Dedikert tråd til Emotiva UMC-1/UMC-200 og XMC-1 Lyd- og bildeprosessor - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 34 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 664
    Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk denne i dag:

Hello,

Please be advised we have an estimated shipping date for your UMC-1 of:

February 26, 2010

We will contact you 10-14 days prior to this date to complete your purchase.

Thank you for your support and patience.

Your friends at Emotiva

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis!
    Morsomt at de sender denne 15 dager før datoen, og sier de skal ta kontakt 14dager før. Hehe

Regner med at jeg også får en slik beskjed i dag eller i morgen.

Edit: Ser en på emotivaforumet fikk samme beskjed nå, men shipping dato 5. mars. Hm... Da blir det nok enda minst en måned til jeg får min :/

Edit 2: Fredrik, når satte du deg opp på preorder listen(dato og klokkeslett)?

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke si jeg husker eksakt klokkeslett eller dato for den saks skyld, men mener det var den dagen de gjenåpnet pre order listen.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Kan ikke si jeg husker eksakt klokkeslett eller dato for den saks skyld, men mener det var den dagen de gjenåpnet pre order listen.
    Ok. Jeg fikk bekreftelsen på epost den 29. okt kl 22:47 norsk tid.
    Sjekker eposten ofte nå8)

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny video fra Emotiva hvor Lonnie snakker om hvordan EmoQ(et autokalibreringsverktøy) fungerer.
    Bra video, interessant innhold!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror min Yamaha-861 bare har 5 band på sin EQ. Da må jeg vel ha no bra i vente med UMC-1?
    Har også irritert meg over X-overen på sub på yam861. Den er kun på 40-60-80. Først over 80 hopper den med mindre steg eks 90,100.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen gutter (og jenter).

Har brukt mange penger på kinoen min det siste året. Alt er oppgradert og jeg er faktisk meget fornøyd med bilde og lyd. Men så har jeg også fått smaken på hvor kjekt det er med noe nytt8)

Jeg lurer på om UMC-1 har noe "nytt" med tanke på hvordan den behandler informasjonen den får? Blir, 1-tall og 0-tall, forvandlet til penere lyd i denne dingsen? Har Emotiva kjøpt skikkelige deler som kan konkurere med store Yamaha f.eks?

Noen som har en link eller noe info om dette?

Newcomer Thoros sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Emotiva kjøpt skikkelige deler som kan konkurere med store Yamaha f.eks?

Ang.kvaliteten på komponentene i denne pros. tror jeg ikke de er noe dårligere en feks. Yamaha. Etter hva jeg har hørt så produserte Big Dan komponenter el.for for Parasound og Sunfire før han startet Emotiva corp.
    Det denne pros. ikke har som Yamaha/onkyo har er uttak for presens/høydekanaler. Desuten tror jeg dette er en meget bra pros, som kan konkurere med langt dyrere forst/pros fra andre produsenter, men dette er bare min sub.mening, gleder meg ivertfall til å prøve ut denne, når jeg en gang får den. Står på liste 2 fra den 29 jan , så jeg må vel vente en stund til.:???:

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Ok. Jeg fikk bekreftelsen på epost den 29. okt kl 22:47 norsk tid.
    Sjekker eposten ofte nå8)
    samme dag kl 22.56 på min bekreftelse :O) håpet stiger , og jeg er i usa til 10 mars , så det vil i såfall bli en billig pro, hvis de tar 18 dollar for frakt og jeg tar den som bagasje hjem, da slipper jeg jo mva også siden den koster under 6000 :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoros
    Har Emotiva kjøpt skikkelige deler som kan konkurere med store Yamaha f.eks?

Ang.kvaliteten på komponentene i denne pros. tror jeg ikke de er noe dårligere en feks. Yamaha. Etter hva jeg har hørt så produserte Big Dan komponenter el.for for Parasound og Sunfire før han startet Emotiva corp.
    Det denne pros. ikke har som Yamaha/onkyo har er uttak for presens/høydekanaler. Desuten tror jeg dette er en meget bra pros, som kan konkurere med langt dyrere forst/pros fra andre produsenter, men dette er bare min sub.mening, gleder meg ivertfall til å prøve ut denne, når jeg en gang får den. Står på liste 2 fra den 29 jan , så jeg må vel vente en stund til.:???:
    Håper du har rett. Jeg er også på liste nr.2:neutral:

Det som gjør meg litt "bekymret" med tanke på økonomi/kostnadseffektivitet; er at når UMC-1 kommer i kinoen min, så må Yam-recieveren min ut. Og Yam861 driver 2stk.surround og jeg må derfor ha inn litt mer forsterkerkraft. Derfor XPA-2.:neutral:
    Videre så begynner det og ryke av hjernen min når jeg tenker på om jeg plutselig vil høre at frontene høres bedre ut enn centeren min, siden den bare blir drevet med xpa-3 og i tillegg må ta seg av 2 surrounds
    Nå lyder annlegget mitt fint og yamaha + XPA-3 kostet meg ikke mer enn 10k nytt! (Begge ble importert) Nå er jeg redd for en investering på 13-14k ikke blir så mye bedre. Det er jo tross alt en investering på over 100% av det jeg har.
    Begynner og bli dyr denne hobbyen

Er det noen som har drevet frontene sine med XPA-3 og XPA-2, og som kan kommentere om prisforskjellene er verdt kvalitetsforskjellen?

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Håper du har rett. Jeg er også på liste nr.2:neutral:

Det som gjør meg litt "bekymret" med tanke på økonomi/kostnadseffektivitet; er at når UMC-1 kommer i kinoen min, så må Yam-recieveren min ut. Og Yam861 driver 2stk.surround og jeg må derfor ha inn litt mer forsterkerkraft. Derfor XPA-2.:neutral:
    Videre så begynner det og ryke av hjernen min når jeg tenker på om jeg plutselig vil høre at frontene høres bedre ut enn centeren min, siden den bare blir drevet med xpa-3 og i tillegg må ta seg av 2 surrounds
    Nå lyder annlegget mitt fint og yamaha + XPA-3 kostet meg ikke mer enn 10k nytt! (Begge ble importert) Nå er jeg redd for en investering på 13-14k ikke blir så mye bedre. Det er jo tross alt en investering på over 100% av det jeg har.
    Begynner og bli dyr denne hobbyen

Er det noen som har drevet frontene sine med XPA-3 og XPA-2, og som kan kommentere om prisforskjellene er verdt kvalitetsforskjellen?

kan du ikke putte inn en xpa3 til i steden da ? eller selge xpa3 og kjpe en xpa5 , det burde ikke koste mer enn et par tusen ?
    Jeg tar den helt ut og putter inn 3x xpa1 og 2x xpa2 , overkill ja , men tror det blir morsomt :-D

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kappel
    kan du ikke putte inn en xpa3 til i steden da ? eller selge xpa3 og kjpe en xpa5 , det burde ikke koste mer enn et par tusen ?
    Jeg tar den helt ut og putter inn 3x xpa1 og 2x xpa2 , overkill ja , men tror det blir morsomt :-D
    Haha, sykt. Det bler nok gøy ja8)

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært mye turbulens rundt umc-1, men jeg e ikke tvil om at den innfrir, fantastisk lyd og bilde til en fantastisk pris. Gleder meg til å få denne i hus

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Det har vært mye turbulens rundt umc-1, men jeg e ikke tvil om at den innfrir, fantastisk lyd og bilde til en fantastisk pris. Gleder meg til å få denne i hus
    Om den skal gi bedre bilde så må jeg vel la UMC-1 ta seg av billedbehandlingen. Den kan vel gi bedre bildekvalitet enn et par år gammel reciever,ja. Jeg lar faktisk min Yamaha tukle med signalene, siden den skalerer opp standarsignalene fra Wii til i1080. Er det en bra grafikk-brikke i UMC-1 da? Er vel det håper jeg:roll:
    Begynner og glede meg nå ja...Hadde jo ikke tenkt noe særlig på billedkvaliteten. Men om den blir bedre, så er det bra nok for meg:-D

Men må jo også finne på noen gode "unskyldninger" for og kjøpe xpa-2. Skulle ha kjøpt under julesalget, men så det først 31des, mens jeg var på kanariøyene."#€%::evil:

Edit: Ser nå at MR.unified86 har Yamaha RX-V3900, da stoler jeg på at du ikke styrer mot noen nedtur. Da er jo jeg sikret som har en Yam-861 fra slutten av den industrielle revolusjon...;-)

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk mail fra cathy nå :O) ser ut som det blir med en umc1 i bagasjen tilbake den 12 mars 8) me like 8)

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd de ikke spanderer Reon VX fra HQV i denne eller i det minste i XMC prosessoren.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kappel
    fikk mail fra cathy nå :O) ser ut som det blir med en umc1 i bagasjen tilbake den 12 mars 8) me like 8)
    Blir veldig spennende om du får bedre lyd eller bilde. Håper du eller noen andre kan fortelle om vidunderet når dere får det.

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror min Yamaha-861 bare har 5 band på sin EQ. Da må jeg vel ha no bra i vente med UMC-1?
    Har også irritert meg over X-overen på sub på yam861. Den er kun på 40-60-80. Først over 80 hopper den med mindre steg eks 90,100.
    Må bare si det: Min DRC har ca 130000 bånd....bruker Audiolense XO på 5.1 multikanal, og det har gitt meg et annet syn på hva godt integrert bass er for no'.

Men jeg venter på XMC-1, det er mye pes med å kjøre alt via pc...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trumpetguy
    Må bare si det: Min DRC har ca 130000 bånd....bruker Audiolense XO på 5.1 multikanal, og det har gitt meg et annet syn på hva godt integrert bass er for no'.

Men jeg venter på XMC-1, det er mye pes med å kjøre alt via pc...
    Om du også går for XMC-1, da er jeg jo blitt enda mer glad i XMC-1 allerede:-D

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du også går for XMC-1, da er jeg jo blitt enda mer glad i XMC-1 allerede:-D
    Eh... ikke bruk meg som sannhetsvitne Jeg ville bare skryte av romkorreksjonen min. Men jeg har allerede en XPA-5 effekt til bakkanaler, og synes den fungerer knallbra. Når Emotiva får litt brukererfaring å støtte seg på tipper jeg de kommer til å jobbe bort bugs og annet som måtte finnes nå. Da begynner prosessoren å bli interessant. Årsaken til at jeg til nå har forkastet UMC-1 er at jeg ikke vil kaste meg på noe flett nytt og uprøvd, og at den er ubalansert (alle mine effekter er balansert, det hindrer en del brum og slikt). Jeg har også pr i dag et tilfredsstillende godt fungerende htpc-system. Har god tid, og dessuten liten aksept for utgifter i kategorien hjemmekino for tiden.

Side 3 av 34 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •