Offisiell Neuhauslabs Tråd.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Active MacPhisto sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Offisiell Neuhauslabs Tråd.

I dag sendte Neuhauslabs den første 220V versjonen av T-2 forsterkeren til meg og jeg håper den lever opp til forventningene, eller, jeg er ikke så sikker på hvilke forventninger jeg har til en rørforsterker, håper på litt mer fyldig lyd, evn varmere og mindre skarphet. Jeg har relativt mye skarp diskant i høyttalerene mine (Dali IKON 5), og håper at T-2en gir meg en positiv opplevelse av rørforsterkere.

Her er en link til vidunderet:
    T-2 Amplifier | neuhaus laboratories

Bilde:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal følge denne tråden fremover da jeg har troen på Ikon serien + rør!

vært veldig frem og tilbake på om jeg skal ha rør kontra transistor. selv har jeg nylig hatt Ikon5 og synes den låt ganske bra (men litt lys i toppen som du nevner) Gleder meg veldig til og høre hva du mener om lyden når den kommer!
    Kanskje jeg må revurdere Ikon5 igjen hehe:-D

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFiEntusiasten
    Skal følge denne tråden fremover da jeg har troen på Ikon serien + rør!

vært veldig frem og tilbake på om jeg skal ha rør kontra transistor. selv har jeg nylig hatt Ikon5 og synes den låt ganske bra (men litt lys i toppen som du nevner) Gleder meg veldig til og høre hva du mener om lyden når den kommer!
    Kanskje jeg må revurdere Ikon5 igjen hehe:-D
    Ja det blir spennende, tror faktisk ikke jeg noensinne har eid en røramp, min første var en Tandberg TR-1040, veldig bra forsterker det også, og hadde en varm lyd som jeg har savnet siden jeg lot den stå igjen på Andøya i 1996. Siden har jeg egentlig ikke vært helt fornøyd med dagens hjemmeforsterer...

Får se om T-2en klarer å dra IKONene pent men sin beskjedne oppgitte watt, men rørfolket har forsikret meg om at det er masse kraft i rørene, så det skulle ikke by på problemer. Jeg har aldri maks volum på uansett, ungene sover i nærheten så jeg har god lyttestyrke på og det holder for meg.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom Ikon 5 er ganske lik Ikon 6 i målingene, så burde dette gå bra.

Stereophile: DALI Ikon 6 loudspeaker

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Dersom Ikon 5 er ganske lik Ikon 6 i målingene, så burde dette gå bra.

Stereophile: DALI Ikon 6 loudspeaker
    Jo, de er jo egentlig veldig like. Jeg valgte 5erne på grunn av at de er perfekte i formfaktoren, smale elegante og ruver ikke veldig i stuen. Har IKON 8 i kjellerstua sammen med hjemmekinoen og synes egentlig de er monstrøse, men spiller bra høyt.

Hva baserer du (burde gå bra) på? ser masse grafer og tall på siden du linket til, men er det en spesiell faktor som sier noe om watt (utgangsrørene) og hvor tunge IKONene er å drive?

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    impedanse og fase er viktige faktorer som har innvirkning på lasten forsterkeren ser.

Stereophile: Heavy Load: How Loudspeakers Torture Amplifiers

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    impedanse og fase er viktige faktorer som har innvirkning på lasten forsterkeren ser.

Stereophile: Heavy Load: How Loudspeakers Torture Amplifiers

Ok, ut fra hva jeg har skjønt er IKON5 på 88,0db i følsomhet, og det har rørfolket sagt at er "lettdreven" høyttaler, og burde passe T-2en fint.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre erfaringer med IKON og rørforsterker?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er endelig T-2 en oppe og kjører, med futt i rørene og knall lyd til mitt bruk.

Kombinasjonen mye digitale lydfiler og to Dali høyttalere som i utgangspunktet er skarpe i kantene fikk meg til å se om kanskje en varm og rund forsterker var det riktige for meg, hadde fra før en bra men karakteristisk skarp forsterker, men totalt ble komprimert lyd, skarpe høyttalere og transistor forsterker litt for skingrende for min del.

En rørforsterker var det jeg trengte og nå har jeg fått helgen til å lytte på alt fra jazz, folk og rock. Jeg er overbevist, rør er bedre for å løfte vokal og instrumenter som ofte ligger i mellomregisteret opp.
    En annen faktor jeg mener å høre godt er romfølelsen, har konserthallfølelse når jeg drar på litt. Alt er mer levende, som å være på intimkonsert med favoritt musikken min, deilig...
    Nesten litt rart at jeg ikke har savnet alt dette før i transistor forsterkeren?

Litt oppstartsproblemer har det vært, må kjøre en 110V omformer, poweret til T-2en ville ikke kjøre på 220V, men det er et nytt power i posten og dette bytter jeg selv når det kommer. Enheten er ny på markedet med 220V og jeg har tatt på meg rollen som tester av produktet. Neuhauslabs har vært eksepsjonelt imøtekommende og hyggelige, de er entusiaster og det merker man også på servicen.

T-2 Neuhauslabs koster på webshoppen $795, og er verdt oppgraderingen i et lite system. Vurderer å ta inn denne modellen for salg i Skandinavia selv.
    neuhaus laboratories | T-2 Amplifier

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacPhisto
    Da er endelig T-2 en oppe og kjører, med futt i rørene og knall lyd til mitt bruk.

Kombinasjonen mye digitale lydfiler og to Dali høyttalere som i utgangspunktet er skarpe i kantene fikk meg til å se om kanskje en varm og rund forsterker var det riktige for meg, hadde fra før en bra men karakteristisk skarp forsterker, men totalt ble komprimert lyd, skarpe høyttalere og transistor forsterker litt for skingrende for min del.

En rørforsterker var det jeg trengte og nå har jeg fått helgen til å lytte på alt fra jazz, folk og rock. Jeg er overbevist, rør er bedre for å løfte vokal og instrumenter som ofte ligger i mellomregisteret opp.
    En annen faktor jeg mener å høre godt er romfølelsen, har konserthallfølelse når jeg drar på litt. Alt er mer levende, som å være på intimkonsert med favoritt musikken min, deilig...
    Nesten litt rart at jeg ikke har savnet alt dette før i transistor forsterkeren?

Litt oppstartsproblemer har det vært, må kjøre en 110V omformer, poweret til T-2en ville ikke kjøre på 220V, men det er et nytt power i posten og dette bytter jeg selv når det kommer. Enheten er ny på markedet med 220V og jeg har tatt på meg rollen som tester av produktet. Neuhauslabs har vært eksepsjonelt imøtekommende og hyggelige, de er entusiaster og det merker man også på servicen.

T-2 Neuhauslabs koster på webshoppen $795, og er verdt oppgraderingen i et lite system. Vurderer å ta inn denne modellen for salg i Skandinavia selv.
    neuhaus laboratories | T-2 Amplifier
    Den så spennende ut. Men hvordan er den når du drar på.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Den så spennende ut. Men hvordan er den når du drar på.
    Jo men det jeg skrev om at jeg får en veldig konserthall følelse, den er ingen klangboks men siden alt blir tydeligere blir også de pianolydene som gir klang lang mer fremtredende, sitter også mere klang i trompeter og blåse instrumenter som ikke min gamle Onkyo helt klarte og formidle.

Siden jeg har små nette IKON 5 (15 cm bred og 80 cm høy) til denne så er ikke dette settet ment for å dra så veldig på med trøkk, det er et rent lytte anlegg.

Nede i kinoen har jeg Onkyokraft til til IKON 8 høyttalerene som er vesentlig større og tyngre, tror ikke jeg ville ha satt denne ampen til 8erne. Den yter 20W, men en push/pull vakum rørforsterker er noe annet en 170W onkyo gamp, føler at når det trengs er Neuhauslabs forsterkeren hakke vassere enn Onkyoen.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacPhisto
    Noen andre erfaringer med IKON og rørforsterker?

har lurt på det samme. har en røreffekt stående med kt88 men må ha en forforsterker. har ikon 7.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    har lurt på det samme. har en røreffekt stående med kt88 men må ha en forforsterker. har ikon 7.
    Jeg har skrevet litt om mine opplevelser lengre opp i tråden, jeg er blitt veldig positivt overrasket, lyden i IKON 5 er jo helt fantastisk i forhold til størrelsen. Har IKON 8 stående i kinoen og jeg må si at jeg kunne godt ha hatt IKON5 uten å ha savnet noe i kinoen også.

Min forsterker har god kraft til mitt bruk, løfter vokal og instrumenter på en særegen måte, har mye igjen for å kjøre rør kontra transistor. Mulig man får like god lyd fra en transistor, tror da man må opp i en annen prisklasse, jeg hadde begrenset budsjett og denne kostet ikke all verden.

Dessuten er den jo like mye et møbel, veldig pen og se på samtidig som den har tyngde i utseende som gir produktet eksklusivitet.

Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har sammenlignet denne med Music Angel?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •