hvordan kan jeg koble opp en sub?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hvordan kan jeg koble opp en sub?

Hei!

Jeg har en NAD C372 forsterker og 4 stk høyttalere, åsså har jeg en Rockford Fosgate XLC subwoofer. er det mulig og kobble til subwooferen samtidig som de 4 høyttalerene mine? har ikke helt forstått hva pre-out utgangene er til men er det et alternativ?

Takknemmelig for alle svar!

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pre out kan vel benyttes med et y-ledd. Eller så kan man benytte høynivå inngangene på subforsterkeren via høyttalerkablene.

Er det ikke sub-utgang på din nad forsterker?

Om denne subwooferen din er passiv, bør du ha en dedikert subforsterker / effekttrinn til dette. Dette kan kobles via pre out.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjarne82
    Pre out kan vel benyttes med et y-ledd. Eller så kan man benytte høynivå inngangene på subforsterkeren via høyttalerkablene.

Er det ikke sub-utgang på din nad forsterker?

Om denne subwooferen din er passiv, bør du ha en dedikert subforsterker / effekttrinn til dette. Dette kan kobles via pre out.
    eeeh, sorry men jeg er ikke så flink me sånnt så det der skjønte jeg ingenting av.
    http://avforum.no/forum/attachments/...te-nadc372.jpg
    du kan jo se selv hva som er på forsterkeren min på bildet da, har ikke peiling på hvordan man kobler opp en sub, men det er bare en Fosgate sub som er satt inn i en kasse og koblet til høyttalerinngangene bak på kassen.
    Hvis du kan forklare meg hva jeg skal koblet til hvor så vil jeg være takknemmelig!

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville nok kjøpt en dedikert subforsterker, og koblet via pre-out 2. Om du kobler denne via høyttalerterminalen , sammen med eksisterende høyttalere - kan du da få alt for lav last (ohm), noe som kan knekke forsterkeren din. Ei heller får du justert noe delefrekvens, så du vil få lyder over 200hz ++ ut til subwoofer - noe den ikke er designet for å spille. -Dette høres heller ikke bra ut!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjarne82
    Jeg ville nok kjøpt en dedikert subforsterker, og koblet via pre-out 2. Om du kobler denne via høyttalerterminalen , sammen med eksisterende høyttalere - kan du da få alt for lav last (ohm), noe som kan knekke forsterkeren din. Ei heller får du justert noe delefrekvens, så du vil få lyder over 200hz ++ ut til subwoofer - noe den ikke er designet for å spille. -Dette høres heller ikke bra ut!
    Er jeg helt nøtt til å kjøpe en subforsterker? har en på 150W men den sprenger bare sikringene når jeg skrur den på, så vet ikke helt hva som feiler den?

er det mulig og kobble til subwooferen uten å bruke så mye penger? har ikke så mye jeg kan bruke på dette

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saggitheman
    Er jeg helt nøtt til å kjøpe en subforsterker? har en på 150W men den sprenger bare sikringene når jeg skrur den på, så vet ikke helt hva som feiler den?

er det mulig og kobble til subwooferen uten å bruke så mye penger? har ikke så mye jeg kan bruke på dette
    Dropp ett sett med høytalere så har du muligheten å kjøre subben (passiv) ev delefilter bør du da på på plass, fines på markedet, men sjekk ohm'en, som sagt over så du ikke kneler. Men NAD har protection som skal slå in før forsterkeren ryker. Men det er ikke å anbefalle å kjøre med overbelastning for det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •