Dedikert tråd til Emotiva UMC-1/UMC-200 og XMC-1 Lyd- og bildeprosessor - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 34 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 664
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tenkte ikke over at det var blått over linkene. Er blitt så vant med at sider ikke er kompatible med Opera og at de fungerer i andre browsere :-)

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Førsteinntrykk Umc-200

Da har jeg prøvd denne en del.
    Låter veldig bra, bedre lydbilde enn Onkyoen men skal vel bare mangle.
    Ble bedre kurver i Rew også. Så emoq2 fungerer bra stort sett. Ble altfor lav bass her men justerte litt manuelt med lydtrykksmåler og da ble det bra. Sett en del filmscener allerede og veldig fornøyd etter det.

Liker direct mode bedre enn stereo under 2 kanals avspilling.
    Bilde fungererer helt kurant.

Savner veldig dlna og appstyring så vurderer å selge( hører mye flac fra hdd og er ikke alltid foran tven), hjelper ikke at min bedre halvdel syntes den var tungvinn iforhold til 709'en. Men er bedre på film uten tvil så får se om kanskje det blir egen avspiller til dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

UMC-200 mot yamaha rx-v 3067

Som overskriften lyder så har jeg lyst til og prøve umc-200 opp i mot min yamaha 3067, så er det noen her inne som kansjke kunne sagt minuser og plusser opp i mot disse 2. Da tenker jeg i helhet på filmlyd/surround delen som det viktigste da jeg har 2 seperate effekttrinn emotiva og parasound pluss bruker abrahamsen oppsett i musikkdelen og har ikke behov for mere enn 7.1 oppsett likevel. Så info takker jeg gjerne for hvis noen har litt info og dele.:wink:

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borabora
    ..hjelper ikke at min bedre halvdel syntes den var tungvinn iforhold til 709'en.
    Ta det med ro.. uansett hva du kjøper så vil det ho er vant til være "bedre og enklere"
    Synes jeg hører "akkurat nå som jeg hadde blitt vant til den nye boksen så skal den byttes ut, typisk!" osv osv

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brennarn
    Som overskriften lyder så har jeg lyst til og prøve umc-200 opp i mot min yamaha 3067, så er det noen her inne som kansjke kunne sagt minuser og plusser opp i mot disse 2. Da tenker jeg i helhet på filmlyd/surround delen som det viktigste da jeg har 2 seperate effekttrinn emotiva og parasound pluss bruker abrahamsen oppsett i musikkdelen og har ikke behov for mere enn 7.1 oppsett likevel. Så info takker jeg gjerne for hvis noen har litt info og dele.:wink:
    Har ikke prøvd 3067 men prøvde 1067 en liten stund for 1,5 år siden. Husker ikke helt hvordan den var lydmessig men likte min Onkyo 709 bedre enn 1067 og igjen er Umc-200 en god del bedre enn begge disse på lyden. Mye morsommere på film iallfall. Og snart ny sw som skal være bedre igjen. Mye justeringsmuligheter lydmessig er også bra.

Minus er at den er litt mer tungvinn, mindre hdmi er kanskje aktuellt for noen og mangel på andre bildeinnganger. Savner appstyring og dlna. Ellers er CEC styring litt irriterendes noen ganger, skrur på tv'en litt ofte osv men dette er ting jeg klarer leve med etter forbedringen på lyden.

Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Ta det med ro.. uansett hva du kjøper så vil det ho er vant til være "bedre og enklere"
    Synes jeg hører "akkurat nå som jeg hadde blitt vant til den nye boksen så skal den byttes ut, typisk!" osv osv
    Noe sånt. Men gått ganske greit, behøver ikke stå på for å se tv så da er det bare netflix og atv som er litt kronglete for a.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borabora
    Har ikke prøvd 3067 men prøvde 1067 en liten stund for 1,5 år siden. Husker ikke helt hvordan den var lydmessig men likte min Onkyo 709 bedre enn 1067 og igjen er Umc-200 en god del bedre enn begge disse på lyden. Mye morsommere på film iallfall. Og snart ny sw som skal være bedre igjen. Mye justeringsmuligheter lydmessig er også bra.

Minus er at den er litt mer tungvinn, mindre hdmi er kanskje aktuellt for noen og mangel på andre bildeinnganger. Savner appstyring og dlna. Ellers er CEC styring litt irriterendes noen ganger, skrur på tv'en litt ofte osv men dette er ting jeg klarer leve med etter forbedringen på lyden.

Noe sånt. Men gått ganske greit, behøver ikke stå på for å se tv så da er det bare netflix og atv som er litt kronglete for a.
    Hmmm høres inntressant ut,jo hdmi er viktig men har oppo 103 som jeg kjører mede8ern gjennom og oppon har 2 ut så 1 til proj. og en til evt. prossesor og det fins jo heldigvis splittere til normal pris så mulig jeg må skrive noen ord til "over there" og kansjke prøve 1. Begynner og bli lei av og vente på xmc-1 som de har snakket om så altfor lenge men ingenting skjer. Takk for infon så lenge.

Mvh.
    Brennarn.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Emotiva UMC-200, og XPA-200 combo bestilt og betalt. Så da er bare å vente på postmannen!

Etter noen runder i tenkeboksen ble det dette, framfor en Pioneer LX75 på brukten. Både håper, og tror jeg har gjort det rette valget!

Var meget imponert over UMC-1 og UPA-500 tidligere så.

Newcomer wabble sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilt en UMC-200 her om dagen og kjøpt en Rotel RMB-1565. Spent på resultatet
    --
    Audio Physic Tempo 25 | Bel Canto DAC2.5 | Bel Canto REF500M | Panasonic 50" VT50 | Apple TV 3.gen | Playstation 3 | Nordost Frey ht og bal ic | Supra LoRad 2.5 pc | Supra LoRad MD06-EU/SP nf/v

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering for UMC-200 er nå sluppet.
    Jeg har oppdatert, men det fungerte ikke med den metoden som er beskrevet i oppdateringsinstruksen fra Emotiva.
    Dette er metoden som fungrte for meg:
    1: Power off umc from the back.

2: Unplug USB cable only from PC.

3: Run twe program on your PC.

4: Find upgrade file and click re-program and select all files and hit start.

5: A box saying USB comes up with all kind of glibberists.

6: Power on umc from the back but Leave it on amber.

7: Plug USB cable in the PC and power on umc 200.

8: Then the USB box disappears and it start loading on the 4Th file.

9: And then loads the rest from top 1,2,3.

10: Make sure all files indicates successfull.

11: Don't forget load defaults instructions at the end.

12: You're done.

Regner med at folk skjønner engelsk, da jeg er for lat til å oversette det akkurat nå

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

FEIL med UMC-1

Hei
    Har en Emotiva umc 1 samt 2 stk xpa-3 forsterkere
    Nå i kveld jeg slo på forsterkeren,så kom ikke det blå lyset på i display og rundt knappene når jeg slo på, og når den kom på så var lyden tynn og pistrete i venstre kanal,samt bare pistring i høyre. Noen som har vært bort i dette? feilkilder? prøvde DVD spiller,men lyden er pistrete i den også.
    Har hatt problemer med at bildet ikke har kommet på TV alltid,men det har rettet seg med å slå av og på forforsterkeren, SÅ... Noen tips??
    OBS det blå lyset kommer i display og rundt knappene akkurat ved påslag og noen sekunder,men så forsvinner det.
    Tips??
    Mvh Jan I

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan være en ide å sjekke sikringene inni UMC-1.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har Emotiva oppdatert produktsiden til XMC-1 og Tact er forkastet!
    De skal implementere Dirac Live™ 7.2 Room Correction System.

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jeg sannelig glad for da jeg har bedre tillit til Dirac utifra hva som blir skrevet. Vurderer selv denne prossesoren sterkt og håper den blir sluppet for salg snart.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ikke ut som de har begynt arbeidet med å få inn Dirac, så det blir vel ikke noen release før tidligst 2014 tipper jeg. De er ikke akkurat kjent for å holde tidsskjema.
    Men det er lovå håpe

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann godtfolk
    Er kanskje på jakt etter en UMC-200. Målet er å få en Pre/Pro med god lydkvalitet i stereo der jeg får brukt min gamle Doxa effekt.

Jeg skal altså bare bruke UMC-200 som forforsterker i stereo. Selvfølgelig kunne jeg hatt en vanlig forforsterker, men jeg velger da et slikt produkt ettersom jeg ønsker å koble PS3 og PVR gjennom den via HDMI og slippe lipsync problemer på de kildene, så går media-PC med Lynx Two-B lydkort på analog inngang.

Spørsmålet mitt, etter å ha lest mye negativt om Emotiva sine Firmware-problemer, er hvilken status UMC-200 har per dags dato? Altså er FW-problemene mer eller mindre borte?
    Og jeg som vil kjøre i Direct-mode på to fronter i ren stereo, vil jeg eventuelt bli berørt av de fw-problemene som fremdeles eksisterer, eller er det mest i EmoQ og mulikanalsoppsett?

Espen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt veldig god erfaring med Dirac: http://avforum.no/forum/showthread.p...rrection-Suite. Ser også på Emotiva-forumet at det ser ut til at det blir en enklere versjon av Dirac som vil implementeres først, men at det etter XMC-1 sannsynligvis kommer en enda bedre versjon (prosessor) for å konkurrere med løsninger som Theta Digital (som også bruker Dirac). Kan bli spennende

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har tips om hvorfor jeg ikke har lyd i center og bakkanaler på umc-1?

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan I Vis post
    Noen som har tips om hvorfor jeg ikke har lyd i center og bakkanaler på umc-1?
    Hvor mye koster en bil? Sjekket kabler, menysystemet under oppsett av høyttalere om det er satt opp der, etc? Remote kabel mellom effektforsterker og prosessor (om nødvendig)?
    --
    Audio Physic Tempo 25 | Bel Canto DAC2.5 | Bel Canto REF500M | Panasonic 50" VT50 | Apple TV 3.gen | Playstation 3 | Nordost Frey ht og bal ic | Supra LoRad 2.5 pc | Supra LoRad MD06-EU/SP nf/v

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Emotiva UMC-200 jeg skal selge + Rotelen min.. upgrade mania.. send meg en linje om det er av interesse.
    --

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.

jeg kjøpte for en tid tilbake en emotiva umc-1 brukt her på forumet.

jeg har ennå ikke ordnet med med en tv på det rommet, så innstillingene må tas på displayet bare.

har testet den endel med dvd (musikk dvdr) og jeg synes lyden er flat og kjedelig. jeg har ikke sub men klipsch rf63 spilte godt uten subb når jeg brukte min gamle sony strdb 840 som forforsterker...

-også når jeg hører på cdr er lyden helt grusom. både via optisk kabel og phono. skurrer og vrenger.. . :///

er dette normalt? er det noen innstillinger jeg har oversett? er klar over at jeg ikke kommer meg inn i eq uten tv men...

har emotiva andre fjernkontroller for salg forresten? ser ingenting innpå siden deres men. den jeg har er jo grusom!

Side 33 av 34 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •