Onkyo - B&W/Dali/Monitor Audio

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo - B&W/Dali/Monitor Audio

Hei, trenger litt hjelp med å velge "riktig" og kanskje noen pekepinner på hva som ikke funker og hva som funker

Skal invistere i lyd, og her er det jeg har sett på av reciver og høytalere:

---------
    |RECIVER|
    ---------
    Onkyo TX-SR607 eller eventuelt noe annet i dette prisleiet.

-------------------
    |~~HØYTALERE~~|
    -------------------
    B&W DM684
    Monitor Audio Bronze BR6
    Monitor Audio Silver RS6
    Dali Ikon 6
    Dali Lektor 6

Har lest meg fram til en forståelse om at B&W høytalerne er noe harde og drive og at Dali/MA er noe lettere? Jeg er ute etter gulvhøytalerne i første omgang med mulighet for utbygging etter hvert.

Bruksområdet er en del musikk (alt fra country til metal til noe fest disco/bass musikk:-D), PS3 og litt film.

Så lurer på om noe av dette passer i lag overhode eller om jeg har skivebom?:-? Og eventuelt forbedringer/forslag til endring?

Takk

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med dagens priser på Denon AVR1910, så burde den seriøst vurderes..

Dali er mer lettdrevent enn f.eks BW... anbefaler dem .

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, disse forsterkerne er billige, og i fra alle tester jeg har lest så skal de være gode også8)

Men klarer de og drive høytalerforslagene jeg kom med ? Jeg er litt redd for å bruke en masse penger på dyre høytalere uten og få utnyttet lydkvaliteten fra de:-D Og eventuelt hvordan av høytalerne passer best? Noen som har erfaringer?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomtenisse
    Ja, disse forsterkerne er billige, og i fra alle tester jeg har lest så skal de være gode også8)

Men klarer de og drive høytalerforslagene jeg kom med ? Jeg er litt redd for å bruke en masse penger på dyre høytalere uten og få utnyttet lydkvaliteten fra de:-D Og eventuelt hvordan av høytalerne passer best? Noen som har erfaringer?
    Er iallefall ikke noe svakere enn onkyo 607, og den er jo god den og .

Jeg ville nok kjørt på noe stativ høyttalere... men det er meg da ... IKON 2 eller BW 685 er jo knallgode kandidater... du skal sikkert ha sub om litt uansett .

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 807 og DM683, måtte inn med ett effektrinn, receiveren ble alt for svak.

Jeg vil tippe det samme vil gjelde med DM684 og 607, lyd blir det men mest sannsynlig lite dynamikk og uengasjerende lyd.

Men selvfølgelig, om 607 har preout, og du koster på deg ett effekttrinn etterhvert så kan du vurdere B&W, ellers ville jeg ha styrt unna og funnet meg noen mindre "strømslukende" høytalere.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    607 har ikke Pre-Out. Så visst du ikke har mulighet til å kjøpe større forsterker ville jeg valgt en av Dali alternativene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, B&W er nok ute av bildet. Men hvordan er Monitor Audio høytalerne og drive?

og har Denon AVR1910 pre-out?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har ikke kjenskap til MA personlig, men har ikke hørt at de skal være spesielt tunge og drive.

Denon 1910 har dessverre ikke Pre-out, samme som Onkyo 607.

Du må opp på Onkyo 707 eller Denon 2310 for å få pre-out, men da får du også noe bedre elektronikk også. Så personlig ville jeg ha spart litt til å lagt noe mer i forsterker når du skal kjøpe såpass gromme høyttalere. Før eller siden vil du få suget etter mer effekt, og da er det veldig kjekt å bare kunne kjøpe en effektforsterker på brukten for en billig penge :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CrZyWiz
    Har ikke kjenskap til MA personlig, men har ikke hørt at de skal være spesielt tunge og drive.

Denon 1910 har dessverre ikke Pre-out, samme som Onkyo 607.

Du må opp på Onkyo 707 eller Denon 2310 for å få pre-out, men da får du også noe bedre elektronikk også. Så personlig ville jeg ha spart litt til å lagt noe mer i forsterker når du skal kjøpe såpass gromme høyttalere. Før eller siden vil du få suget etter mer effekt, og da er det veldig kjekt å bare kunne kjøpe en effektforsterker på brukten for en billig penge :-)
    Jah, ser den, takk for tipset. Er nok ikke det helt store og ha gromme høytalere og ikke nok effekt og drive de godt:lol:

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kan ialfall anbefale Monitor audio på Denon.

hadde selv kombinasjonen Monitor Audio silver rs-1 og Denon avr-1909, noe som funket meget bra!

Den eneste grunnen til at jeg gikk bort ifra MA rs-1 var at jeg fikk tilbud om å bytte de i Klipsch rb-61, noe jeg ikke har angret 1 sekund på. kombinasjonen Denon og Klipsch er meget bra i mine ører.

Om du har mulighet til å få deg en lytt på Klipsch så anbefaler jeg det på det varmeste.

Mvh
    stian

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stativ istede for front?

Vist jeg har hatt litt mindre penger å bruke på anlegg ville jeg kjøp meg de beste stativhøytalerene jeg kunne fått og forsterker til disse.
    Så senere supplert med en sub.

stativhøytalere tar også kan ta mindre plass og er kanskje designmessig litt stiligere?

Så ett til tips fra meg og min personelige mening da. Brukt finner du mange gode forsterkere til halvpris av nypris dermed kan du få mye bedre forsterker for penga.

Stativ høytalere får du mye mere for pengene lydmessig mener jeg.
    Når jeg skal vurdere nye høytalere vurderer jeg toppserien til B&W eller Dali i stativhøytalere som front faktisk...

Designmessig perler spør du meg:

B&W 805S Høyttalere - Stativhøyttaler - Høyttalere | Hi-Fi Klubben

DALI HELICON 300 MK2 Høyttalere - Stativhøyttaler - Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Er jeg helt på bærtur her med mine anbefalinger og erfaringeR?

her er alternativer som ligger i din prisklasse:

B&W CM5 Høyttalere - Stativhøyttaler - Høyttalere | Hi-Fi Klubben

DALI MENTOR MENUET Høyttalere - Stativhøyttaler - Høyttalere | Hi-Fi Klubben

DALI MENTOR 1 Høyttalere - Stativhøyttaler - Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stativ høytalere er nok et godt alternativ men ikke akkurat det jeg var på kikk etter

Var og fikk et tilbud på monitor audio rx-6, yamaha rx-v765 og kabler, til ometrent samma prisklasse som det med onkyo+høytaler hadde kosta.

etter min forståelse så er denne forsterkeren bedre enn onkyo'en ? Er dette et bra kjøp?:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stativ høytalere er nok et godt alternativ men ikke akkurat det jeg var på kikk etter

Var og fikk et tilbud på monitor audio rx-6, yamaha rx-v765 og kabler, til ometrent samma prisklasse som det med onkyo+høytaler hadde kosta.

etter min forståelse så er denne forsterkeren bedre enn onkyo'en ? Er dette et bra kjøp?:-D
    Hvor mye skal du legge i forsterker? maks?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vet ikke om den er så mye bedre, det beste tipset jeg vil gi deg er å velge deg en receiver som i det minste ha pre out, da har du muligheter i fremtiden å oppgradere, istedet for å bytte ut hele skiten. Men legg ikke for mye penger i "receiver watt" heller, det er dårlig butikk det.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Vet ikke om den er så mye bedre, det beste tipset jeg vil gi deg er å velge deg en receiver som i det minste ha pre out, da har du muligheter i fremtiden å oppgradere, istedet for å bytte ut hele skiten. Men legg ikke for mye penger i "receiver watt" heller, det er dårlig butikk det.

Enig her.
    Ha litt is i magen å søk på finn.no i 1 ukes tid da kan hende du finner den rette til en billig penge.. forsterker altså...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jau, søkte litt rundt og leste litt på forumet... kom frem til at den onkyo'en 607 ikke har pre-out og at den yamaha'en har det.. fant også denne: http://avforum.no/avtorget/showprodu...8971&cat=last7 på AVtorget, er dette noe man kan satse på eller er den "gammel" ?

Vurderer vel en 7-8k maks i reciver, men da strekker jeg budsjette på reciver'n

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den skal være veldig bra!

Lyd&bilde testet den her:

Test av Yamaha RX-V1900 Surroundreceiver - Tester - Lyd og Bilde

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tips

jau, søkte litt rundt og leste litt på forumet... kom frem til at den onkyo'en 607 ikke har pre-out og at den yamaha'en har det.. fant også denne: http://avforum.no/avtorget/showprodu...8971&cat=last7 på AVtorget, er dette noe man kan satse på eller er den "gammel" ?

Vurderer vel en 7-8k maks i reciver, men da strekker jeg budsjette på reciver'n

8 tusen får du mye på bruktbørsen, vent litt dukker nok opp noe snart.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, det kommer og går:-D Må vel bare smøre seg med litt tålmodighet:P Høytalerne var utsolgte anyway så e jo ikke noe vits å rushe med reciver'n heller

Jeg la merke til at jamaha reciverne ikke var THX-sertifisert og manglet noe Audyssey DSX og en annen funksjon Dolby Pro Logic IIz ? fikk ikke heilt taket på hva dette var for noe?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det kommer litt an på hvilken MA du mener:-D

Hva er budsjettet ditt på høyttalere?

RS6 har jeg hørt flere ganger, og den synes jeg er sinnsykt bra. Meget bra og definert trykk i bånn. Nydelig mellomtone og svært luftig og detaljert. Søk litt på tester rundt på nettet så skjønner du hvorfor. De er ikke spesielt tungdrevne.

Det er jo også kommet ny modell som heter RX6 som jeg definitivt ville tatt med i vurderingen. Hvor holder du hus forresten?

En prøvelytt eller 10 er alltid lurt:-D

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •