Hva slags hjemmekinoreceiver og til hvilke høytalere.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva slags hjemmekinoreceiver og til hvilke høytalere.

Heisann alle sammen. Ble medlem her i går og dette er min første tråd så håper på god respons her.

Skal anskaffe meg en receiver og etter hvert utvide til et ok hjemmekinonlegg. Har ikke hørt på så mye, men et fulloppsett av MA sin gs serie fult ut. Det låt hvertfall i mine ører meget bra. Det var da gs 20 og ikke 60. Hørte også på the wall av pink floyd i 5.1 lyd og det var knall. Så også transformers og syntes det også var veldig bra. Dette var primært for å høre på høytalerene og ikke receiveren som spilte som for øvrig var en yamaha Z11 som er litt langt unna budsjette mitt;P.

Hørt og lest masse om yamaha sin rxv 1900 og 3900 som skårer høyt i tester, men utelokker ikke pioneer, onkyo, HK eller de andre store konkurentene. Nå vil jeg få en god pris på rxv`ne, men nye 2065 ser jo helt grusom ut i forhold til gamle modellen. Der skårer pioneere`n høyt i mine øyne. Det blir i så fall prismessig det rxv 3900 er i dag, men strekker meg opp til 20 lapper.

Stuen min er på 22kvm og har per i dag Vincent LS 308 som høytalere. De spiller for øvrig fint, men syntes selv det er noe rumling i bassen. Har jo hørt at man burde helst ha center og fronter i samme serie og siden det ikke er noen offesiell importør av disse i Norge har valget falt på og etter hvert bytte dem ut. Å bestille fra Tyskland blir bare tungvint syntes nå jeg og siden dem ikke er alt for kjent på høytaler siden er dem heller ikke lett omsettlige. Det jeg er mest opptatt av er at det spiller bra på film siden det er en av tingene jeg liker aller best og slappe av med uten og være avhengig av å gå på kino. Er jo også ganske glad i musikk så vil jo gjerne ha en høytaler som matcher dette også. Er glad i all slags musikk, eller bare det jeg liker selv, hvordan nå det kan tolken. Er vel på utskikk etter en allround høytaler er vel konklusjonen:P. En cd-spiller som matcher dette hadde også vært knall

Håper det er tilstrekkelig nok info til at dere kan komme med gode anbefalinger, men hvis ikke er det bare og spørre så svarer jeg så godt jeg kan. Takker så myae på forhånd

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    20 lapper for reciever og høyttalere eller bare for reciever? jeg ville sett på Denon avr 4310 om budsjettet ligger så høyt, om du tenkte deg en pakke med både høyttalere og reciever ville jeg tatt en titt på avr 3310 + concept hjemmekino pakken fra dali. du får mye for pengene da vil jeg tro...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager kanakas. Var ikke tydelig nok når det gjalt pris på ting. Ta utgangspunkt i 15-20 lapper på receiver. Frontene rundt 20, bakhøytalerne rundt 5-6 og samme med front. Det er det Gs serien til MA har og by på og som jeg skrev var det knall. Sub vet jeg ikke noe pris på men noe som trøkker godt til det jeg har satt opp her skal de hvertfall være.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener cd-spiller er unødvendig. Det finnes dvd/blu-ray-spillere gjør nytten. Ville heller koblet til pc/harddisk og kanskje investert i dac.

Hva med b&w cm9 til fronter? De vant EISA-award, og fikk toppkarakter i Lyd&Bilde. Jeg har ihvertfall tenkt meg på hifiklubben å høre på de snart. Ellers har ztz rå subber til billig penge, sjekk surround.no

Yamaha, Onkyo og Pioneer har alle bra recievere i prisklassen 15-20000, men ikke glem Harman Kardon siden du er opptatt av film.

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok ville fortsatt tatt en titt på denon sin avr 4310, koster ca 17.000,- å om du vil bygge videre med vincent høyttalere tror jeg neby hifi inporterer det meste derfra. ellers har vi jo dali sin icon serie, icon 6 eller icon 8 i front med icon 2 bak å ikon vokal 2 til senter er absolutt verdt en lytterunde om du har hifiklubben i nærheten

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for gode svar så langt. Grunnen til at jeg heller mot Monitor Audio er pris.

MA gs 20: 20.000
    MA gs lcr: 7.000
    MA rs fx : 6.000
    MA GS v12: 10.000 +

Dette utgjør over 43.000 og har da fått et tilbud på ca 30.000.

Dersom jeg bytter inn mine Vincent LS 308 så får jeg en Rxv 3900 med på kjøpet til en totalpris på ca 35.000.

Hvis dere klarer og sette opp et anlegg som er mye bedre en det hadde jeg vært sjeleglad

Når det gjelder Dali høytalere har jeg kun hørt noen for rundt 3 år siden. Det var 6 tommere og de spilte klokkeklart så vidt jeg husker. Annet en det har jeg ingen erfaring med dem. B&w syntes jeg bare er overpriset og ble skuffet når jeg fikk en test på hifiklubben der jeg vurderte og kjøpe Dm 683 som var testvinnere i lyd og bilde. Har som sagt hørt på MA gs 20 som vant i testen dem var med i. Må nok høre mere før jeg bestemmer meg, men til denne prisen på komplett anlegg kalrer jeg ikke og finne noe bedre tror jeg. HJELP:S

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DU, det var en god avtale, men jeg er usikker på om jeg ville gått for den subben, tror heller en tube fra SVS vil passe bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest litt om SVS pc12 plus og den fikk topp score i lyd og bilde. Leste også en del engelske/amerikanske artikler der de hadde kjør masse musikktester fra klassisk til trommesoloer og techno. Kanskje dette er sub`n som funker for meg. Vil jo ha den både til filmbruk og musikk og virker som den takler begge sjangerer utmerket. Får ta en lyttetest på denne. Takker for tipset

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    ok ville fortsatt tatt en titt på denon sin avr 4310, koster ca 17.000,- å om du vil bygge videre med vincent høyttalere tror jeg neby hifi inporterer det meste derfra. ellers har vi jo dali sin icon serie, icon 6 eller icon 8 i front med icon 2 bak å ikon vokal 2 til senter er absolutt verdt en lytterunde om du har hifiklubben i nærheten
    Hør i allefall på de først, Dali Icon serien er jeg i allefall lite fan av, syntes det låter alt for lyst og kan crashe helt på mye musikk. Jeg solgte i allefall mine fort når jeg hadde de.

Enig med Kanakas på receiver fronten her, Denon har fått en ordentlig fin receiver rekke nå. Det er også verdt å sjekke ut 3310 som grunnet pris krig koster rundt 8500kr nå(har kostet ca12000-13000kr).

Vær også noe varsom med matching om du går for denon, de fungerer best med ht som er litt frempå.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Swifty
    Heisann alle sammen. Ble medlem her i går og dette er min første tråd så håper på god respons her.

Skal anskaffe meg en receiver og etter hvert utvide til et ok hjemmekinonlegg. Har ikke hørt på så mye, men et fulloppsett av MA sin gs serie fult ut. Det låt hvertfall i mine ører meget bra. Det var da gs 20 og ikke 60. Hørte også på the wall av pink floyd i 5.1 lyd og det var knall. Så også transformers og syntes det også var veldig bra. Dette var primært for å høre på høytalerene og ikke receiveren som spilte som for øvrig var en yamaha Z11 som er litt langt unna budsjette mitt;P.

Hørt og lest masse om yamaha sin rxv 1900 og 3900 som skårer høyt i tester, men utelokker ikke pioneer, onkyo, HK eller de andre store konkurentene. Nå vil jeg få en god pris på rxv`ne, men nye 2065 ser jo helt grusom ut i forhold til gamle modellen. Der skårer pioneere`n høyt i mine øyne. Det blir i så fall prismessig det rxv 3900 er i dag, men strekker meg opp til 20 lapper.

Stuen min er på 22kvm og har per i dag Vincent LS 308 som høytalere. De spiller for øvrig fint, men syntes selv det er noe rumling i bassen. Har jo hørt at man burde helst ha center og fronter i samme serie og siden det ikke er noen offesiell importør av disse i Norge har valget falt på og etter hvert bytte dem ut. Å bestille fra Tyskland blir bare tungvint syntes nå jeg og siden dem ikke er alt for kjent på høytaler siden er dem heller ikke lett omsettlige. Det jeg er mest opptatt av er at det spiller bra på film siden det er en av tingene jeg liker aller best og slappe av med uten og være avhengig av å gå på kino. Er jo også ganske glad i musikk så vil jo gjerne ha en høytaler som matcher dette også. Er glad i all slags musikk, eller bare det jeg liker selv, hvordan nå det kan tolken. Er vel på utskikk etter en allround høytaler er vel konklusjonen:P. En cd-spiller som matcher dette hadde også vært knall

Håper det er tilstrekkelig nok info til at dere kan komme med gode anbefalinger, men hvis ikke er det bare og spørre så svarer jeg så godt jeg kan. Takker så myae på forhånd
    hadde jeg hatt de penga der i lomma hadde jeg kjøpt svs klipsch kombo power pack fra l-sound og hitta opp med en fet yamaha fra l-sound, få litt rabatt så passer det budsjettet ditt! bedre lyd skal du lete lenge etter!!!

personlig ville jeg ikke kjøpt en alt for dyr receiver, 20 lapper er litt mye, jeg ville heller prioritert bedre høyttalere, går du for den pakka der med en yamaha til 10 k så har du ihvertfall noe av den råeste dynamikkatombomben som er å få!

evt denne : Yamaha RX-V2065 7x130W 7.1 HD A/V receiver - Yamaha - L-Sound AS og så senere et effekttrinn til klipschene...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •