Brokobling/ bi-amping av Nad c275 med Denon avc 3020... help wanted...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Brokobling/ bi-amping av Nad c275 med Denon avc 3020... help wanted...

Har kjøpt meg stereo jeg å, forsterkerne kom for ett par dager siden så har ikke fått hørt dem så mye. Men må si de gammle høytalerne mine ble virkelig som nye!
    Har brukt en denon avc 3020, som også er en liten råtass, men kunne ikke måle seg med det nye nad settet! Men den har nå noen år på baken å da
    Hadde tenkt å bruke denon`en sammen med nad`ne (bi- amping blir det vel?...) for å drive bakhøytalerne og centeren. (hvis jeg får det til)..
    Er ny i gamet så kunne trengt ett velment råd eller ti

Det jeg lurer på først og fremst er:
    -Kan jeg brokoble c275 til Dali concept 10? De er oppgitt til 6ohm å det står i bruksanvisnigen til 275`en att de IKKE anbefaler å brokoble med høytalere under 8ohm... (irriterer meg veldig att jeg ikke sjekket dette før jeg bestilte)
    Ikke mulighet for bi- wiring heller..

-Hvilken pre-out skal jeg bruke på denonen for å drive center/bak (275`en skal drive frontene) bak på denon`en er det: pre-out front og main- in, disse er koblet sammen med to "metallbruer" Videre er det, pre- out rear og pre- out center. + sånn ca. 893.000 andre inn og utganger som jeg neppe noen gang får bruk for, eller får vite hva er, for den saks skyld..

På dette stadiet er ALL hjelp god hjelp:-D

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjender ikke din Denon, men om noen ekstern effektforsterker forsterker skal drive din senter høyttaler skal du selvfølgelig ha en kabel fra Center Pre Out til Line INN på effektforsterkeren.
    Bruker du Nad brokoblet må du kanskje bruke et Y-Ledd i rca kablen fra Denon`en inn i Line INN R & L. Da kobler du senter høyttalerens kabel på forsterkeren som indikert bak på Nad`en, og så er der sikkert en bryter bak du må flytte til brokobling.
    Jeg skriver dette fordi du IKKE kan bruke en brokoblet forsterker til å drive 2 høyttalere. Når du brokobler blir de to kanaler lagt sammen til èn jo, dette kan bare drive èn høyttaler, altså må du ha en ekstra Nad c275 for å ha stereo.

Men du, bruk Nad`en som normal stereo forsterker til dine fronter, den er mer enn sterk nok. Altså rca kabel fra Front Left & Right til Nad`ens Line INN, da kobler du dine fronter til høyttaler terminalene på Nad`en..
    Du skal ikke bruke Pre Out på Denon for å koble de bakerste høyttalere på, du skal selvfølgelig koble disse i Denon`ens høyttaler terminaler, Surround Left & Right.
    Ellers, har du manualene kan du jo se i de...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -niels nielsen-
    Jeg skriver dette fordi du IKKE kan bruke en brokoblet forsterker til å drive 2 høyttalere. Når du brokobler blir de to kanaler lagt sammen til èn jo, dette kan bare drive èn høyttaler, altså må du ha en ekstra Nad c275 for å ha stereo.

Ja, men det er jo utganger for fire høytalere på c275..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De to B-utgangene på Naden er det bare å overse.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jensrobert
    -niels nielsen-

Ja, men det er jo utganger for fire høytalere på c275..
    Forsterkeren er en stereo forsterker, med 2 kanaler, men den har utgang for 4 høyttalere koblet i parallel. Siden den kun har 2 innganger, left og right, da er det bare 2 kanaler, som når du brokobler blir til èn kanal. Du ser jo bak på forsterkeren hvordan èn høyttaler da skal kobles til terminalene, det er tydelig vist bak på den....
    Bruk den som vanlig stereo, du har mer enn nok effekt da til dine fronter.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •