HARMAN/ KARDON AVR 255 Nedskalering?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer Snekkerstuen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HARMAN/ KARDON AVR 255 Nedskalering?

BIG QUESTION

Vurderer og endelig ta steget og kjøpe Blueray spiller, problemet er at jeg får ikke nyttet full HD pga gammel plasmaskjerm (720p)- full HD projector er neste trekk der- men ting tar tid da dette koster litt....
    Har derfor vurdert og kjøpe HARMAN/ KARDON AVR 255 og en blueray spiller, er det slik at denne HK'n er i stand til å nedskalere til det som plasmaen måtte tåle?

Noen som har erfaring?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Snekkerstuen
    BIG QUESTION

Vurderer og endelig ta steget og kjøpe Blueray spiller, problemet er at jeg får ikke nyttet full HD pga gammel plasmaskjerm (720p)- full HD projector er neste trekk der- men ting tar tid da dette koster litt....
    Har derfor vurdert og kjøpe HARMAN/ KARDON AVR 255 og en blueray spiller, er det slik at denne HK'n er i stand til å nedskalere til det som plasmaen måtte tåle?

Noen som har erfaring?
    Enten kan du la HK nedskalere, eller tv'en....da jeg hadde HD Ready plasma, og HK AVR 255 kjørte jeg alt ut til 1080p og lot skjermen ta seg av det som kom...det fungerte som bare det...men du kan jo bytte på litt og se hva som skjer...
    Når det gjelder Tv signaler så vil de fleste være i 720=HD Ready...også NRK når de kommer i gang...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi med vanlig størrelse på tv apparatet trenger ikke 1080p, medmindre vi sitter 15 cm fra skjermen da.....som classic skriver, tv`en skalerer selv det innkommende signal.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er bare tvn ikke er en tv? Men en 50" monitor, har prøvd med full HD og det klarte den ikke nedskalere selv. Mulig blueray spilleren også kan nedskalere? Finnes det?
    Da kunne jeg ventet med receiveren viss blueray spilleren har egen dekoder for hd-lyd

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De BD-spillerne jeg har hatt, 3stk, har alle mulighet for å sende ut 720p. Min gamle HD-ready TV klarte heller ikke å nedskalere selv. Fikk beskjed om at den fikk et signal den ikke likte noe som var et problem siden den første BD-spilleren satte 1080p av seg selv av og til.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Problemet er bare tvn ikke er en tv? Men en 50" monitor, har prøvd med full HD og det klarte den ikke nedskalere selv. Mulig blueray spilleren også kan nedskalere? Finnes det?
    Da kunne jeg ventet med receiveren viss blueray spilleren har egen dekoder for hd-lyd
    Hvordan vet du at den ikke klarte å nedskalere selv???? Forsvant bildet?? Kom det fram et skriftlig budskap på skjermen: Hjelp, jeg klarer ikke å nedskalere??? :-))))Og hva slags TV/Monitor/flatskjerm har du?

mvh
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Hvordan vet du at den ikke klarte å nedskalere selv???? Forsvant bildet?? Kom det fram et skriftlig budskap på skjermen: Hjelp, jeg klarer ikke å nedskalere??? :-))))Og hva slags TV/Monitor/flatskjerm har du?

mvh

Jeg har en Hitachi, aner ikke hva mer den heter.
    De blei sort skjerm og kom opp en melding om at bildet ikke var støttet eller noe i den duren... er en stund siden jeg prøvte så husker ikke nøyakti hva det stod

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Jeg har en Hitachi, aner ikke hva mer den heter.
    De blei sort skjerm og kom opp en melding om at bildet ikke var støttet eller noe i den duren... er en stund siden jeg prøvte så husker ikke nøyakti hva det stod
    Ok da skjønner jeg...ikke helt siste modell da.....du bør nok sjekke litt på nettet om din flatskjerm....hva den kan og ikke kan..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •