bytte ut Cayin 252b med surround.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

bytte ut Cayin 252b med surround.

Hei! jeg har en cayin 252b som driver et par Patos lyric 501. Jeg vurderer å utvide til surround. Planen er i første omgang å bytte ut forsterkeren, bruke lyric 501 i front, 102 bak, og 202c som senter, så eventuelt bytte ut 501 til slutt.
    Jeg er veldi fornøyd med lyden jeg har fra cayin 252b sammen med patos lyric 501, kan noen anbefale en forsterker som kan matche den jeg har, men med surround?
    Kvaliteten når det gjelder musikk 2.0 er viktigere en film 5.0/5.1.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...=58922&cat=all
    kan dette være en bra brukt kjøp for å erstatte 252b?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen andre forsterkere jeg burde sjekke ut?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Cayin receiveren tror jeg er veldig god. Dine Patos L501 spiller kollossalt så lenge de blir matet med voksne krefter.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er vel ganske lik den jeg har, bare at det er surround, så jeg ser for meg at resultatet blir noe alla de samme. Spørsmålet blir vel heller, er det noe annet jeg burde vurdere i stede for cayin DP 12 EX?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På finn.no ligger det en Denon AVC-A1D, tilsalgs i Drøbak. Det er en skikkelig høvding

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Pioneer LX70 som regnes som en rimelig oppegående surroundforsterker. For en tid tilbake solgte jeg en Cayin 252b som jeg hadde hatt liggende. Da jeg solgte forsterkeren koblet jeg den opp for å se at all fungerte etc. La meg si det slik: den er overlegen min LX70. Den har en helt annen kontroll i bassområdet enn LX70. Så jeg ville ha tenkt om før jeg hadde byttet ut 252b om du er glad i god stereolyd. Om den Cayin som linker er i samme klasse på surround så ville jeg vurdert denne før en rimeligere japsesurround. Men jeg har ikke hørt denne selv, men testen som er linken i annonsen er jo bra!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje jeg må få lånt meg en DP12 EX å sammenligne med 252b

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Jeg har selv en Cayin dp12ex og den spiller storslagent på musikk. Har også 6.1 analog inn slik at du kan bruke en blu-ray spiller med innebygde dekoder til den.
    Tror du skal ganske så høyt opp i pris på andre surround receivere for å få makan til lydkvalitet. Selv om den kanskje er litt utadert med tanke på de nye formatene osv, så er det lenge til jeg kommer til å selge min.
    Anbefaler deg på det varmeste denne forsterkeren hvis det er musikk som er 1.prioritet. Forsterkeren gir også en storslagen kino-opplevelse. Eneste minuset er at den tar automatsikringen dersom det ikke er en treg sikring. Trekker mye da den slås på.
    Ønsker deg ellers lykke til med valget.
    Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til nå har jeg brukt pc som cd, dvd, blue-ray, samt mp3 samling. Synes det har fungert greit, sammen med king rex dac og psu. Lurer på om jeg rett og slett skal kjøpe meg en Blue ray spiller, å ha pcen kun til musikk, eller finne en annen løsning, men jeg tror jeg kommer til å gå for Cayin DP12 uansett

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig!

Tror disse forsterkerene holder seg meget stabilt i pris tross at den ikke har de samme funksjonene som de nye, som ofte settes ned fra 40000 til fort under 10000. Cayin dp12ex er ofte mer/like strømsterk som highend receiveren. Forskjellen er vel at cayin kanskje er litt mer grovkornet i lyden kontra de dyrere.
    Vil tro at Cayin dp12ex ikke er noe dårligere i stereo enn den du har, kanskje bedre. Les test i Lyd og bilde hvis den er å finne på nettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er montert softstarter på denne som ligger ute tilsalgs,har kvittering på den også....utført hos forhandleren:-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett.no - ASUS Xonar HDAV1.3 Deluxe kanskje dette er en grei løsning for analog surround fra pc til forsterker, kunne vært artig å testet om det fungerer like bra som dacen jeg har, på 2 kanaler. Ville fåretrukket å bruke pcen til både film og musikk

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •