Dedikert tråd til Emotiva UMC-1/UMC-200 og XMC-1 Lyd- og bildeprosessor - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 34 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 664
    Newcomer aeon2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg sendte Emotiva en mail (sales@emotiva.com) her om dagen og etterlyste forsendelsesdato for min UMC-1. Jeg satt meg opp på preorder list den 29/10.
    Dette er svaret jeg fikk:
    --------------------------------------------
    "Thank you for placing your Pre order with us. The UMC-1s pre orders are being filled as quickly and efficiently as possible. We thank you for your patience, support and business. We will be contacting you
    soon with your UMC-1 purchase .

Thank you again for your business and support."
    -----------------------------------------
    Ganske intetsigende svar spør du meg - men det er bedre enn ingenting.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aeon2
    Jeg sendte Emotiva en mail (sales@emotiva.com) her om dagen og etterlyste forsendelsesdato for min UMC-1. Jeg satt meg opp på preorder list den 29/10.
    "Thank you for placing your Pre order with us. The UMC-1s pre orders are being filled as quickly and efficiently as possible. We thank you for your patience, support and business. We will be contacting you

Det er nok kun en ferdig mail de sender ut til alle som spør. De har nok ikke tid til å sjekke opp alle direkte.

Men det virker som en del rot når de som har satt seg tidlig opp på listen ikke har fått melding, mens andre som nettopp har satt seg opp har fått det.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som faktisk har tenkt over problematikken med 3D på denne prossessoren?

De som kan tenke seg 3D hjemme bør av vente til de oppgraderer denne til en mkII versjon med HDMI 1.4. Tipper det kommer mot slutten av året eller tidlig neste år.

Det ryktes av 3D TVer ikke blir spesielt glade i kilder med HDMI 1.3, selv om dette høres meget rart ut.

"Unfortunately, your current HDMI equipped surround sound receiver will not pass the new FHD3D signal and no upgrades are possible according to both Sony and Denon. Why? A system called EDID (Extended Display Identification Data) currently handles communications between your TV, receiver and source components and it works fine. However, when your new 3D television communicates that it is an FHD3D television, the receiver will not understand because the 3D ID was not part of the standard when your receiver was designed. The receiver will shut off the HDMI signal and your new 3D TV screen will go black."

Fra denne artikkelen: HDGURU.Com » 3D HDTV and HDMI Explained

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2

De som kan tenke seg 3D hjemme bør av vente til de oppgraderer denne til en mkII versjon med HDMI 1.4. Tipper det kommer mot slutten av året eller tidlig neste år.

Det ryktes av 3D TVer ikke blir spesielt glade i kilder med HDMI 1.3, selv om dette høres meget rart ut.

"Unfortunately, your current HDMI equipped surround sound receiver will not pass the new FHD3D signal and no upgrades are possible according to both Sony and Denon. Why? A system called EDID (Extended Display Identification Data) currently handles communications between your TV, receiver and source components and it works fine. However, when your new 3D television communicates that it is an FHD3D television, the receiver will not understand because the 3D ID was not part of the standard when your receiver was designed. The receiver will shut off the HDMI signal and your new 3D TV screen will go black."

Personlig så ligger dette med 3D så langt fram i tid at jeg ikke ser på det som noe problem.
    Jeg kommer nok ikke til å kjøpe noe før prisen på utstyret synker litt.

Sendte Cathy en mail på onsdag for å sjekke statusen på min UMC-1, ikke hørt noe fra henne enda.. Kan være pga. at de venter litt med internasjonale ordre pga. problemene med enhetene, for alt jeg vet..

Er i hvertfall helt koko den liste dems.. folk som skrev seg på dagen før den ble lukka har fått enheter osv.. Jaja.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2

Hva skal vi vente på når det er kommet da ???:razz:
    tror jeg nyter den et år eller to jeg og oppgraderer når det er kommet og prøvd ut noe nytt :-P

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aeon2

Jeg fikk endelig svar jeg også, samme som deg. Det tok de 16 dager å gi et slikt auto-svar, det er tragisk.

Jeg sendte e-post og bestilte en usp-1 på onsdag, har ikke fått svar der enda heller. De har nok kraftig underbemmaning for tiden.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre at det er flere enn meg som lider ;D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

priser

Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Godt å høre at det er flere enn meg som lider ;D
    hei. ser at xpa 5 koster 799 dollar. noen som vet hva frakt koster og hvor mye toll og avgifter som til kommer + moms? hva endelig pris blir.
    kunne meget godt tenke meg en kombi av umc og xpa 5

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wireworld
    hei. ser at xpa 5 koster 799 dollar. noen som vet hva frakt koster og hvor mye toll og avgifter som til kommer + moms? hva endelig pris blir.
    kunne meget godt tenke meg en kombi av umc og xpa 5
    Jada, det vet jeg.
    Men nå er du i den tekniske tråden om UMC-1 og XMC-1, så dette tar vi ikke her.

Ta en titt i denne tråden du: http://avforum.no/forum/produkt-pris...-pristrad.html

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ny e-post fra Emotiva i dag angående min UMC-1.

Sitat Opprinnelig postet av EMOTIVA
    Hi Espen
    I’m sorry for the confusion on this order. We are holding off on the international orders to ensure it has all the latest updates on it. We expect these to be completed within the next few weeks.

-Janna
    Kjekt å få en litt mer personlig e-post.

Har bestilt med en USP-1 i påvente av UMC-1.
    Har samtidig solgt Yamahaen, så nå blir det film og musikk hos kamerater i en uke eller to 8)

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

å jada

Fedex tracking pr nå :O)

On Schedule

Departed FedEx location
    NASHVILLE, TN Shipment Dates
    Ship date Mar 2, 2010
    Estimated delivery Mar 4, 2010

da blir det umc1 før helga da :O)

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

umc-1 er mottatt :)

da dukket den snille fedex mannen opp med en pakke fra emotiva , bare så vidt åpnet enda , må legge barn før det blir litt provisorisk testing :O)

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kappel
    da dukket den snille fedex mannen opp med en pakke fra emotiva , bare så vidt åpnet enda , må legge barn før det blir litt provisorisk testing :O)
    Har du fått den justert til 230volt eller 110volt? Kan du endre dette selv senere?
    Jeg skal også til usa snart, mulig jeg også skal høre med emotiva om å få levert mens jeg er der borte.
    Du skal ta den med deg hjem til Norge på flyet snart eller?
    Den veier ikke så mye, og den esken er ikke krise-stor. Er vel grei last å ha med som innsjekket bagasje?

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Har du fått den justert til 230volt eller 110volt? Kan du endre dette selv senere?
    Jeg skal også til usa snart, mulig jeg også skal høre med emotiva om å få levert mens jeg er der borte.
    Du skal ta den med deg hjem til Norge på flyet snart eller?
    Den veier ikke så mye, og den esken er ikke krise-stor. Er vel grei last å ha med som innsjekket bagasje?
    den endrer seg automatisk , akkurat som resten av saken til emo :O) ikke noe problem .
    kommer hjem med den til uka 8) og nei den er ikke sa veldig stor , ca 10 kg innpakket , og litt mindre (evt like stor) enn erc1 sa vidt jeg kan huske , gar fint som innsjekk , kanskje til og med som handbagasje ,men sikker litt pa grensa til det altsa.

har koblet den opp til epson tw5500 som jeg ogsa handlet her (15 lapper er jo hyggelig for den :-D ) og testet litt oppsett og menyer , alt virker veldig ryddig og greit , som feks a legge inn navn pa kilder , med lyd og bilde innganger .
    Likte veldig godt muligheten til a fjaerne kilder fra displayet som du ikke bruker , sa du slipper a bla gjennom alt mulig uinteresant hver gang du skal skifte kilde :-D
    Far desverre ikke provd den med noe skikkelig for neste uke , da blir den koblet til 3x xpa2 i bridge modus + 1x xpa2 til surround (dette skal byttes til 3x xpa1 + 4x upa1 sa fort det kommer inn igjen pa lager til emotiva 8) )

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis Kappel!
    Da kommer jeg også til å prøve å få min mens jeg er i USA, og ta den med hjem selv. Sparer en mange kroner på det.

Det vil ligge et par xpa-2 på brukten her fra deg snart da? Hvor i norges land vil de befinne seg?

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har fått testet denne enda?
    Er svært så nysgjerrig på hvordan denne hamler opp med relativt dyre recivere!

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Noen som har fått testet denne enda?
    Er svært så nysgjerrig på hvordan denne hamler opp med relativt dyre recivere!
    skal koble opp og teste litt i morgen, regner med å finne de kjente bugsene , men jeg har jo ikke så mye merkelig utstyr å koble til som en del amerikanere, som får litt problemer , så håper det går greit :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kappel
    skal koble opp og teste litt i morgen, regner med å finne de kjente bugsene , men jeg har jo ikke så mye merkelig utstyr å koble til som en del amerikanere, som får litt problemer , så håper det går greit :-D
    Fortell oss litt kappel, please.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Fortell oss litt kappel, please.
    skal skrive litt om den bare jeg får satt alt opp , ble med en ny pj samtidig så det er litt som skal justeres :-D
    Men så langt høres den meget bra ut det kan jeg si med en gang :-D
    ser ikke så ille ut heller , både på lerretet og under lerrettet 8)
    Det er ventet en software update i løpet av ca en uke som skal ta seg av alle de kjente feilene forresten , blir spennende å se

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk en mail om at min umc-1 var forsinket pga softwareoppgradering. Det er sikkert den softwaren kappel snakker om.

Personlig har jeg ikke noe hastverke med å få den i hus ettersom jeg ikke får bakhøyttalerne før etter påske.

Side 5 av 34 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •