Jeg er amatør og trenger hjelp angående bi- amp!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 55
    Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jeg er amatør og trenger hjelp angående bi- amp!!

Vurderer Denon 1910 receiver pga mye for penga!! Ser den har mulighet for bi- amp. Funker dette med fronthøyttalere som det ikke er doble innganger på (hvis dere skjønner) Heter vel noe annet på fagspråket sikkert?

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    Vurderer Denon 1910 receiver pga mye for penga!! Ser den har mulighet for bi- amp. Funker dette med fronthøyttalere som det ikke er doble innganger på (hvis dere skjønner) Heter vel noe annet på fagspråket sikkert?
    Nei.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Nei.
    ååå.. det går ikke ann å "jukse" på noe vis heller? Eller er det sånn at det rett og slett ikke går pga at høyttaleren ikke har mulighet?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    ååå.. det går ikke ann å "jukse" på noe vis heller? Eller er det sånn at det rett og slett ikke går pga at høyttaleren ikke har mulighet?
    Poenget med biamping er å gi signal fra en forsterker til mellomtone/diskant og en annen forsterker til basselementet. Det er jo litt vanskelig når du ikke har separate innganger for dette.

Hva ønsker du å oppnå med biampingen? Du får i utgangspunktet ikke mer effekt ved å biampe.
    --
    Thorbjørn

Intermediate CavaleraRules sin avatar