forsterker til rauna njord

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

forsterker til rauna njord

hei.trenger noen tips til forsterker til rauna njord.det er et merke fra sverige og blie produsert i 84-86.
    er laget i betong/marmorkross og er av typen tl.(transmisonline)
    følsomhet er 88 db-100 watt og 8ohm.
    kjører i dag en jungson da120ia.har bra kontroll over dem men forsterkeren er litt lys etter min smak.
    lurte på om vincent 236 passer bedre,men har hørt at den også er lys i klangen.tenker litt på rør amp og.men må være en rimelig en.
    noen som har erfaring???

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden avhenger vel av plasering av høyttalerne, og lytteposisjonen, men ja, Vincent nok ikke veien å gå om du liker litt neutral/mørk lyd.
    Jeg hørte de med Electrocompaniet i 1985, men da valgte jeg, som nå, elektrostater.
    Tror Thule vil passe veldig bra til disse høyttalerne, men Thule er vel mer eller mindre forsvunnet fra markedet, men der ligger jo en Creek på bruktbørsen, veldig fin forsterker det.
    Rør er også fint ja, der er kanskje en Music Angel på bruktbørsen her tror jeg.
    Er du til vintage utstyr tror jeg en Tandberg ville passe veldig fint også, disse helder også til den lyse siden, men på en naturlig måte, her er masse spilleglede.
    Jeg ville ikke spare alt for mye på forsterkersiden til disse høyttalere, de fortjener en bra forsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor stor electrocompaniet prater vi om da?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •