men vi får se om noen dager hvordan det ser ut.

Jeg trodde på forhånd at ca 90% ville ligge under 25K, dette er bare for å få et generelt bilde av receiverne.

Z11 er jo å skaffe for 2500$, med litt modding og mva så er man i mål på 20K

Det blir litt som når man måler utstyret, alt over 25cm er bortkastet!!!
    Stusselig sengekos hjemme hos deg med andre ord8)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bonkers
    Stusselig sengekos hjemme hos deg med andre ord8)
    π × d om du forstår.........................:idea:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Statistisk sett ser alt perfekt bortsett fra 25000------>, det skyldes både at det er mange alternativ over 25K og mange asylanter her som lett bruker store summer på hobbyen. Hadde denne gruppen vært delt opp i 5K trinn så hadde det vel blitt en grei normalfordeling.

Litt tidlig, men vi kan se at 10-14K er det området med flest receivere, det er vel her man får mest valuta for pengene også, men noen svært gode receivere har blitt tilgjengelig mellom 7-10K, for noen år siden var vel det 10-12K klassen.

Lønningene blir høyere og høyere, men prisene går ned, ned og ned........enda så klager vi.......

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forundret meg ikke

Ser at penger betyr mere en det viktigste måleinstrumentet vi har, Ørene.... mange bruker mere penger en det som er sundt på annlegg, eller er det for mye penger ute blandt folk? Det kan vel dere svare på.

Har ikke brukt mere enn 9998 kr på en Denon AVR-3600 og et sett med Dali 909, 505 en 12" dali Zubb og en 02 center. Det er 14 år siden og er Meget fornøyd med hjemme kinoen min. resten er PS3, Canal digital HDPVR og en HDPC/server. Har kommet opp i 55 000 tilsammen på hele sulamitten.

Konklusjonen min blir da, mange har for mye penger, og setter fritiden høyt.

andre med andre synspunkter?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må vell og si det at det er ikke uvanlig å overstige 25000,- på forsterker elektronikken.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av QaRtZ
    Ser at penger betyr mere en det viktigste måleinstrumentet vi har, Ørene.... mange bruker mere penger en det som er sundt på annlegg, eller er det for mye penger ute blandt folk? Det kan vel dere svare på.

Har ikke brukt mere enn 9998 kr på en Denon AVR-3600 og et sett med Dali 909, 505 en 12" dali Zubb og en 02 center. Det er 14 år siden og er Meget fornøyd med hjemme kinoen min. resten er PS3, Canal digital HDPVR og en HDPC/server. Har kommet opp i 55 000 tilsammen på hele sulamitten.

Mye kommer an på hvordan man prioriterer.
    Røyker du for 20K i året, fester for 20-40K i året så får man fort et bra anlegg for den summen.
    Velger man å bo 20-40km fra bykjernen så sparer man kanskje flere millioner på bolig, kanskje man jobber mye og tjener bra, hvem vet.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Syns kanskje du kommer med en liten selvmotsigelse her.

Ja ørene er ett viktig måleinstrumen, men hvis du har stått på stdet hvil i 14 år har du gått glipp av mye, det er faktisk en utvikling som skjer....

Bare det og bruke en PS3/HD PVR og ikke minst en server til lydformidling gir meg frysninger... personlig syns jeg at ingen av de 3 du bruker som lydkilder holder mål.

Og det er selvfølgelig snakk om prioriteringer og forskjellige preferanser.

Men det blir fjåsete og si at mange har for mye penger, er det ut i fra dine preferanser eller ????

Nei du hvis noen finner glede av ett anlegg til 10 K eller 250 K så la de få lov til det uten og fordømme, vi lever heldigvis i ett land hvor partiet Rødt fremdeles ikke regjerer, selv om jeg lurer litt på det av og til......

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Den 25000-> blir vel litt i minste laget for endel her inne. eller skulle det være en null til på slutten der ?
    Minste laget? Hva er høyere enn 25K til uendelig da?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehhhh, kan du ikke legge inn litt høyere summer ??

Ingen grunn til og være beskjeden vet du ;-)
    Den høyeste summen er jo allerede lagt inn.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Den høyeste summen er jo allerede lagt inn.
    kverulant !!

Og dessuten står det kun over, ikke hvor langt, skulle det ha vært korrekt skulle det i så fall ha vært ett liggende 8 tall for uendelig....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kverulant !!
    Hehe, jeg måtte bare:-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Og dessuten står det kun over, ikke hvor langt, skulle det ha vært korrekt skulle det i så fall ha vært ett liggende 8 tall for uendelig....
    Hvor mener du "pil oppover" stopper da? ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kverulant !!

Men hvis han hadde brukt det hadde vi sikkert protestert over snikreklame for Infinity! Og det vil vi vel ikke, høhø.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kverulant !!

Som en demokratisk person er jeg motstander av å legge ned 8 som en stakkar, der for kan vi si at 25000------> går til one houndred million dollar......som Dr Evil så pent sa det!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt enig der faktis, skulle hatt noen store hopp.
    som feks:
    25.000 - 50.000,
    50.000 - 100.000,
    100.000-->

Spesielt med tanke på at både over en femdel og den kategorien som har flest stemmer ligger "25.000->" gruppen...

MEN for folk flest, så er det jo intressant å ha det slik du har satt det opp

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja ørene er ett viktig måleinstrumen, men hvis du har stått på stdet hvil i 14 år har du gått glipp av mye, det er faktisk en utvikling som skjer....

Bare det og bruke en PS3/HD PVR og ikke minst en server til lydformidling gir meg frysninger... personlig syns jeg at ingen av de 3 du bruker som lydkilder holder mål.

Men det blir fjåsete og si at mange har for mye penger, er det ut i fra dine preferanser eller ????

Nei du hvis noen finner glede av ett anlegg til 10 K eller 250 K så la de få lov til det uten og fordømme, vi lever heldigvis i ett land hvor partiet Rødt fremdeles ikke regjerer, selv om jeg lurer litt på det av og til......
    ganske så enig her! bra innlegg

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker for svarene

Takker for komentaren loffen68, men så lenge jeg bruker de innebygde DAC'ene i avr'en så holder en HDPC/server til lytting av lossless filer, tror vel ikke at det kommer på tale å bruke analoge kabler? og i dag er vi no også avhengig av konsoller og eksterne boxer for tvmotak, så hvorfor ikke en pvr?

Har jobbet med konsert lyd i mange år, og det er bare i store klassiske konsert haller med symfoni orkester, hvor vi kan snakke om at det er faktisk muligt å LYTTE til musik, live, noe sant kan ikke fremtvinges av høytalere, selv om de koster 450k.

Men alle sine leker. Barnet i oss blir ikke eldre, det er bare lekene som blir større og dyrere.

vennlig hilsen
    QaRtZ

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for komentaren loffen68, men så lenge jeg bruker de innebygde DAC'ene i avr'en så holder en HDPC/server til lytting av lossless filer, tror vel ikke at det kommer på tale å bruke analoge kabler? og i dag er vi no også avhengig av konsoller og eksterne boxer for tvmotak, så hvorfor ikke en pvr?

Har jobbet med konsert lyd i mange år, og det er bare i store klassiske konsert haller med symfoni orkester, hvor vi kan snakke om at det er faktisk muligt å LYTTE til musik, live, noe sant kan ikke fremtvinges av høytalere, selv om de koster 450k.

Men alle sine leker. Barnet i oss blir ikke eldre, det er bare lekene som blir større og dyrere.

vennlig hilsen
    QaRtZ

Bare hyggelig :-)

Men akkurat nå har jeg litt problemer med og ta deg helt seriøst.....

Selvfølgelig er det vanskelig og finne noe som kan reprodusere ett live symfoni orkester.

MEN når referansen/oppsettet (Kall det hva du vil ) er en Denon AVR 3600 og DALI 909 hjelper det lite at du bruker de innebygde DACene og kjører lossless, sorry det er ikke vondt ment....

Ble litt skremt når du i tillegg sier at du jobber med konsertlyd, hadde faktisk trodd at en person som jobber med lyd også hadde gått inn for og få god lyd hjemme, men for all del det kan hende at jeg er helt på jordet her...

Velkommen til forumet forresten :-)

Siden du er Møring kan du jo sjekke ut denne tråden også det er en fin måte og treffe gutta i ditt distrikt.
    http://avforum.no/forum/generell-chi...ml#post1406436

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slenger meg på loffen atter en gang jeg

erfaringen min er at dem som jobber med lyd er jo akkurat dem som bruker penger på anlegg fordi dem vil komme nærmest mulig lytteopplevelsen man får når man er på feks en konsert.

jeg personlig syntes man får en enda bedre opplevelse når man har et bra oppsett som er satt opp riktig hjemme

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •