DAC i hjemmekinoreceiver vs ekstern DAC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DAC i hjemmekinoreceiver vs ekstern DAC

Jeg har begynt å spekulere i om det har noe for seg å kjøpe en ekstern DAC.

Jeg har en PS3 slim, som jeg har tenkt å fylle med musikk da i lossless/FLAC kvelitet.

Dette sendes da til Denon AVR 1910, via HDMI.

Denonen har D/A- og A/D-konvertere: 24-bit/192 kHz.

Mitt spørsmål er hvor hvor bra 1910n vil behandle dette i forhold til en ekstern DAC f.eks Cambridge DacMagic.

Når dette blir aktuellt har jeg vel byttet 1910n i en mye større NAD med gode stereokvaliteter.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JoeErgen
    Jeg har begynt å spekulere i om det har noe for seg å kjøpe en ekstern DAC.

Jeg har en PS3 slim, som jeg har tenkt å fylle med musikk da i lossless/FLAC kvelitet.

Dette sendes da til Denon AVR 1910, via HDMI.

Denonen har D/A- og A/D-konvertere: 24-bit/192 kHz.

Mitt spørsmål er hvor hvor bra 1910n vil behandle dette i forhold til en ekstern DAC f.eks Cambridge DacMagic.

Når dette blir aktuellt har jeg vel byttet 1910n i en mye større NAD med gode stereokvaliteter.
    Cambridge dac'en er knallgod! Men om du skal over på NAD om litt, så skal du kanskje ha en CDspiller på si? Da ville jeg brukt mer penger på en CDspiller, f.eks NAD 545, som har digital inngang. Dermed får du brukt samme dac'en som cd'ene får . Denne spillern koster vel 5500kr... men om du ikke skal ha CDspiller... da er DAC magic veien å gå . Vil du ha "fetere" lyd, så er Abrahamsen en god partner (koster 4000kr).

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er personlig litt mere spekulativ til kjøp av ekstern DAC i en såpass rimelig sammenheng.. og ikke minst med en budsjett/mellomklasse hjemmekinoreceiver.

Det har litt med å utnytte potensialet som ligger i DAC'en, og det mener jeg ikke at man gjør med de forsterkerne. Skal du kjøpe receiver, så ville jeg heller brukt de 2-3K ekstra for å få bedre dac/signal/effektdel til receiveren.

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tror ikke du får lagret musikk på slim i lossless/flac kvalitet. Eller er dette noe nytt jeg ikke har fått med meg?!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Tror ikke du får lagret musikk på slim i lossless/flac kvalitet. Eller er dette noe nytt jeg ikke har fått med meg?!
    Jeg trodde jeg kunne bruke den som mediasenter?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Er personlig litt mere spekulativ til kjøp av ekstern DAC i en såpass rimelig sammenheng.. og ikke minst med en budsjett/mellomklasse hjemmekinoreceiver.

Det har litt med å utnytte potensialet som ligger i DAC'en, og det mener jeg ikke at man gjør med de forsterkerne. Skal du kjøpe receiver, så ville jeg heller brukt de 2-3K ekstra for å få bedre dac/signal/effektdel til receiveren.
    Som sagt blir det mest aktuellt når 1910 blir byttet i NAD til 10-15k.

Har jeg forstått deg rett dersom jeg tolker det slik at 1910en er for dårlig til å nyttegjøre seg av en ekstern dac, mens en NAD i toppklassen gjerne vil gi bedre lyd med ekstern DAC?

Newcomer Chris_ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde jeg kunne bruke den som mediasenter?
    Hadde jeg vært deg ville jeg sjekka ut PS3 Media Server i stedet, så slipper du å lagre alt på selve maskina Jeg er hvertfall veeldig godt fornøyd med den løsningen Spiller og dekoder alt du måtte ønske 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •