Onkyo 807 vs. Denon 2310, anyone?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Blobfish sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo 807 vs. Denon 2310, anyone?

Hei!

Er det noen som har et par kalorier å spandere til en nybegynner, på en sammenligning av Onkyo TX-NR807 og Denon AVR-2310? Begge disse passer budsjettet jeg har fått innvilget, og har tilsynelatende det jeg trenger av effekt og features. Men her i byen finner jeg dessverre ingen som har dem oppkoblet for test i butikken, så jeg får ikke tatt noen reell sjekk...

Foruten en generell sammenligning og råd om store pluss/minus har jeg et par spørsmål:

Hvilken er best på video-oppskalering? Vil helst ha alle analoge og digitale kilder ut via en enkelt HDMI i best mulig oppløsning. (Edit: Lefdal påstår på tlf at Onkyo IKKE oppskalerer analoge til HDMI, kan det være rett? Onkyo Europe - TX-NR807 sier vel det motsatte, eller er det bare jeg som ikke catcher terminologien her?)

Er det noe å påpeke på brukervennlighet, som fjernkontroll-ergonomi og enkle valg av "preset" modus når barna skal veksle mellom TV/spill/DVD osv.

Og til slutt - jeg ser Onkyo'en figurerer med diverse "etternavn" (807, 807EB, 807ES, 807E osv) på nettbutikkene, men jeg finner ikke noen forskjeller i spesifikasjonene. Mulig B og S bare er fargen, men kan det være noen reelle forskjeller ellers jeg bør vite om?

Takker,
    Blob

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    807 var bedre enn 3310 iflg bladet hjemmekino, sier vel sitt.

807 skalerer analoge signaler og kan sende disse ut over hdmi.
    Diverse modellbetegnelser har ingenting å si.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    807 var bedre enn 3310 iflg bladet hjemmekino, sier vel sitt.

807 skalerer analoge signaler og kan sende disse ut over hdmi.
    Diverse modellbetegnelser har ingenting å si.
    Sier egentlig veldig lite uten at du har lest hele testen og sett hva de har lagt vekt på........

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ønsker å lese testen kan du kjøpe bladet som pdf. på Zinio Norway: Download Økonomisk Rapport, Grunder, Elle & more Now!

Newcomer Blobfish sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Foreløpig uavgjort...

Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Sier egentlig veldig lite uten at du har lest hele testen og sett hva de har lagt vekt på........
    Enig så langt, ja, etter å ha sjekket testen. Ser ut for at de fokuserer mye mer på lyd enn på bilde. Fett nok, men jeg er egentlig ikke så bekymret for lydsiden av disse, har god nok erfaring med begge merker til det. Men brukervennlighet er en større bekymring når det begynner å bli en såpass avansert mengde med valgmuligheter. Så langt har jeg fått med meg at Denon ser ut til å beholde lyd og bilde mens man er inne i menyene, mens Onkyo har mer enn nok med seg selv. Et klart pluss til Denon!

Onkyo har lærende/programmerbar fjernkontroll (funker den bra?), mens Denon til gjengjeld har en ekstra kontroll for sone2 (iflg HFK på telefon). Right? Uavgjort der så langt.

Har sansen for nettfunksjon (ihvertfall før jeg har prøvd det...), men et skritt opp til Denon 3310 går dessverre rett over budsjettgrensen. Pluss til Onkyo der.

Og så var det oppskalering, er det rett at begge gir 1080p fra alle analoge kilder? Uklare formuleringer i kildene jeg finner. Foreløpig uavgjort i den kampen.

Hmmm...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blobfish
    Enig så langt, ja, etter å ha sjekket testen. Ser ut for at de fokuserer mye mer på lyd enn på bilde. Fett nok, men jeg er egentlig ikke så bekymret for lydsiden av disse, har god nok erfaring med begge merker til det. Men brukervennlighet er en større bekymring når det begynner å bli en såpass avansert mengde med valgmuligheter. Så langt har jeg fått med meg at Denon ser ut til å beholde lyd og bilde mens man er inne i menyene, mens Onkyo har mer enn nok med seg selv. Et klart pluss til Denon!

Onkyo har lærende/programmerbar fjernkontroll (funker den bra?), mens Denon til gjengjeld har en ekstra kontroll for sone2 (iflg HFK på telefon). Right? Uavgjort der så langt.

Har sansen for nettfunksjon (ihvertfall før jeg har prøvd det...), men et skritt opp til Denon 3310 går dessverre rett over budsjettgrensen. Pluss til Onkyo der.

Og så var det oppskalering, er det rett at begge gir 1080p fra alle analoge kilder? Uklare formuleringer i kildene jeg finner. Foreløpig uavgjort i den kampen.

Hmmm...
    Vet for lite om Denon til å si noe om den, men har selv 807. Kan bare si jeg er veldig fornøyd med den så langt. Fjernkontrollen fungerer utmerket og styrer alle mine kilder utenom PS3. Litt vanskelig å skjønne i starten, men en blir fort vant til den.

Nettfunksjonen fungerer som den skal, men jeg bruker den lite da Spotify stortsett blir brukt. Også er det jo veldig enkelt om en skal ha en firmware update.

De nye Onkyo reciverene har vertfall vunnet nesten alle testene de deltar i, men det trenger ikke bety at den passer deg og ditt bruk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •