Trenger mer power til frontene. proson reality 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger mer power til frontene. proson reality 10

Jeg fikk et par Proson reality 10 hos ei dame på jobb :, har satt de opp i kinoen. Men recieveren jeg har klarer ikke helt med de. de har fire termialer bak, de er koblet sammen med bro. øverst går på diskant mellom tone og nederst til 2 10" basser.

Hvordan kan jeg få gitt de mere power uten for store kostnader? Har dynavoice f6 i dag, de drives fint. tenkte og sette de bak.

reciever

Sony STR-DH500 - Forsterker/Receiver (HiFi) - Finn beste pris hos Prisguide.no

høyttalere

PROSON REALITY 10 LTL MED MASSE TRØKK SELLES BILLIGT - FINN Torget

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Raskeste snarveien til masse power er nok en brukt NAD 218. Ligger på 4 - 5.000, ofte tilsalgs på finn og her på avtorget.

Men vær klar over at diskanten på de Proson høyttalerne er ei utfordring å leve med. Mulig noen her inne har tips om hva som kan gjøres, for å få de til å spille litt mindre slitsomt for øra...:?
    Putte en sokk i hornet ...?
    Du får se hva du får til. Husk at hvis det er nytteløst, så gjør de seg sikkert midt i st.Hans-bålet, hehe.
    Er ikke helt Proson-fan...

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kobler jeg den paralelt med reviever da? i de 2 nederste pluggene? for det er en stereo forsterker? kan jeg kjøre hvilken som helst stereoforsteker slik?

er ikke høyttalere jeg ville kjøpt, men de var jo gratis

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mest sansynlig mine gamle dette

Jeg hadde disse på en H/K AVR7000 som gir 2*100W+
    tror ikke det var så mye mer å hente ut av de enn det jeg fikk med den receiveren.

greie partyht
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    Kobler jeg den paralelt med reviever da? i de 2 nederste pluggene? for det er en stereo forsterker? kan jeg kjøre hvilken som helst stereoforsteker slik?

er ikke høyttalere jeg ville kjøpt, men de var jo gratis
    Du er avhengig av pre-out utganger på receiveren din. Ja, Nad 218 er en 2-kanals effektforsterker. Den skal kobles til receiverens pre-out for front høyre og venstre med vanlige signalkabler.
    Høyttaler-kabel fra Nad til Proson. Til de nederste pluggene. Da lar du bruene imellom terminalene stå på. Husk å fjerne bruene dersom du bi-wirer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •