PA Sub på Pioneer vsx-1015

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PA Sub på Pioneer vsx-1015

Hei og hallo

prøvd å søke litt rund på forumet, men så langt har ingen poster gitt meg noe svar.

Kjøpte akkurat en fence audio (jada, jeg veit..) 18" sub fra netthandelen. disse har da ikke innebygd forsterker da de er ment for PA anlegg. men kjøpte noen andre PA høytalere for en stund tilbake, som jeg bare tvinna kabalene inni kassene og slang rett i Front R/L på min VSX-1015. funker helt kanon, kan dra på no innigranskauen men denne forsterkeren har ingen direkte kabel-kobling til SW. kunn phono inganger på preout og multi in.
    lurte mest på om det er en mulighet for å få bassen til å spille direkte fra pioneer'n, eller om jeg MÅ ha en sub-forsterker?

jeg er ikke noe lydkvalitetsmann, desibel er det jeg er ute etter :P
    skal heller ikke max'e ut bassen for det det er verdt, er mest for show

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du må ha en subforsterker, disse inneholder også delefilter, volum justering, fase innstillinger osv. Samtidig har de gjerne høyttaler terminaler slik at du har flere muligheter for tilkobling.
    XTZ selger subforsterkere, eller har www.dynabel.no også noen. Ellers, se på bruktbørsen her....
    Altternativt kan du jo bruke Sub Pre Out (om du kan justere delefrekvens her i receiverens meny) og bare slenge en billig effektforsterker på her, men er det èn uten gain justering må du justere volum i receiverens sub meny jo....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •