Dedikert tråd til Emotiva UMC-1/UMC-200 og XMC-1 Lyd- og bildeprosessor - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 34 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 664
    Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Helt klart en fordel å få Emotiva til å gjøre oppdateringen for deg, det har vært mye styr med brukere som har gjort dette selv.
    På den andre siden; historisk sett har det tatt 3-4uker å lage en ny software oppdatering på umc-1, så det kan fort bli litt venting på deg. I tillegg må du da vente en uke på selve fraktingen hjem til deg.

Min UMC-1 med v.6 software forlot Paris i går, og er vel på gardermoen i dag eller i morgen. Skal bli deilig å endelig å ha den i hus, selv om den ikke skulle virke :P
    den virker , ikke noe stress:-D
    bare enkelte typer utstyr , og da stort sett kabeltv bokser av forkjellig type som er et problem ,min funker uten problem på v5 firmware 8)

Newcomer geogamst sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kappel
    den virker , ikke noe stress:-D
    bare enkelte typer utstyr , og da stort sett kabeltv bokser av forkjellig type som er et problem ,min funker uten problem på v5 firmware 8)
    Overlever man over en mnd uten film, musikk og lyd?!?! :sad: :lol: :roll: :cry:

Har nemlig solgt min gamle forforsterker.... :neutral:

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geogamst
    Overlever man over en mnd uten film, musikk og lyd?!?! :sad: :lol: :roll: :cry:

Har nemlig solgt min gamle forforsterker.... :neutral:
    Jeg gjorde også det, dvs. solgte min gamle receiver for tidlig fordi jeg trodde min UMC-1 var rett rundt hjørnet.

Løsningen i mellomtiden var en HDMI-switch inn på TVen, og en 3,5mm minijack-til-RCA kabel fra hodetelefonuttaket på TVen rett inn på forsterkeren. En nødløsning som kun gav stereosignal av relativt dårlig kvalitet, men det ble ialle fall lyd mens man ventet på ankomsten av UMC-1.

Jeg gav imidlertid opp håpet om en bug-free UMC-1 med det første, solgte også UPA-7 forsterkeren og kjøpte en ny og bedre receiver istedet.

Håper tålmodigheten til dere andre betaler seg til slutt.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ser lysere ut

Emotiva la ut en betaversjon av neste software oppdatering i går , og tilbakemeldingene tyder på at det meste av bugs er fikset , så vidt jeg kan skjønne er det nå relativt ubetydelige problemer som gjennstår (for de fleste i allefall )
    Skal oppdatere min i kveld med v6 og beta oppdatering , så får vi se hvor vanskelig det er å gjennomføre , ser jo relativt greit ut på instruksjonene , men noen har jo hatt problemer likevel

Newcomer Thoros sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ennå ikke hørt noe fra Emotiva, fikk mail 24.02 om at estimert levering var 15.04. Skrev meg på preorder listen deres i jan. Utålmodig ja få mail snart!!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoros
    Jeg har ennå ikke hørt noe fra Emotiva, fikk mail 24.02 om at estimert levering var 15.04. Skrev meg på preorder listen deres i jan. Utålmodig ja få mail snart!!!!!
    du er ikke alene,sitter her på berget og venter på samme besjkeden jeg også.Fikk samme mail her og at estimert levering var 15.04.men etter det så har det vært stillt som i graven.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her, men regner med at de ikke vil sende ut ordrer internasjonalt før de er sikre på at den virker 100%. Gleder meg til mailen ang levering kommer

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har noe teknisk info om den nye prossessoren ? hvor mnge hdmi inn og ut? osv

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    noen som har noe teknisk info om den nye prossessoren ? hvor mnge hdmi inn og ut? osv
    finner det på emotiva .com ellers for de som ikke gidder å kikke der : 8)

•Twin Cirrus® 32 bit dual core DSP’s
    •Decoding support for Dolby Digital, Dolby Digital EX, Dolby Digital Plus, Dolby Digital True HD, Dolby PLIIx, DTS, DTSES, DTS HD, DTS Master Audio, DTS Neo 6, SPDIF, PCM 8 channel (note: some audio formats are only supported via HDMI)
    •Multi-channel Dolby Volume
    •Genesis/ST® Torino high performance scaling engine - featuring a full implementation of the Faroudja DCDi™ image processing suite
    •Intuitive, full color graphical OSD with adjustable transparency presented over live video, including HDMI
    •Emo-Q™ automatic multi-channel room correction and loudspeaker setup. Calibrated measurement microphone included.
    •Quadruple bass manager with independently selectable high and low pass frequencies from 40hz – 250hz, in 5 or 10Hz increments (depending on frequency)
    •Selectable 12db or 24db per octave high pass and low pass filters by channel groupings
    •Independent 11-band graphic EQ with global bass and treble controls by channel groupings
    •Balanced subwoofer output
    •All legacy video inputs can be scaled and output over HDMI at up to 1080p
    •1080p/24 fps video support
    •Video pass-through mode with 12 bit compatibility
    •HDMI sources can be format converted to component video up to 1080i (subject to Macrovision™ guidelines)
    •HDMI 1.3a Deep Color compliant
    •All inputs are assignable and feature input labeling, selectable decode modes, selectable triggers, etc.
    •0.5dB level trims on all channels
    •High voltage, low impedance main analog outputs for uncompromised dynamic headroom
    CONNECTIVITY:

•5 - HDMI inputs and 1 HDMI output.
    •3- composite video inputs (RCA)
    •3 - S-video inputs (S-video mini DIN)
    •3 - component video inputs (RCA)
    •1 - component video output (RCA)
    •4 - stereo analog audio inputs (RCA)
    •1 - 7.1 analog input set (RCA)
    •1 - 7.1 analog output set (RCA)
    •4 - coaxial digital inputs, (RCA)
    •3 - optical digital inputs (Toslink)
    •1- coax digital audio output (RCA)
    •1- optical digital audio output (Toslink)
    •1 - Stereo or 2 channel analog multi channel mix down output for fixed level monitoring (RCA)
    •1- stereo analog variable and independent Zone 2 output (RCA)
    •1 - stereo analog fixed level record output (RCA)
    •High performance AM/FM tuner with 24 FM and 6 AM presets
    •3 - assignable trigger outputs Movie/Music/Amp (3.5mm mini)
    •1- IR input (3.5mm mini)
    •1 - IR output (3.5mm mini)
    •1. Microphone input (3.5mm stereo mini)
    •1- USB data input (for software upgrades only)
    •Size: 17” W x 3 7/8” H x 13” D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette er på umc 1 ? mente den kommende, for det kommer en ny prossesor gjør det ikke?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    dette er på umc 1 ? mente den kommende, for det kommer en ny prossesor gjør det ikke?
    Du sikter sikkert da til XMC 1. Den er det kommet ganske lite konkret om fra emotiva. Du kan sikkert finne litt på emotiva sitt forum om denne hvis du leser noen sider der

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenv
    Du sikter sikkert da til XMC 1. Den er det kommet ganske lite konkret om fra emotiva. Du kan sikkert finne litt på emotiva sitt forum om denne hvis du leser noen sider der

har fått med litt av det på forumet dems ja

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var UMC-1 i hus, og koblet opp. Førsteinntrykket før kalibrering og lytting er ikke så bra: fjernkontrollen virker ikke, har heldigvis en Harmony One jeg kan bruke selv om jeg ikke var fornøyd med det oppsettet som ligger ute for UMC-1.

Lilla bilde slør og ingen lyd på WD TV Live.

Ellers fungerer alt som det skal så langt. Skal prøve å få tid til å kalibrere høytalere seinere idag.

Synes knappene på UMC-1 virker litt løse og plastikkaktige i forhold til hva jeg er vant med på Onkyo.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min UMC-1 er også koblet opp.
    Ingen ting å utsette på her enda, alt fungerer som det skal.
    Helt enig med det Mean med fjernkontrollen, den er ikke mye å skryte av. Min fungerer ihvertfall da.
    Det kommer heldigvis en aluminium versjon som skal ha direkte INPUT-knapper for hvert input. Denne kontrollen blir solid.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ligger min Umc-1 på posten å venter. Rakk ikke å hente den i dag :S Men i morra så....

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som har tetst ut UMC-1, hva er inntrykket? Vurderer og kjøpe denne hvis Reciveren min blir solgt imorgen.

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Førsteinntrykket mitt selv om fjernkontrollen ikke fungerer (ny er på vei) er at det er litt barnesykdommer enda i programvaren. Jeg er ikke fornøyd med kalibreringen den gjør (har jeg vel ikke vært på noen av recieverene jeg har hatt før heller) Litt lyd dropouts, og ikke støtte for lyd og bilde (lilla slør over hele bildet) over hdmi på WDTv Live (på Popcorn hour C200 er bildet bra men ingen lyd). I forhold til Onkyo, så er instillingene mangelfulle (jeg sliter med å få til bassen slik jeg vil ha den på alt annet enn blu-ray avspilling). Byggekvaliteten er bra, men knappene på fronten virker vinglete. Jeg kommer til å sende Emotiva en e-post for å høre når de kommer med programvare som støtter avspilling fra WDTv (hdcp restriksjoner visstnok), hvis ikke det kommer innen rimelig tid kommer jeg til å selge den og heller gå for Onkyo PR-SC5507 selv om den er minst dobbelt så dyr. Konklusjon: litt skuffet, men har ikke gitt opp å få lyden slik jeg vil ha denenda. Det var mine tanker om UMC-1 som jeg hadde ventet på siden november i fjor.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mean69
    Førsteinntrykket mitt selv om fjernkontrollen ikke fungerer (ny er på vei) er at det er litt barnesykdommer enda i programvaren. Jeg er ikke fornøyd med kalibreringen den gjør (har jeg vel ikke vært på noen av recieverene jeg har hatt før heller) Litt lyd dropouts, og ikke støtte for lyd og bilde (lilla slør over hele bildet) over hdmi på WDTv Live (på Popcorn hour C200 er bildet bra men ingen lyd). I forhold til Onkyo, så er instillingene mangelfulle (jeg sliter med å få til bassen slik jeg vil ha den på alt annet enn blu-ray avspilling). Byggekvaliteten er bra, men knappene på fronten virker vinglete. Jeg kommer til å sende Emotiva en e-post for å høre når de kommer med programvare som støtter avspilling fra WDTv (hdcp restriksjoner visstnok), hvis ikke det kommer innen rimelig tid kommer jeg til å selge den og heller gå for Onkyo PR-SC5507 selv om den er minst dobbelt så dyr. Konklusjon: litt skuffet, men har ikke gitt opp å få lyden slik jeg vil ha denenda. Det var mine tanker om UMC-1 som jeg hadde ventet på siden november i fjor.
    antar at din er med v6 firmware , i såfall bør du oppgradere til den siste betaen som kom nå på fredag , denne fikser 90% av problemene iflg de som har testet på emo forumet .

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kappel
    antar at din er med v6 firmware , i såfall bør du oppgradere til den siste betaen som kom nå på fredag , denne fikser 90% av problemene iflg de som har testet på emo forumet .
    Så Kappel: du mener dette er et bra produkt? Går i tanker om og kjøpe UMC-1, ERC-1 sammen med noen effekt. Men har litt problemer med å velge effekt til oppsettet mitt

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått testet min litt i løpet av helgen.

Startet mindre bra. Det første jeg hører når jeg løfter den ut av esken, er det er noe løst som triller rundt inne i UMC`n.
    Skrur den opp, og finner ut at den ene skroen som fester kortet som styrer display/knapper har løsnet og falt ut.

Da jeg har fått ut denne og skrudd den fast, så kobler jeg opp.
    Hurra, alt funker eller....
    Finner fort ut at den har problemer med HDMI inngangene. detter ut når jeg bytter mellom Blu Ray/ Viasat boksen. Må skru av og på komponenter i div rekkefølger for å få lyd og bilde igjen.

Kjørte EmoQ. Syns den gjør litt rare valg ang avstander og delefrekvenser.

Bortsett fra dette, då syns djeg den er helt knall. Låter herlig
    skal legge inn siste Beta oppdatering, og se om det fikser tullet med HDMI inngangene.

Side 8 av 34 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •