Jeg fikk i går en Asrock nettopp 330-ht for å bruke som en htpc.
Installerte alt av drivere og programmer jeg trengte med en vanlig pc-skjerm tilkoblet.
Dessverre så var det hverken bilde eller signal å finne når jeg koblet den gjennom onkyoen via HDMI. Koblet til en vanlig pc-skjerm med vga, så jeg kunne leke meg litt med skjermoppsettet på HD-tven.
Det virker ikke som Onkyoen klarer å sende videre native-oppløsningen til skjermen min, som er 1366x768@60Hz. Mister signalet med en gang jeg prøver å sette denne.
1440x900 virket. 1920x1080 virket. Men da sto innstillingene på Onkyoen til 720p på hdmi ut, så jeg regner med den nedskalerte bildet. Bildet så uansett helt jævlig ut.
Fungerer perfekt med PS3-en tilkoblet på samme viset.

Forferdelig irriterende å ikke få et bra bilde fra htpc-en min fordi receiver ikke vil støtte oppløsning/Hz. Når jeg kobler med hdmi direkte fra htpc til tv, blir bildet perfekt.
Hvis det ikke finnes en løsning på dette blir jeg nødt til å kjøpe en hdmi-switch (tv-en har bare en inngang) og optisk lyd-kabel. Eller ny TV. Uansett ikke noen løsning jeg liker.

Kan dette fikses vha. en firmware-oppgradering, eller har jeg oversett noe i menyene? Tror ikke det er tilfelle ihvertfall.

Fikk følgende svar på mail fra Dalens elektronikkservice as | www.dalens.no
Har inen løsning på dette, kan ikke se at det fins noen firmware opgraderinger på hdmi som kan løse noe heller, denne forsterker er fra 2007 og støtter 1080p med hdmi 1.3A

Best regards

Audun Henriksen-Hauger
Her er forsåvidt spesifkasjoner for tv-en jeg bruker: LG 42LC2D specs and Flat-panel TV specifications - CNET Reviews