Cayin 252b til Dali Lektor 1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Raimond sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cayin 252b til Dali Lektor 1

Hei.
    På grunn av flytting og litt trangere tv-plassering/plassproblemer måtte jeg selge mine dynaudio gulvhøyttalere og kjøpte et par Dali Lektor 1 bokhyllehøyttalere. Nå puttet jeg på en NAD L54 dvd-receiver til å ha i stua, men jeg har Cayin 252b'en stående standby og støve ned.

Spørsmålet mitt er; er det noen vits i å kjøre opp Cayin forsterkeren i stua med de små høyttalerne der? Hva ville dere gjort?

(Har forresten koblet fra Marantz cd-spilleren også, da det var fordømt praktisk å ha bare ha Playstation 3 til å spille cd'er med. Tar gjerne kommentarer på denne antatte tabben også )

Edit: Glemte å si at jeg har koblet opp Dali basis 100 subwoofer sammen med Dali'ene. Den står lavt på og hjelper bare litt i bunn ved musikk/film.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skader jo ikke å prøve med cayin forsterkeren tror du blir overrasket over lyden. prøvde en gang en nad c272 på paradigm micromonitor. da ble jeg overrasket over lyden

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, ja ok da skal jeg prøve det

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skriv her hva du syns

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har en idé om hvordan jeg kan koble Cayin'en til subwoofer, og kunne justere sub-volumet fra Cayin'en med vanlig remote?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel da har jeg testet. Jeg syntes lyden på Dali Lektor 1 var littegrann innestengt, eller tilbaketrukken i mellomtonen. Litt vel forsiktig, og ikke altfor mye dybde så klart, mtp størrelsen. Diskanten var ikke så aller verst, men litt vel forsiktig. Jeg forsøkte å skru mer opp, og da ble det litt mer klarhet, men ikke mye mer. Dessuten begynte da høyttaleren å slite med dypbass som feks gulvtamslaget midt inne i "Ka er du redd for " med Sigvart Dagsland. Da spraket det litt.

Jeg tok like godt og koblet opp de høyttalerne som var antatt for store for tv-benken, nemlig B&W CM2. De var VELDIG mye bedre i mellomtonen og i bassen. Vokal ble plutselig helt klar. De var så mye bedre at Dali'ene blir pc-høyttalere på datarommet nå. Merket at disse bør stå litt lenger fra veggen pga litt overdreven bass. Men Cayin'en hadde total kontroll på denne bassen. Ingenting fløt ut.

Skulle jeg pirke på B&W'ene, måtte det være at diskanten ikke er så naturlig som mine gulvstående Dynaudio 72SE som jeg nettopp solgte. De var utrolig klare og fine.
    (Subwooferen er tatt ut av ligningen totalt. Fint ekstrabord til PS3'en...)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •