Innstillinger Denon AVR 3808

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innstillinger Denon AVR 3808

Jeg har nettop kjøpt meg en brukt 3808, hvor jeg bruker Ps3 som bluraykilde koblet sammen med HDMI kabel.
    Jeg kjører 5.1 med bi-amp på fronthøytalerne. Har kjørt Oddysey (eller hvordan det skrives).

1. Når jeg bruker bluray, står den kun multichannel inn i display. Det står ikke noe om lydformat som filmen har (Dolby Digital, DTS osv). Andre surround recievere jeg har vært borti viser dette. Er det noen innstillinger jeg har gjort feil, eller er den slik?

2. Etter å ha gjennomført Oddysey, virker ikke den aktive suben. Tips?

På forhånd takk for evt hjelp og tips!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rettelse: Sub virker, men mye lavere enn før romkorreksjonen. Kan jeg "oppjustere" den igjen uten å endre alle de andre parameterne?

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Hvis du ikke har nyeste utgave av ps3(dvs. mini) kan ikke den sende HDlyd som bitstream, den sender da lyden som pcm, receiver viser da multichannel in på displayet. Lyden er ikke noe dårligere pga av dette. Hvis du vil at displayet skal vise f.eks Dts master HD, må receiver motta lyden i bitstream. Forskjellen er at ved bitstream er det receiver som dekoder lyden, ved mottak av pcm er lyden dekodet i avspiller.

2. Du kan oppjustere sub etterpå i høytalerconfig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    1. Hvis du ikke har nyeste utgave av ps3(dvs. mini) kan ikke den sende HDlyd som bitstream, den sender da lyden som pcm, receiver viser da multichannel in på displayet. Lyden er ikke noe dårligere pga av dette. Hvis du vil at displayet skal vise f.eks Dts master HD, må receiver motta lyden i bitstream. Forskjellen er at ved bitstream er det receiver som dekoder lyden, ved mottak av pcm er lyden dekodet i avspiller.

2. Du kan oppjustere sub etterpå i høytalerconfig.
    1: Har den første utgaven. Har vært i setup på PS3'en der man justere lyd ut. Når jeg velger HDMI ut, er neste valg enten automatisk (min står på det), ellers en haug med valg på ut-lyd. Hva må man sette opp for å få bit-stream?

2: I høytaler config får jeg bare opp valg om høytalere er små ellers store, samt ja/nei på sub
    Subwooferläge kan kun velges LFE+main eller LFE
    Er det noe jeg overser? Ønsker rett og slett å "gaine" sub kanalen...

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Halvorsen
    1: Har den første utgaven. Har vært i setup på PS3'en der man justere lyd ut. Når jeg velger HDMI ut, er neste valg enten automatisk (min står på det), ellers en haug med valg på ut-lyd. Hva må man sette opp for å få bit-stream?

2: I høytaler config får jeg bare opp valg om høytalere er små ellers store, samt ja/nei på sub
    Subwooferläge kan kun velges LFE+main eller LFE
    Er det noe jeg overser? Ønsker rett og slett å "gaine" sub kanalen...
    1. Bitstream er ikke mulig på de tidligere utgavene av ps3

2. Husker ikke akkurat nå, men instillingen er der, evt prøv å trykk "test" på fjernkontrollen og justeropp når den kommer til sub.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takker for hjelp!