Dedikert tråd til Emotiva UMC-1/UMC-200 og XMC-1 Lyd- og bildeprosessor - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 34 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 664
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk samme meldingen selv,
    Har ikke j\kjempehastverk jeg heller men vil gjerne ha den snart. Hadde vært fint om de kunne gitt oss muligheten til å få den med nåværende software og så latt oss oppgradere selv når den nye firmware'en er klar da...
    Den som venter på no godt etc.....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kappel
    skal skrive litt om den bare jeg får satt alt opp , ble med en ny pj samtidig så det er litt som skal justeres :-D
    Men så langt høres den meget bra ut det kan jeg si med en gang :-D
    ser ikke så ille ut heller , både på lerretet og under lerrettet 8)
    Det er ventet en software update i løpet av ca en uke som skal ta seg av alle de kjente feilene forresten , blir spennende å se
    Det var et meget pent bilde. Hadde det vært mitt så hadde det vært et "bakgrunnsbilde på pcèn" en stund
    Jeg har forresten også fått mail om fiksing av emo-software. Håper de klarer og ta bort feil som irriterer i hverdagen. Det er jo ikke alt man bruker av avanserte muligheter. Blir spennende og se om lyd og bilde blir bedre.

Newcomer Thoros sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal skrive litt om den bare jeg får satt alt opp , ble med en ny pj samtidig så det er litt som skal justeres :-D
    Men så langt høres den meget bra ut det kan jeg si med en gang :-D
    ser ikke så ille ut heller , både på lerretet og under lerrettet 8)
    Det er ventet en software update i løpet av ca en uke som skal ta seg av alle de kjente feilene forresten , blir spennende å se
    Er det muligheter for å dimme displayet i umc-1?

Newcomer To.H sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Grattis Kappel!
    Da kommer jeg også til å prøve å få min mens jeg er i USA, og ta den med hjem selv. Sparer en mange kroner på det.

Det vil ligge et par xpa-2 på brukten her fra deg snart da? Hvor i norges land vil de befinne seg?

Kappel bor i Lillehammer.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoros
    Er det muligheter for å dimme displayet i umc-1?
    jepp , helt av og i 10 forskjellige lysstyrker

Newcomer Thoros sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp , helt av og i 10 forskjellige lysstyrker
    Godt å høre :-D

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Jeg har i dag to jbltl260 i front, som blir drevet av midgard oberon 6.1. Pre er en pioneer 1016. Personelig syntes jeg at autokalibreringen i pioneeren er heller dårlig, så det blir mest med denne avslått. Hvor bra mener dere at Eq i umc-1 er i forhold. Tenker nå at pioneer sin er noen år gammel, så det burde jo være en del forskjell. Det jeg savner mest på pioneer sin er bass managment, så har derfor lurt både frem og tilbake på en reciver med Audyssey MultEQ XT eller umc-1 med evnt. SVS AS-EQ1.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bUlk
    Hei.
    Jeg har i dag to jbltl260 i front, som blir drevet av midgard oberon 6.1. Pre er en pioneer 1016. Personelig syntes jeg at autokalibreringen i pioneeren er heller dårlig, så det blir mest med denne avslått. Hvor bra mener dere at Eq i umc-1 er i forhold. Tenker nå at pioneer sin er noen år gammel, så det burde jo være en del forskjell. Det jeg savner mest på pioneer sin er bass managment, så har derfor lurt både frem og tilbake på en reciver med Audyssey MultEQ XT eller umc-1 med evnt. SVS AS-EQ1.
    emo-q rom kal systemet er iflg tilbakemeldinger på amerikanske forum , foreløpig mangelfullt , det kommer en software uppdaterin til uka som i følge emotiva skal fikse problemene , jeg avventer oppdatering før jeg kjører oppsett 8)

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt ingen som har hørt noe mer på UMC-1? Er litt spent:shock:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bUlk
    Fortsatt ingen som har hørt noe mer på UMC-1? Er litt spent:shock:
    prøvde meg på en bestilling av umc-1 + ett par upa-1 for og se om noe ville skje..... har ikke hørt noe enda:|

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    prøvde meg på en bestilling av umc-1 + ett par upa-1 for og se om noe ville skje..... har ikke hørt noe enda:|
    Har også et par upa1 i bestilling , men de var utsolgt og skulle egentlig komme inn i forige uke , men har heller ikke hørt noe .
    Ellers vil jeg si at UMC1 overbeviser på musikk :-o klart bedre i mine ører enn denon jeg hadde som pre før , nå er ikke jeg noen ekspert da men ....

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hdmi 1.4

Det er forresten kommet meldinger fra emotiva om at xmc-1 kommer med hdmi1.4 fra starten , og at umc-1 går over på dette i slutten av året , samt at eksisterende umc-1 kan oppgraderes hos emotiva .
    kjekt for alle 3d fantaster , eksisterende eller kommende :-o

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er forresten kommet meldinger fra emotiva om at xmc-1 kommer med hdmi1.4 fra starten , og at umc-1 går over på dette i slutten av året , samt at eksisterende umc-1 kan oppgraderes hos emotiva .
    kjekt for alle 3d fantaster , eksisterende eller kommende :-o
    Holder det med software-oppdatering? Eller må man bytte ut prosessor?
    3D er det noe i nærheten av 3D eller er det bare "gimmic"?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Holder det med software-oppdatering? Eller må man bytte ut prosessor?
    3D er det noe i nærheten av 3D eller er det bare "gimmic"?
    Sony hevder de kan oppgradere ALLE PlayStation 3. Men personlig tror jeg det kun er til 3D i 1080i. Skal man ha HDMI 1.4 så må de nok chippers om for ekte 3D. Men det kan jo hende en HDMI Chip produsent har skjønt hva som kommer og klargjort for dette.

3Den blir ekte 3D ja, da man vil få 1 helt bilde for hvert øye, altså 2 bilder for hvert bilde. Dette ligger på disken, og man må ha aktive briller som stenger for dem, og ikke de fargede dritten som man må ha brukt før på Blu-ray

Men de fleste filmene kommer uansett til å bruke altfor mye 3D gimmick i seg. Da mener jeg at de konstant kaster ting ut av skjermen. Det er kun 1 film som ikke bruker dette i dag, og det er "Avatar". Så om noen år så vil vi slippe dette håper jeg, og heller at alle filmene lages for filmens skyld, og ikke fordi det hvert andre minutt passer å kaste noe ut til publikum.

De neste filmene som ikke blir gimmick filmer er "Titanic" og "Terminator 2", som "Avatar"-regissør James Cameron skal omgjøre til 3D. Blir det en suksess, så kommer nok en del andre større filmer også som 3D, og de er også uten gimmick dritt. Det har lenge vært snakk om at "Star Wars"-sagaen skal bli omgjort, selv George Lucas har pratet om dette mener jeg å huske.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    De neste filmene som ikke blir gimmick filmer er "Titanic" og "Terminator 2", som "Avatar"-regissør James Cameron skal omgjøre til 3D. Blir det en suksess, så kommer nok en del andre større filmer også som 3D, og de er også uten gimmick dritt. Det har lenge vært snakk om at "Star Wars"-sagaen skal bli omgjort, selv George Lucas har pratet om dette mener jeg å huske.
    Så man kan omgjøre eldre filmer til 3D?
    De må ikke være tatt opp med "3D-kamera" den gangen de ble spilt inn?

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony hevder de kan oppgradere ALLE PlayStation 3. Men personlig tror jeg det kun er til 3D i 1080i. Skal man ha HDMI 1.4 så må de nok chippers om for ekte 3D. Men det kan jo hende en HDMI Chip produsent har skjønt hva som kommer og klargjort for dette.

3Den blir ekte 3D ja, da man vil få 1 helt bilde for hvert øye, altså 2 bilder for hvert bilde. Dette ligger på disken, og man må ha aktive briller som stenger for dem, og ikke de fargede dritten som man må ha brukt før på Blu-ray

Men de fleste filmene kommer uansett til å bruke altfor mye 3D gimmick i seg. Da mener jeg at de konstant kaster ting ut av skjermen. Det er kun 1 film som ikke bruker dette i dag, og det er "Avatar". Så om noen år så vil vi slippe dette håper jeg, og heller at alle filmene lages for filmens skyld, og ikke fordi det hvert andre minutt passer å kaste noe ut til publikum.

De neste filmene som ikke blir gimmick filmer er "Titanic" og "Terminator 2", som "Avatar"-regissør James Cameron skal omgjøre til 3D. Blir det en suksess, så kommer nok en del andre større filmer også som 3D, og de er også ute
    n gimmick dritt. Det har lenge vært snakk om at "Star Wars"-sagaen skal bli omgjort, selv George Lucas har pratet om dette mener jeg å huske.
    Ps3 skal vel oppgraderes til å kunne kjøre 720 p 3d , tror jeg , ellers er det jo et vell av muligheter :

•For movie content:
    ◦Frame Packing -1080p @ 23.98/24Hz
    •For game content:
    ◦Frame Packing - 720p @ 50 or 59.94/60Hz
    •For broadcast content:
    ◦Side-by-Side Horizontal - 10080i @ 50 or 59.94/60Hz
    ◦Top-and-Bottom 720p @ 50 or 59.94/60Hz or 080p @ 23.97/24Hz

Her er den info som finnes pr i dag fra emotiva ang oppgradering til hdmi 1,4:

The XMC-1 will be released with v1.4 HDMI capability.

The UMC-1 will transition to v1.4 by the end of the year. All current UMC-1's can be upgraded to v.1.4. We'll publish the details of this plan in the near future, so don't despair. You're still "with it".

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Så man kan omgjøre eldre filmer til 3D?
    De må ikke være tatt opp med "3D-kamera" den gangen de ble spilt inn?
    Det trengs de ikke. Det er faktisk fåtallet av de 3D filmene som kommer ut i dag som faktisk er filmet i 3D.

Avatar er filmet i 3D, det samme er UP og Toy Story 3 (disse er animerte, men Pixar har "montert" 2 kameraer i den virtuele verdenen). Filmer som Clash of the Titans som kommer, samt The Final Destination, de 2 siste Harry Potter-filmene (som kommer snart) er alle omgjort i etter tid. Clash of the Titans var aldri tiltenkt å bli en 3D film, men pga Avatars suksess så er denne nå omgjort til 3D, så da slipper vi forhåpentligvis gimmick 3Den i den også.

Hvordan de omgjør dette vet jeg ikke helt, men det kan man lese på nettet.

Det er vel Panasonic som også i løpet av året kommer med en TV som omgjør alle TV-sendingene også til 3D, slik at du får Dagsrevyen i 3D. (Flere kommer også med dette straks).

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det trengs de ikke. Det er faktisk fåtallet av de 3D filmene som kommer ut i dag som faktisk er filmet i 3D.

Avatar er filmet i 3D, det samme er UP og Toy Story 3 (disse er animerte, men Pixar har "montert" 2 kameraer i den virtuele verdenen). Filmer som Clash of the Titans som kommer, samt The Final Destination, de 2 siste Harry Potter-filmene (som kommer snart) er alle omgjort i etter tid. Clash of the Titans var aldri tiltenkt å bli en 3D film, men pga Avatars suksess så er denne nå omgjort til 3D, så da slipper vi forhåpentligvis gimmick 3Den i den også.

Hvordan de omgjør dette vet jeg ikke helt, men det kan man lese på nettet.

Det er vel Panasonic som også i løpet av året kommer med en TV som omgjør alle TV-sendingene også til 3D, slik at du får Dagsrevyen i 3D. (Flere kommer også med dette straks).
    høres slitsomt ut :-D synes det er greit å gløtte bort på tvn i blandt uten å se et uskarpt bilde hvis jeg ikke tar på de mega stilige brillene 8)

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er man ikke langt unna topic nå? I hvertfall når nab snakker om hvike filmer som skal komme i 3D osv...

Har noen fått testet Umc-1? Har den skuffet eller overrakset?

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror at den eneste her inne som har mottatt sin UMC inntil videre er Mr. Kappel. Alle vi andre på ventelisten må vente til de gjenopptar utsendelsene etter neste firmware oppdatering, trolig ila. de neste 2-3 ukene.

Side 6 av 34 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •