Dedikert tråd til Emotiva UMC-1/UMC-200 og XMC-1 Lyd- og bildeprosessor - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 34 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 664
    Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du "slått på" igjen effektforsterkeren i menyen?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får da lyd ut da jeg kjører høyttaler kalibrering.. men ingen da jeg får lyd fra HDMI eller optisk.. Så regner med at den står på da ??

Men ordnet seg en annen pc, prøve å oppgradere på nytt med den..
    så får se.. venter i spenning..

Update !

Fremdeles ingen lyd.. Kun i en høyttaler, og for å få det, så må jeg inn på HT testtoner, deretter gå ut av menyen og trykke mute 2 ganger.. Og da er det kun den HT som ble testet sist som fungerer.. Merkelig...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I oppsettet mitt har jeg en UMC-1, fronter og en sub. Til kilde er det en Mac Mini og Altibox. Siden frontene har litt små basser så har jeg tidligere brukt sub for å piffe litt opp.

Men nå er det ikke lyd der lengre. Jeg er nesten sikker på at det har vært lyd i subben når jeg har spilt musikk via spotify via Mac-en (HDMI) før.

Jeg har pleid å hatt på Direct på UMC-1, men er ikke sikker på om det var det den sto på før. Noen som har tips? Sub virker, for under vanlig TV så virker den fint.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lagt inn hver eneste oppdaterin/oppgraderin som Emotiva har kommet ut med:roll: Synes ofte jeg får et godt resultat men må ofte tweake litt. På den siste ble lyden VELDIG forskjellig, og jeg leser på Emo sitt forum at man har en annen bassbehandling. Emotiva har fått en del kritikk for hvordan man har gjort dette, men nå er mange fornøyde....:roll:

Fikk med meg, leste 10-20min, at man hadde litt forskjellig funsjonalitet for Direct og ALL STEREO:neutral:

Når jeg oppdaterer må jeg bruke min gamle vista-pc, datteren vindows 7 går ikke:roll:

Syns alt fungerer greit i begynnelsen, men etter hvert begynner drop-outene og øke på. Da oppdaterer jeg igjen. En evig runddans spør du meg.

Er godt fornøyd med lyden, men har jo bare en reciever hjemme om gangen...
    Synes at UMCen har veldig mange tweakefunksjoner og har lært en masse. Men savner en stabil unit, ja!!
    Selv om jeg får 40% rabatt på neste prosessor, om de lager en til:roll: , så skal jeg vente med og oppgradere, for og få med meg alle bugsene.

Tror etter hvert Emotiva er mer kyniske , enn den "familie-bedriften" de liker og framstille seg som. De er jo tros alt fra the US8) :wink:

Om man ikke kommer forbi "ambient fault test" så anbefaler jeg og få en ny mikrofon. Emo gir ok service i hvert fall!

Den siste oppdateringen hadde jeg ikke lagt inn om jeg kunne spole tiden tilbake....men på en annen måte så kan vi jo det med og legge in den nest siste. Kanskje, kanskje ikke...må hvert fall legge inn ny oppg. for nå har jeg drop outs flere ganger pr.film. Og jeg bruker kun PS3.(og litt wii, der er det forresten aldri problem, og der bruker jeg komponent i stedet for HDMI.
    EMO tror jeg skylder på HDMI-handshake.....

Newcomer Georgk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Missy TommeN
    I oppsettet mitt har jeg en UMC-1, fronter og en sub. Til kilde er det en Mac Mini og Altibox. Siden frontene har litt små basser så har jeg tidligere brukt sub for å piffe litt opp.

Men nå er det ikke lyd der lengre. Jeg er nesten sikker på at det har vært lyd i subben når jeg har spilt musikk via spotify via Mac-en (HDMI) før.

Jeg har pleid å hatt på Direct på UMC-1, men er ikke sikker på om det var det den sto på før. Noen som har tips? Sub virker, for under vanlig TV så virker den fint.
    sub fungerer ikke i Direct. sett den i stereo, så får du lyd i sub!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor sjekker jeg om jeg har siste firmwire.har kjøpt min umc-1 brukt,men blei litt skeptisk til oppdatering når jeg leser her.og hvor finner jeg den jeg har hvis det fuc**er opp???

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ronny.A
    hvor sjekker jeg om jeg har siste firmwire.har kjøpt min umc-1 brukt,men blei litt skeptisk til oppdatering når jeg leser her.og hvor finner jeg den jeg har hvis det fuc**er opp???
    Om den virker slik du vil så ikke oppgrader. Dette har jeg lagt merke til at flere erfarne "guruer" sier, og nå har jeg forstått det Bare oppgrader om man legger på nye funksjoner eller fikser feil som du har.

Du finner siste oppgraderings versjon med og trykke på (må ut og prøve, husker mute og volum opp...) Mute, Status, Volum opp. Du trykker en to tre, og så får du se8)
    Det som er kjekt med UMC-1 er at du kan stille utrolig mye forskjellig og dermed lærer mye forskjellig.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for det.så min var oppdatert august 2010.men jeg driter da i og oppgradere da den virker flott.tar ikke sjangsen på tull

Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Om den virker slik du vil så ikke oppgrader. Dette har jeg lagt merke til at flere erfarne "guruer" sier, og nå har jeg forstått det Bare oppgrader om man legger på nye funksjoner eller fikser feil som du har.

Du finner siste oppgraderings versjon med og trykke på (må ut og prøve, husker mute og volum opp...) Mute, Status, Volum opp. Du trykker en to tre, og så får du se8)
    Det som er kjekt med UMC-1 er at du kan stille utrolig mye forskjellig og dermed lærer mye forskjellig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er spesifikasjonene på XMC-1 offisielle
    Lansering juni/juli 2012

Datablad
    http://emotiva.com/xmc1/spec_sheet.pdf

Podcast
    http://emotiva.com/podcasts/012712/EmoCastMix.mp3

Newcomer aeon2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp - dette ser veldig lovende ut.
    TACT romkorreksjon - WOW
    Forumet på emotivalounge formelig bobler over av entusiasme.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aeon2
    Jepp - dette ser veldig lovende ut.
    TACT romkorreksjon - WOW
    Forumet på emotivalounge formelig bobler over av entusiasme.
    Får hive meg på Emo forumet og koselese:roll: Og jeg som nettopp har kjøpt yamaha 3067:evil: :grin:

Hadde jeg kjøpt denne nå etter alt skrytingen om Yamahaen....da hadde vel ikke kona mi, vært kona mi lenger:roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå hatt Yamaha 3067 en god uke og jeg er :-D :-D :-D 8)
    Men jeg vil si at jeg også har dropouts på yamahaen og jeg skal derfor bytte min hdmikabel. Tror faktisk den er 10m og i manualen til yamahaen anbefaler de ikke lenger enn 5m. Skriver dette, siden det er dette som i all hovedsak har irritert meg med UMC-1. Emo-Q har heller ikke vært en suksess.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ventet lenge på nytt derifra. Men bare EN HDMI out altså? Skuffende. Jaja. Fins vel mye fint i switcher...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Sitat Opprinnelig postet av kickerzx
    Ventet lenge på nytt derifra. Men bare EN HDMI out altså? Skuffende. Jaja. Fins vel mye fint i switcher...
    Når jeg kom i contact with Emotiva, var når jeg leste om forsterkere her på forumet for 2-3år siden. Kjøpte xpa3 og xpa2 som jo er verdt pengene:-D
    Videre så la jeg plutselig merke til at de skulle komme med en prosessor som det var mye blest om; umc-1. Når jeg så leste meg opp på denne så fant jeg ut at mange ventet på en enda bedre XMC. Men da jeg fikk høre at de hadde ventet i flere år,:???: og at kjøp av UMC-1 ga 40% avslag på en annen prosessor, VIPS så hadde jeg også umc-18)

UMC-1 har lært meg mye om lyd og kino siden man kan stille så mye på den. Men Emo-Q (kalibreringssystemet) har jo hanglet pluss at jeg fikk alltid noen drop-outs pr. film. Men nå etter og ha kjøpt Yamaha 3067 så har jeg et kalibreringsystem som virker og som kinoen min trenger. Drop-outsene har jeg fremdeles, så nå kan jeg ikke skylde på UMC-1 lenger :-? nå må jeg nok kjøpe meg noe annet enn en 10m Biltema-kabel.

XMC-1 høres jo veldig bra ut med deres nye partner som skal ta seg av det nye kalibreringsystemet (TacT with REW and Behringer DSPs & microphone (Dayton too), Mini-DSPs) Copyright Emotiva Lounge8)
    Men man kan ikke kjøre analogt bilde lenger. Alt er digitalt.
    Alt i alt så er jeg fremdeles en Emotiva kjøper, men den neste prosessoren skal jeg ta meg god tid med og la andre teste og troubleshoote før jeg kjøper den. Tror nok Emotiva putter masse goodies i den maskinen og at den er mer "ferdig" enn hva UMC-1 var.
    Edit: den skal visnok ha en god hodetelefonforsterker

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Drop-outsene har jeg fremdeles, så nå kan jeg ikke skylde på UMC-1 lenger :-? nå må jeg nok kjøpe meg noe annet enn en 10m Biltema-kabel.
    Kjøpte meg en kabel til ca300kr(10meter) som tar 3d og vips så har jeg ikke hatt en eneste dropout:grin:
    Kjøpte først på Elkjøp 400kabel, på veien ut av butikken sier selger som har skrytt av den at ; nei den tar ikke 3D:roll: ...når jeg kom hjem så fikk jeg ikke bilde engang:evil: Men, elkjop :evil: har nå denne 30dagersgarantien:neutral:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som har umc-1,er softwaren til denne stabil nå eller hvordan ligger det ann? Troor ikke jeg kan ta meg råd til xmc på en god stund,da må jeg ha umc-1.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Georgk
    sub fungerer ikke i Direct. sett den i stereo, så får du lyd i sub!

hvorfor funker ikke sub i direct? noen som vet?
    og hva er det dolby v greiene for noe?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer vel ann på hvilket format den får inn?

Direct betyr at den gjør minst mulig med lyden. Når den får stereo signal inn, så gir den kun videre til frontene. Får den 5.1 inn, så tar den også med suben.

Slik er det i hvertfall på alle andre receivere.

Newcomer geogamst sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor er det blitt av UMC-1 firmwire update på emotia.com? Tenkte jeg skulle oppdatere min, men finner ikke noe info på emotiva`s sine sider!

Noen som har tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0