Pioneer VSX-LX52 - problem å skru på med fjernkontroll.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Pioneer VSX-LX52 - problem å skru på med fjernkontroll.

Jeg har oppdaget et snodig trekk ved min nye receiver. Jeg får ikke skrudd på forsterkeren med fjernkontrollen (verken den originale fjernkontrollen eller min Logitech Harmony 555) hvis jeg ikke skrur på og av med på/av-knappen på frontpanelet først.

Jeg leste et tips på avforum.com at KURO LINK må være aktivert for at man skal kunne skru på forsterkeren med fjernkontrollen. Jeg syntes det virket for dumt, men ingenting skulle være uprøvd... Det fungerte! Men bare for å forårsake et nytt problem: Det viser seg at jeg ikke får aktivert HDMI-inngangene når KURO LINK er aktivert. Det medførte da at jeg ikke fikk verken lyd eller bilde fra DVDspilleren min. Jeg har derfor deaktivert KURO LINK igjen.

Jeg kjenner ikke funksjonene vedr. KURO LINK godt nok til å se hvorfor de skal klusse til noe så enkelt som å skru av og på forsterkeren. Er det noen andre der ute som har vært borti lignende problem? Har dere noen andre og bedre forslag enn det jeg fant på det amerikanske forumet?

For meg virker det som om forsterkeren skrur seg helt av etter en liten stund, og er ikke lenger i stand-by. Jeg har snakket med kundeservice hos Pioneer, og de skjønte ikke så mye av dette de heller. Jeg kontaktet Pioneers serviceverksted i Oslo i dag, og de ville ta en kikk for å se om det kunne være noe med IRmottageren.

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm...

Samme problem som jeg sliter med nå. Når LX52 har vært skrudd av i ca. 24 timer, så må jeg trykke på knappen på frontpanelet for å få liv i den igjen.

Er det gått mindre enn et døgn (har ikke nøyaktig antall timer) så fungerer det å slå den på med fjernkontroll. Jeg har satt KURO link til Off hos meg. Skal forsøke å sette KURO link til ON og se om dette påvirker noe.

Fikk du noe avklaring på dette problemet, Loup Garou?

Edit: tror forøvrig ikke at det er noe med IR-mottager - da ville den aldri la seg skur på m/fjernkontrollen. Dette er sikkert et software problem som kunne vært løst med firmware oppdatering?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei bear. Det ble aldri til at jeg leverte receiveren på verksted. Jeg har mikka litt frem og tilbake med en Logitech fjernkontroll, og som nevnt hadde jeg samme problem med den og Pio's originale fjernis. Jeg valgte å endre oppstartsrekkefølgen av komponentene i "Activities", slik at receiveren ble skrudd på først. Dermed ville jeg ihvertfall eliminere at Logitechsystemet lagde ball. Og under over alle under: Etter det har LX52'en skrudd seg på og av helt normalt. Jeg er dog usikker på om det bare var flaks...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •