Ny receiver til Dali Concept 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny receiver til Dali Concept 8

Okey, jeg hadde egentlig ikke tenkt å lage noen ny tråd for dette, men jeg greier ikke å bestemme meg... Det den lille pioneeren jeg har nå har begynt å takke for seg, så jeg har endelig en unnskyldning for bytte den ut. Den var uansett litt for veik til å drive frontene mine (Concept 8 ), så jeg er på jakt etter noe som er litt kraftigere.
    Jeg har ingen mulighet til å få testet noen før kjøp, og baserer meg på å handle på nett, og har sett på disse:
    -Denon AVR-3310, ettersom den har fått en liten prisknekk i det siste.
    -Onkyo TX-NR807 (Tror ikke 1007 og oppover har tillegg jeg ønsker å betale for)
    -Pioneer SC-LX72 (ICE power frister)

Onkyoen er billigst av disse, og jeg tror den kan være det beste kjøpet for meg. Uansett frister det minst like mye med Pioneeren med ICE-forsterkerene sine, og det faktum at jeg liker Pioneer generelt, selv om den koster noen lapper mer og dermed må vente til mars-lønna er kommet. Har Denonen med i vurderingen pga det fine prisfallet den har hatt, og den ser ikke dum ut på papiret. Har dog lest at Denon ikke nødvendigvis er en heldig blanding med Dali?

Bruken ca 80/20 film/musikk, og musikken er alt i fra rock, blues, metal, og også litt klassisk. (Størst vekt på rock og blues)

Noen anbefalinger, evt andre modeller jeg bør se på? Setter stor pris på innspill! (Jeg har søkt og lest mye her, men er fremdeles like blank)

Edit
    Tilleggskrav:
    -Nettverk (for nettradio og annet gøy)
    -usb, gjerne med ipod-kontroll også, men ikke noe krav da det stort sett er greit å få tak i som ekstrautstyr.
    -HDMI (trenger 4 inn/1 ut) med god dekoding av HD-lydformatene.
    -Romkorreksjon (men hvem har vel ikke det?)
    -Svart
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville faktisk vurdert Denon 2310 og et NAD 275 effekttrinn! ..

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tenkt receiver + effekt selv, men samboeren var ikke like enig i det. Dessuten mangler AVR-2310 USB-tilkobling og nettverk, og da blir 3310 mer aktuell. Har av og til behov for å spille av musikk fra mp3-spillere også, og nettradio kan jo være trivelig å prøve
    Ser forresten nå at onkyoen ikke har usb

Jeg kan jo legge til noen krav:
    -usb, gjerne med ipod-kontroll også, men ikke noe krav da det stort sett er greit å få tak i som ekstrautstyr.
    -Svart
    Det er sikkert mer jeg kommer på etterhvert også.
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Apollyon
    Jeg har tenkt receiver + effekt selv, men samboeren var ikke like enig i det. Dessuten mangler AVR-2310 USB-tilkobling og nettverk, og da blir 3310 mer aktuell. Har av og til behov for å spille av musikk fra mp3-spillere også, og nettradio kan jo være trivelig å prøve
    Ser forresten nå at onkyoen ikke har usb

Jeg kan jo legge til noen krav:
    -Svart
    Det er sikkert mer jeg kommer på etterhvert også.
    Denon sin xx09 og xx10 serie passer veldig fint med Dali Concept. Så det trenger du ikke bekymre deg for :-) Jeg har selv en Onkyo 807 som jeg brukte på mine Dali Concept 6 før jeg solgte de. Ikkeno problem der heller. Så du trenger ikke bekymre deg for fallgruver på de 2 valgene værtfall.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kamerat har Concept 8 på en Denon 2808, og det fungerer helt greit det.
    Så effektmessig burde 3310 holde, også kan du jo heller vurdere å spe på med en "pen" effektforsterker senere som madammen blir litt mer villig med tiden

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje jeg skal bruke våren på massere inn tanken på effekttrinn i stua.
    Tror jeg eliminerer onkyo'en, og kanskje legger til pioneer vsx-lx52 i vurderingen, dersom jeg skal leke med tanken om effektforsterker i tillegg.
    Men da er plutselig denon på toppen av lista mi

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I det siste, med tanke på elkjøp sin pris presser har faktisk Denon 3310 framstått som et meget hyggelig valg, må vel i grunn på den noe dyrere Onkyo NR1007 for å få litt bedre.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er avgjørelsen tatt... Selv om folket sier Denon, så er Pioneer SC-LX72 bestilt.
    Grunnene til at det ble denne:
    -Har en liten forkjærlighet for Pioneer.
    -Nysgjerrig på ICE power.
    -IPod-kabel er inkludert.
    -HDMI i fronten.
    -Mindre behov for effektforsterker i tillegg.
    Ellers har den alt jeg krever Gleder meg!

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med valget
    Kjøpte selv en LX 82for et par uker siden,og er kjempefornøyd!
    Krefter i massevis,og utrolig detaljert og klar lyd,uten at den blir skrikete!
    Hadde en lx 51 fra før,og merket stor forskjell med en gang jeg satte den på!
    Til og med dialogen på vanlig tv ble klarere og tydligere!

Og så er de absolutt de lekreste reciverne på markedet etter min smak
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott valg .

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper det er et godt valg, og forventer stooor bedring i forhold til den gamle receiveren. Om jeg er heldig vil pakken være fremme på lørdag 8)

Newcomer soBEEit sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble det bra?

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt i alt; meget fornøyd Er ikke helt tilfreds med hdmi(video)-svitsjingen, da det virker som at den gjør ett eller annet med signalet. Fungerer utmerket på satelittuneren (HD) og blu-ray, men ikke på pc. Det er ett eller annet med pixelmapping eller skalering og posisjonering som gjør at bildet blir for stort for skjermen, og det er ikke sentrert. Har derfor koblet pc'n rett inn på tv.
    Lydmessig er jeg plutselig i en helt annen verden; med fantastisk godt og nøytralt lydbilde ved høyt volum, men kanskje litt lite bass ved 'stille' lytting. Har derfor tre mcacc-oppsett jeg bruker, hvor det ene er autooppsettet med lytteposisjon midt i sofaen, nr to er i samme lytteposisjon men litt manuelt justert EQ for lytting ved lavt volum, og nr 3 er autooppsett i alternativ lytteposisjon
    -iPod-kontrollen fungerer meget bra.
    -Nettradio virker bra, men jeg har ikke testet all verden ennå.
    -Har bare sett én film ennå, Batman Begins, men foreløpig inntrykk er at dialog har blitt mye renere, spesielt med tanke på mørkere stemmer. Har ikke funnet noen minus.
    Jeg har alltid trodd at den gamle receiveren min var ok, men det er utrolig hvor mye mer den nye får frem av detaljer, og ekstra trykk og basskontroll. Det er også blitt mye renere i toppen, som jeg synes er litt overraskende...

Jeg kan lett anbefale denne receiveren

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer selv SC-LX 72. men er det mok til å drive et Dali Concept 6, 7.1 oppsett? Eller må jeg tenke på penger til et effekttrinn også ?

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med de høyttalerene vil du ikke ha beov for effektforsterker i tillegg. Med concept 6-par i front pluss senter og fire concept 1 bak?
    Tror nok oppsettet mitt litt mer krevende å trekke, så da skal det i alle fall ikke være noe problem. Med målinger jeg har sett, så skal det ikke være det minste problem å trekke 6 x concept 6 heller.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •