Onkyo HT-R370 Ingen lyd i front speakere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo HT-R370 Ingen lyd i front speakere

Kjøpte før jul pakken HT-S3200 fra Onkyo som inneholder HT-R370 receiveren samt høyttalere. Fikk nylig tak i en DTS surround test DVD og da merket jeg umiddelbart at jeg ikke hadde lyd i fronthøytalerene, kun senter, sub og surround høyttalerene. Det bekreftes også ved å gå inn i Level Calibration menyen på receiveren som sender pink noise ut for å la deg fininnstille lydnivået pr. høyttaler. Det er ingen lyd overhodet på front right og front left.

Setter jeg derimot receiveren over i "stereo" modus (slå på både speaker set A + B) får får jeg lyd i fronthøyttalerene. Så de virker og er tilkoblet, men er altså uten lyd i 5.1 modus.

Har sjekket det jeg kan komme på av innstillinger og har også resatt receiveren til fabrikk modus uten at det hjalp.

Usikker på om det har vært sånn fra jeg kjøpte den eller om det har oppstått i ettertid. Har ikke brukt den så mye for jeg fikk ikke blueray før nå. Hitill har jeg bare hørt på CD og TV og da har jeg ikke tenkt over det.

Noen tips eller er det bare å ta den med ned på Elkjøp service?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen? Får pakke ned alt sammen og dra det ned på Elkjøp igjen da...

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom du får lyd i dem med A+B, men ikke i 5.1, så er det vel naturlig å tro at du har koblet til fronthøyttalerene på B-terminalene i stedet for A?
    Dersom det ikke står bak hva som er hva, så får du se i bruksanvisningen.
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Sitat Opprinnelig postet av Apollyon
    Ettersom du får lyd i dem med A+B, men ikke i 5.1, så er det vel naturlig å tro at du har koblet til fronthøyttalerene på B-terminalene i stedet for A?
    Dersom det ikke står bak hva som er hva, så får du se i bruksanvisningen.
    Etter at du postet så tok jeg en ekstra kikk i manualen og bak på receiveren, og jammen har du har rett. Se vedlagte bilde fra manualen:

Alle de medfølgende høytalerene hadde bare ledninger og de var fargekodet så jeg koblet bare rett farge til rett kobling, men som du ser av bildet så blir da front speakers set B.

For fronthøytalerene må jeg bruke noen andre slags skru-koblinger. RTFM altså

Takk for hintet, det sparte meg en flau tur til Elkjøp for å hente en receiver som det ikke var noe feil på alikevel.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner følelsen
    Har også vært motpart i slike diskusjoner noen ganger, ettersom jeg har jobbet på elkjøp selv. Det blir plutselig litt lite futt i kunden når det går opp for ham/henne at det er brukerfeil.
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problem

hei, kjøpte akkurat et nytt onkyo 5.1ch home theater system med en HT-S3200 receiver og jeg får ikke overført lyden fra verken ps3 eller hd dekoderen til høytalerene. lyden ender opp i tv'n. noen forslag til hva jeg må gjøre? det skal jo være mulig og få lyd uten optisk digital kabler osv...?

Takk

C

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •