Cambridge 840a vs Lyngdorf 2175 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cambridge 840a vs Lyngdorf 2175 ?

Heisann! Ser HFK har satt ned prisen på cambridge sin topp modell! (840a) hadde igrunn planer om Lyngdorf 2175!

Hva synes dere om Cambridg'en VS Lyngdorfen ? burde jeg hoppe i og bestille den ?

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal den brukes sammen med? Jeg prøvde Lyngdorfen på Yamaha Ns-777 og den spilte pent og pyntelig men var ikke morsom nok for meg, ble mer liv når jeg fikk Rotel Rb 1572. Cambridge har jeg ikke prøvd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Hva skal den brukes sammen med? Jeg prøvde Lyngdorfen på Yamaha Ns-777 og den spilte pent og pyntelig men var ikke morsom nok for meg, ble mer liv når jeg fikk Rotel Rb 1572. Cambridge har jeg ikke prøvd.

DIY høyttaler med scan speak elementer

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFiEntusiasten
    Heisann! Ser HFK har satt ned prisen på cambridge sin topp modell! (840a) hadde igrunn planer om Lyngdorf 2175!

Hva synes dere om Cambridg'en VS Lyngdorfen ? burde jeg hoppe i og bestille den ?
    Hifi Klubben og Lyngdorf har store problemer med distribusjonen for tida, og Lyngdorf finnes derfor ikke i deres sortiment lenger. Da jeg spurte dem forrige lørdag (Hifi Klubben i Marcus Thranes gt. i Oslo, og onlinebutikken) var svaret alt fra "om 4 uker" til "kanskje mars?" om når Lyngdorf er tilbake igjen.

Du bør med andre ord smøre deg med tålmodighet hvis du bestemmer deg for Lyngdorf.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oivindi
    Hifi Klubben og Lyngdorf har store problemer med distribusjonen for tida, og Lyngdorf finnes derfor ikke i deres sortiment lenger. Da jeg spurte dem forrige lørdag (Hifi Klubben i Marcus Thranes gt. i Oslo, og onlinebutikken) var svaret alt fra "om 4 uker" til "kanskje mars?" om når Lyngdorf er tilbake igjen.

Du bør med andre ord smøre deg med tålmodighet hvis du bestemmer deg for Lyngdorf.
    Aha... kjedelig med leverings problemer, hadde *nesten bestemt* meg for lyngdorf men da blir det revurdering..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFiEntusiasten
    Aha... kjedelig med leverings problemer, hadde *nesten bestemt* meg for lyngdorf men da blir det revurdering..
    Den du har sett på er dønn kjedelig i lengden :S. NAD C375 er andre boller .

En luring kan være soundgarden sin Primare i21!! på tilbud nå tror jeg!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da endte jeg opp med cambridge 840a.. vvar og henta den igår, men har ikke fått prøvd den enda.. får se hva man får av tid iløpet av dagen

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Den du har sett på er dønn kjedelig i lengden :S. NAD C375 er andre boller .
    Vel, noen foretrekker mer nøytral og detaljert lyd fremfor farget og 'morsom' lyd. Jeg lyttet på NAD 275 ('effektforsterker-varianten' av C375) og Lyngdorfen var klart best med tanke på renhet, gjennomsiktlighet, åpenhet og presisjon i lydbildet. Den hadde også mer kontroll på bassen. NAD'en slet f.eks. merkbart under mer krevende partier når jeg spilte klassisk musikk eller Nightwish. NAD'en virket også mer farget og svulstig.

Noen liker kanskje at lyden er slik (minte meg litt om H&K; er tidligere eier av H&K-anlegg, og jeg synes lyden er for farget), men jeg heller mer mot 'nøytral' lyd. Jeg fikk ikke testet Lyngdorfen mot Cambridge. Det ville kanskje vært en jevnere match.

Her er en omfattende test av 2175:

Lyngdorf SDA 2175 Amplfier Review

En luring kan være soundgarden sin Primare i21!! på tilbud nå tror jeg!!
    Ifølge Fairlane her på forumet så hadde ikke Primare så mye å stille opp mot SDAI2175 (integrert forsterker, med samme effektdel som 2175). Han ga Primare gode skussmål, men den ble karakterisert som litt tåkete i bassen og mellomtonen.

EDIT: Noen utdrag fra andre tester der 2175 sammenlignes med andre forsterkere:

"May 2007, Hifi & Musik

The Lyngdorf SDA-2175 is being compared to four other Scandinavian amplifiers and outperforms up to three times more expensive competitors, like Densen B330 and Primare A30.2! ... A really happy surprise – especially price wise – was the Lyngdorf SDA-2175. A more dynamic, crystal clear and finely chiselled sound quality will be difficult to find! The bass power and precision alone will be worth the full price of the amplifier!"

Audiophile.no:

"Compared to my reference Parasound Halo A21 it did not have quite the same weight in the 70-150 Hz region, a range which gives extra push in the bass. This is a matter of taste. ... But not everyone likes the extra weight the A21 gives. For them the SDA 2175 will likely be a better choice. ... Diana Kralls piano on “Live in Paris” and the brush on the cymbals is so grandly reproduced that it surpasses my Parasound Halo A21 with an embarrassing margin. ... I tried hard, for days, to find negative aspects of this power amplifier – as I do with all other products. The only thing I can say is that it is slightly without “personality”. It has no character except that it does everything right. And if you want a true reproduction and prefer to let other components do the coloration then the TacT SDA2175 has to be considered"

"It has no character" er nettopp en av grunnene til at jeg liker denne forsterkeren (nøytral lyd)

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oivindi
    Hifi Klubben og Lyngdorf har store problemer med distribusjonen for tida, og Lyngdorf finnes derfor ikke i deres sortiment lenger. ... Du bør med andre ord smøre deg med tålmodighet hvis du bestemmer deg for Lyngdorf.
    Vel, i Trondheim kan de levere Lyngdorfen på ca. 1 uke (jeg kjøpte min 2175 der i forrige uke). Og dersom Lyngdorf ikke finnes i deres sortiment lenger, hvorfor selger de da Lyngdorf på Hi-Fi Klubben i Trondheim? (de hadde bl.a. Lyngdorf-komponenter stående i hyllene).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •