NAD C355BEE VS XTZ Class A100 D3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NAD C355BEE VS XTZ Class A100 D3

hei hei..

Har en NAD C352 som jeg skal selge, også vil jeg kjøpe meg en forsterker som skal drive Swans Diva 4.2F best mulig, så hvilket av alternativene gjør seg best?

Ser XTZ har mulighet til to subwoofere, mens NAD C355 har pre out som må brukes til subwoofer. Noen fordeler/ulemper med en av alternativene her?

Sub blir SVS PB10NSD-new eller PC12-NSD..

Takk for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du bor i østfold og vil høre på XTZ'n før du kjøper den kan du sende meg en PM. Har ikke hørt NAD'n desverre, så får ikke hjulpet deg noe der.

-Øivind-

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du godt fornøyd med xtz forsterker til dynavoice m65 eller? Føler du lyden blir bedre på musikk med sub i den komboen. Jeg er i ferd med å skaffe meg xtz class a100 D3 til m 65 og lurer på hvor vidt jeg i tillegg skal investere i sub.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg startet med 2 stk XTZ W.12.16 selv når jeg kjøpte alt på sommeren, men har senere kvittet meg med begge subbene pga "mye vil ha mer" syndromet som smitter her inne. Personlig syns jeg subbene funket best til film, da de ble litt "pløsete" i 12" versjon. Mulig 10" eller kanskje 8" vil fungere bedre til et stereo-oppsett Uansett har jeg valgt å bare beholde forsterker og fronthøyttalere per dags dato, da jeg føler det er mest naturlig lyd i min stue til mine ører.

NB: Jeg har startet å jobbe som kinomaskinist, så kan vel si at jeg har begynt å bli litt bortskjemt med lyd da på film i det siste kanskje..

-Øivind-

edit: Jo, det jeg liker meget godt med XTZ'n er at den har display jeg kan skru av hvis jeg vil høre musikk i mørket Måtte nevne det mens jeg husket det. 2x50W RMS i klasse A betyr ingenting for meg annet enn høyere strømforbruk i heimen. Har man bedre høyttalere merker man kanskje forskjell på raske transienter, attacker, osv. Det jeg var avhengig av når jeg valgte forsterker var at den taklet 2Ohm meget bra, siden M-65 faller til 2,8/2,9 på det laveste, og der gir forsterkeren mye effekt per kanal

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ok, interessant å høre.

Skal selv hente min xtz forsterker i morgen, gleder meg til å koble opp til m 65'ene

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •