Denon 4810 og B&W 600 anlegg stjålet!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon 4810 og B&W 600 anlegg stjålet!!

Har hatt innbrudd i boda, og har fått stjålet hifi anlegget mitt. Har kjøpt dette anlegget brukt for noen få år siden. men har rota vekk kvittering og har ikke skreve ned no serienummer på anlegget. Noen som vet hva forsikringsselskap sier når jeg ikke kan finne frem noe sånt? Har jo innboforsikring, og den skal jo dekke innbo og løsøre for 500000kr. anlegget har en ny verdi til 65000kr.

Noen som tror dette byr på problemer for å få dekt tilbake tapet ???

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen år siden? Hvor gammelt er det anlegget? Hvis det er innbrudd så antar jeg du har anmeldt det.
    Selv med en nypris på 65000 så er det ikke mye du får tilbake fra forsikring selskapet.
    Men du har vel bildet av anlegget? De aller fleste her har jo det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du kan vise til pengeoverføringer blir det vel ihvertfall lettere å bevise kjøpet. Hvis du har nettbank kan du sikkert sjekke, jeg kan ihvertfall se flere år tilbake i arkivet. Uansett må du vel ut med egenandel dersom du får noe tilbake, så du taper nok noe.

Da får vel alle også holde øyne og ører åpne dersom et slikt anlegg blir å finne på finn.no, nettauksjoner e.l.

Ikke rart at det kryr av kriminelle i Norge, det er jo verdens beste land å være kriminell i! :evil:

Newcomer Klutter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at flere forsikringsselskap regner med fullpris-erstatning hvis elektronikken er 5 år gammelt eller nyere. Med datamaskin pleier det å være strengere, men veldig forskjellig praksis, har selv opplevd å få avkortning på 3000 kr pr år(uten å nevne noen spesielle firmaer :twisted: )

Uansett håper jeg du får ordnet det, blir sikkert lettere hvis du har bilder, eller kanksje butikken der du kjøpte de sparer på salgsbevis med tanke på garantisaker. Hvis du har kjøpt privat kan det vel kanskje hjelpe med en uttalelse til forsikringsselskapet fra tidl. eier?

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For i det hele tatt å få dekket noe fra forsikringen må forholdet anmeldes.

Du må i tillegg sjekke hva som gjelder i forsikringen din ang tyveri, selskapene har litt forskjellige meningen om hvor godt ting skal sikres...
    Eks: var boden låst? er boden i en trappegang/kjeller med låst tilkomst? Alarm?

Kvittering/utskrift fra bank el.l. hjelper selvfølgelig på kravet ditt. Egenandel må du som regel regne med, i de fleste tilfeller blir denne trukket fra på oppgjøret.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon 4810 kom vel på markedet sent 2009 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    akk for gode svar.

Har selvfølgelig anmeldt det, og det er opprettet sak hos gjensidige.
    Boden var låst, og den er på eget område. Døra er brutt opp, og den har en skikkelig trio ving lås. den ligger ikke i felles kjeller/garasje eller loft.
    etter avtalen med gjensidige dekker de inntil forsikringssum i denne type bod også. anlegget er ikke blitt tatt i bruk enda etter jeg kjøpte det i fjor så det har bare stått i boden, så jeg har ingen bilder, og reciveren kjøpte jeg for en måned siden ca. Alt er kjøpt via privat handel. etter inbruddet er jo esken med alt av kabler og bøker om anlegget også stjålet. Det kan jo vær at kvitteringene også lå i den eska med bøkene. husker ikke helt.
    men det er jo ikke 5år gammelt enda, så det skal jo dekkes intil nypris etter avtalen. og de kan jo ikke kreve noen kvittering på innbo sann sett. Har jo mistet andre ting også i denne annledningen.

Men jeg spør jo for å høre om noen har lignende erfaringen, eller noen kommentarer ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klutter
    Jeg vet at flere forsikringsselskap regner med fullpris-erstatning hvis elektronikken er 5 år gammelt eller nyere. Med datamaskin pleier det å være strengere, men veldig forskjellig praksis, har selv opplevd å få avkortning på 3000 kr pr år(uten å nevne noen spesielle firmaer :twisted: )

Uansett håper jeg du får ordnet det, blir sikkert lettere hvis du har bilder, eller kanksje butikken der du kjøpte de sparer på salgsbevis med tanke på garantisaker. Hvis du har kjøpt privat kan det vel kanskje hjelpe med en uttalelse til forsikringsselskapet fra tidl. eier?

fra forrige eier?

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chris_pppp@hotmail.com
    Har hatt innbrudd i boda, og har fått stjålet hifi anlegget mitt. Har kjøpt dette anlegget brukt for noen få år siden. men har rota vekk kvittering og har ikke skreve ned no serienummer på anlegget. Noen som vet hva forsikringsselskap sier når jeg ikke kan finne frem noe sånt? Har jo innboforsikring, og den skal jo dekke innbo og løsøre for 500000kr. anlegget har en ny verdi til 65000kr.

Noen som tror dette byr på problemer for å få dekt tilbake tapet ???

Føler med deg. Hadde innbrudd engang selv, men de krevde ingen kvitteringer.
    Jeg bare skrev en liste av hva jeg hadde tapt, på cd og dvd skrev jeg sånn cirka for de hadde tatt en hel drøss skiver også.
    I tillegg til playstation2 og litt forskjellig....

De krevde ingen kvitteringer, bare en liste hvor jeg hadde skrevet ned det jeg hadde blitt frastjålet...

De krevde også at jeg anmeldte det til politiet selvfølgelig.

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    akk for gode svar.

Har selvfølgelig anmeldt det, og det er opprettet sak hos gjensidige.
    Boden var låst, og den er på eget område. Døra er brutt opp, og den har en skikkelig trio ving lås. den ligger ikke i felles kjeller/garasje eller loft.
    etter avtalen med gjensidige dekker de inntil forsikringssum i denne type bod også. anlegget er ikke blitt tatt i bruk enda etter jeg kjøpte det i fjor så det har bare stått i boden, så jeg har ingen bilder, og reciveren kjøpte jeg for en måned siden ca. Alt er kjøpt via privat handel. etter inbruddet er jo esken med alt av kabler og bøker om anlegget også stjålet. Det kan jo vær at kvitteringene også lå i den eska med bøkene. husker ikke helt.
    men det er jo ikke 5år gammelt enda, så det skal jo dekkes intil nypris etter avtalen. og de kan jo ikke kreve noen kvittering på innbo sann sett. Har jo mistet andre ting også i denne annledningen.

Men jeg spør jo for å høre om noen har lignende erfaringen, eller noen kommentarer ?
    Prøv å se på nettbank om du har noen bevis for at du har overført penger.. Om de er virkelig nazi kan du jo prøve å få kontakt med selgerne og få dem til å skrive en slags "salgsbekreftelse" om du ikke allerede har dette? Altså privatselgere kan skrive en "kontrakt" dem i mellom med f.eks "jeg selger blabla." underskrift.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Prøv å se på nettbank om du har noen bevis for at du har overført penger.. Om de er virkelig nazi kan du jo prøve å få kontakt med selgerne og få dem til å skrive en slags "salgsbekreftelse" om du ikke allerede har dette? Altså privatselgere kan skrive en "kontrakt" dem i mellom med f.eks "jeg selger blabla." underskrift.
    Dette var desverre spart opp til kontant, og betalt kontant. så der er dårlig med bevis. men det ordner seg nok. Bare jeg får tilbake det jeg hadde, så er jeg hjertens fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Føler med deg. Hadde innbrudd engang selv, men de krevde ingen kvitteringer.
    Jeg bare skrev en liste av hva jeg hadde tapt, på cd og dvd skrev jeg sånn cirka for de hadde tatt en hel drøss skiver også.
    I tillegg til playstation2 og litt forskjellig....

De krevde ingen kvitteringer, bare en liste hvor jeg hadde skrevet ned det jeg hadde blitt frastjålet...

De krevde også at jeg anmeldte det til politiet selvfølgelig.
    ble du frastjålet i inne hos deg, eller i bod da?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hei du jeg bare lurte på om hvordan det gikk med saken din hos forsikringselkapet?fikk du det du skulle ha igjen?det var trist å høre det som har skjedd med deg,jeg hadde nok vært en smule forbanna ja,men men ønsker deg lykke til med saken din å håper det ordner seg.

Active andosten@start.no sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår jeg rett når den/dem som brøt seg inn i boden viste nøyaktig hva som befant seg der? Eller var det en tilfeldig innbrudd med flaks for de kriminelle?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifiklubben har altids kvitteringene liggende uansett. Null problem!

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt innbrudd i boda, og har fått stjålet hifi anlegget mitt. Har kjøpt dette anlegget brukt for noen få år siden. men har rota vekk kvittering og har ikke skreve ned no serienummer på anlegget. Noen som vet hva forsikringsselskap sier når jeg ikke kan finne frem noe sånt? Har jo innboforsikring
    Hvordan gikk saken?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Denon 4810 kom vel på markedet sent 2009 ?
    Og trådstarter skriver at han kjøpte utstyret for noen år siden? Skrev du feil receiver Chris?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Og trådstarter skriver at han kjøpte utstyret for noen år siden? Skrev du feil receiver Chris?

reciveren kjøpte jeg for en måned siden ca.
    Han skrev det litt lenger ned =)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, my bad

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg lurer også på hvordan dette gikk, har akkurat hatt innbrudd hjemme selv og bruker også gjensidge, heldigvis så tok ikke tyvene mine verken tv eller anlegg, bare pc, kamera å sånne ting som går i en bag

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •