Pioneer VSX-LX70 VS Pioneer SC-LX72

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer VSX-LX70 VS Pioneer SC-LX72

Hei

Jeg er på jakt etter en receiver til stua. Jeg har i dag en Denon avr 3805 som jeg syntes det er på tide å bytte ut. Jeg er ikke 100% fornøyd med Denon og har lyst til å prøve Pioneer. Alternativene er en ny Pioneer SC-LX72 eller en brukt Pioneer VSX-LX70. Noen som har erfaring med disse og kan si meg hva som er forskjellen? SC-LX72 etterkommeren til VSX-LX70?

Andreas

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lx72 har jo di nye hd formatene, og et nytt romkorreksjonsprogram. Tror også di har gjort noe med effekten. Ville nok heller gått for lx52 enn lx70.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er i mine ører STOR forskjell på lyden. Synes LX70 kan bli litt tynn særlig med romkorreksjon aktivert. Med LX72/82 er det ikke det i samme grad. Har nå fått LX82 etter å hatt LX71 og LX50 før det igjen. Forskjellen mellom LX71 og LX82 hørdte jeg ikke i stereo i pure direct men har ikke fin hørdt enda. Men det er forskjell på MCACC som er en del bedre på LX82 kontra LX71.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for oppklarende info. Tror jeg går for LX72 gitt, selv om jeg må ut med 5000 mer en for en brukt LX70 som er til salgs her på forumet. Må jo ha støtte for de nye HD formatene! :-)

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til info: Det er jeg som selger den LX-70'en og den har støtte for HD-lydformatene. Det og hdmi-inn/ut var grunnen til at jeg kjøpte den selv. Om det er forskjell på romkorreksjonen vet jeg ikke. I spec så står det ikke noe om noe forskjell eller ny og gammel, men det kan godt hende at de har gjort noen endringer for alt jeg vet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare bekrefte at lx70 har støtte for de nye hd lydformatene. Har denne forsterkeren selv, og er fornøyd med den.

Tydeligvis skummelt å stole på alt som skrives i disse trådene :-?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •