spørsmål angående bi-amp+eff.forst?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Active g.org sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

spørsmål angående bi-amp+eff.forst?

Heisann.

Driver å ser etter effektforsterker til mitt oppsett og har da noen spørsmål.

Min receiver har PreOut til alle 7 kanaler og mulighet for Bi-amp ved å ta ibruk SurrBack kanalene.
    Hvis jeg går for f.eks. en Rotel RB985 kan jeg da sette receiver til biamp på frontene og koble surr.back inn på surround inngang på Rotel slik at jeg kan kjøre bi-amp på front?

Når jeg kobler preout på center, kan jeg kjøre bi-amp til center ved å bruke f.eks rotel til å drive bass og receiver til å drive toppen? eller vil ikke dette gå da jeg kjører PreOut?

Georg

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du trenger ikk å blande inn surroundkanalene for å biampe med ekstern forsterker. Du bare bruker y-kabel ut fra pre-ut front og så kobler du disse til både front- og surround-inn på Rotel'en. Da kan du bruke front til bass og surround til topp. Om det er noe å hente på biamping er noe du må finne ut av selv. Jeg ville heller ha kjørt effekt rundt om.

I bruksanvisningen til min receiver så står det at du ikke skal bruke både høyttaler-ut og pre-ut på samme kanal på én gang.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •