Erstatte Marantz SR8200?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erstatte Marantz SR8200?

Hei,

Jeg holder på å bygge opp hjemmekino i kjelleren og i dagens anlegg har jeg en Marantz SR8200 forsterker som jeg i utgangspunktet er meget fornøyd med. Høytalere er av merke Audiovector M3 Super front og center, samt noen små Audiovector som jeg ikke i farten husker benevnelsen for. I tillegg har jeg en SVS PB10.

Forsterker har ikke støtte for de nye lydformatene da den begynner å trekke på årene, ei er det heller HDMI tilkoplinger på denne. I hjemmekinoen planlegger jeg å kjøpe enda en SVS PB10 slik at jeg får to subwoofere fremme.

Så kommer spørsmålet, har noen konkrete forslag til forsterker som kan erstatte Marantzen jeg har? Prisklasse regner jeg med blir tilsvarende som Marantzen kostet meg da jeg kjøpte den, sånn ca 14-18000.

Da jeg kjøpte den vurderte jeg også Harma Kardon, men til og med topp modellen da klarte ikke følge med på noen av demo musikken og filmene jeg hadde tatt med på test. Dermed var valget enkelt den gang og Marantzen har gjort en god jobb.

Pål

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg skal kvitte meg med en pioneer sc-lx71 2mnd gammel, billi.he he.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe og hva er grunnen til at den ryker ut da?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal over til stereo.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat, men det var kanskje ikke argument nok for at jeg bør vurdere Pioneer sett i forhold til hvilke høytalere jeg allerede har ;-)

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat byttet ut min Marantz og har testet flere forsterkere før jeg ble fornøyd. I din prisklasse vil jeg anbefale Pioneer SC-LX82. Med det tilbudet Soundgarden nå har på denne er det et kjempekjøp. Jeg hadde ikke samme budsjett som deg så jeg endte opp med SC-LX72.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips, hva er hoved forskjellen på den du kjøpte og storebroren bortsett fra pris da slik du ser det? Er det kun tekniske finesser som flere tilkoplinger eller er det lydmessige egenskaper også slik du ser?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5 lapper i rabatt var meget bra. Kanskje Pioneer har nye modeller på gang.. Noen som har formening om det er mulig å få noen kroner for SR8200 da. Det er jo en knall bra surroundforsterker som da jeg kjøpte den var nedsatt til fra omkring 18 lapper til 15. Hva tror dere?

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pser
    Takk for tips, hva er hoved forskjellen på den du kjøpte og storebroren bortsett fra pris da slik du ser det? Er det kun tekniske finesser som flere tilkoplinger eller er det lydmessige egenskaper også slik du ser?
    Jeg tror at det bare er ytelsen som skiller i tillegg til at man får med en finere fjernkontroll.

SC-LX82 er THX Ultra2-sertifisert. Det betyr at den evner å holde et godkjent lydnivå i et 3000 kubikkfot stort rom. Noe som tilsvarer ca 36 kvm med 2,5 i takhøyde. SC-LX72 er THX Select2-sertifisert. Det betyr at den evner å holde det godkjente lydnivået i et 200 kubikkfot stort rom. Det tilsvarer ca 23 kvm med 2,5 m i takhøyde.

Hvis rommet ditt er større en 2000 kubikkfot eller 56 kubikkmeter og du vil ha THX-godkjent lyd så bør du altså gå for SC-LX82.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra informasjon Lapavoni, dette må jeg vurdere.

Tror dere det er mulig å få noe for den gamle SR8200?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •