Dedikert tråd til Emotiva UMC-1/UMC-200 og XMC-1 Lyd- og bildeprosessor - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 34 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 664
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    In the US så skryter de av at det er blitt bedre noice-floor og bedre på stereo og PLII. Må vel være greit for de som streamer filmer fra nettet. Jeg er mer kjedelig og kjøper musikk på BD. Synes HDlyd er tingen.

Jeg har fremdeles dropouts, men er litt i læringsfasen mtp om bitstreaming vil hjelpe, eller forskjellige bildeoppløsninger.

UMC-1 LOVE----X------------------HATE

Edit: skal nå sette ned oppløsningen til 1080i på PS3 siden kanona mi ikke tar mer alikevel....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder dropouts, det at bilde og lyd forsvinner for og komme tilbake, så har jeg det fremdeles. Ser for meg at det skjer når PS3, UMC-1 og prosjektor snakker sammen om et eller annet.
    Jeg har prøvd instillingene AUTO, PASS THROUGH, og 1080i ingenting har hjulpet.
    Nå har jeg satt den til 720p og håper at dette kan hjelpe. Det har virket en liten time...:roll:
    Når det gjelder lyd så har jeg nå slim i stedet for PS3fat og følgelig muligheten for bitstream i tillegg til LPCM. Jeg satte til bitstream med håp om at dropouts ikke skulle skje, men nei. Det som har forundret meg er at jeg har mere kontant bass og har satt ned litt på sub og LFE:roll:
    Begynte derfor og stille litt på fase på min SVS-pc12nsd og har fått det til og bli bra bass. I tillegg satte jeg x-over på frontene til 45hz. Får liksom et bredere lydbilde på musikk, men har ikke prøvd meg på film enda. Jeg har ikke satt ned x-over på centeren, og håper på tydelige dialoger i filmen. Basslydene kommer vel bedre frem i stereo også når x-over blir satt ned, vil jeg tro.
    Utrolig mange innstillinger man kan gjøre med UMCen, og i går satte jeg på mere lys, mindre kontrast osv på bilde. Det ble bra.8-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innstallerte den nye FW på lørdag uten problemer, gikk knirkefritt. Har hatt god tid hele helga til å se mange filmer og sport på TV, og har ikke hatt noe problemer.

Ting jeg har lagt merke til:
    * Hadde problemer tidligere med DTS:Neo6, at den knitret og hadde varierende volum, men dette har blitt fikset for min del.
    * Har ikke hatt noen senter dropout, men har aldri vært noe plaget med dette tidligere.
    * Merket også at bassen var blitt litt kraftigere, men dette var jo noe som var fort å fikse med å skru ned gain på SW.
    * Lock-on er også bedret, spesielt mtp at det nå "holder" signalet isteden for å sync på nytt hver gang. Eneste er at Altibox tar litt lang tid første gang den må locke seg på signalet, men er kjapp med kanal skifte etc.
    * Kan ikke si at jeg har merket noe særlig på lyd og bilde delen, dette er hos meg bra, som før

Så alt-i-alt en bra oppdatering vil jeg påstå

Newcomer Georgk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det noen som har erfaring med Emotiva UMC-1 på B&W? er ikke fornøyd med H/K som pre. blir for skarp og difus i diskan/mellomtone på høyere volum.
    hadde en kompis innom med en Onkyo TX-NR808, den var en del klarere på høyt volum, også har den bedre dynamiske EQ-funkjoner som til nød er greit å bruke. men i uthangspunktet så ønsker jeg en prosessor eller reciever som ikke er så hard på diskanten. Yamaha høres ut som ett godt valg for meg, men jeg kunne gjerne tenkt meg Emotiva UMC-1 fordi det er en komponent der alle pengene er langt i å prosessere lyd og bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre som har problemer med den nye softwaren på umc-1?
    Lyden forsvinner når jeg bytter sang på pcen, så vist jeg switcher mode på umcen så kommer lyden tilbake igjen.Men er iriterende og gjøre dette for hver gang jeg skal høre en annen sang da.
    Noen som har en løsning på dette? Har prøvd og opptadert softwaren flere ganger men akkurat det samme.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kaitorebergsnev
    Noen andre som har problemer med den nye softwaren på umc-1?
    Lyden forsvinner når jeg bytter sang på pcen, så vist jeg switcher mode på umcen så kommer lyden tilbake igjen.Men er iriterende og gjøre dette for hver gang jeg skal høre en annen sang da.
    Noen som har en løsning på dette? Har prøvd og opptadert softwaren flere ganger men akkurat det samme.
    Bruker ikke PCen, enda. Men du kan jo legge inn den "gamle" softwaren igjen viss den var ok?
    UMCen er herlig, men den er også en tolmodighetsprøve av og til.:???:
    Det er i hvert fall kjekt at Emotiva fremdeles prøver og fikse sofwaren. Det skulle jo egentlig bare mangle..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Bruker ikke PCen, enda. Men du kan jo legge inn den "gamle" softwaren igjen viss den var ok?
    UMCen er herlig, men den er også en tolmodighetsprøve av og til.:???:
    Det er i hvert fall kjekt at Emotiva fremdeles prøver og fikse sofwaren. Det skulle jo egentlig bare mangle..
    Ja jeg fikk egentli bare mer problemer nå da,synest egentlig at det ble rarere lyd også. Skal ta og prøve og legge inn den gamle igjen
    Men er kjempefornøyd med emotiva jeg, likavel om det er noe rusk her og der så har jeg fått mye lyd av pengene da

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

trigger stress!

Har nå koblet mine xpa-1 på trigger 1 på min umc-1. De slår seg på uten problem, men når jeg slår den av smeller det no jævlig i HT.. Dette er kun når jeg slår av Umc-1, og lar trigger funksjonen slå av resten. Bruker jeg knappen på den ene blokka (trigger er koblet i serie) slår begge seg av uten en lyd..
    Noen som har en løsning på denne?

Newcomer geogamst sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei godt folk!

DA!! var alt endelig OK med min UMC-1! Trodde det var noe feil med firmwiren på min, siden jeg ikke fikk til å bruke fjernkontrollen! (den nye i alu) Men etter et par mail frem og tilbake med Vincent på EMO. kom han med forslaget om å åpne fjernkontrollen og ta vekk en liten sort papirlapp som lå mellom polene og batteriet!?!?!?!? :-? Føler meg "litt" dum akkurat nå!

Så vist det er flere der ute som ikke får til å bruke alu kontrollen, ta vekk papirlappen inni!! hehe! :roll: :grin: (det hjelper vist nok....) :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blæh!
    Har nå koblet mine xpa-1 på trigger 1 på min umc-1. De slår seg på uten problem, men når jeg slår den av smeller det no jævlig i HT.. Dette er kun når jeg slår av Umc-1, og lar trigger funksjonen slå av resten. Bruker jeg knappen på den ene blokka (trigger er koblet i serie) slår begge seg av uten en lyd..
    Noen som har en løsning på denne?
    Hadde vel prøvd trigger nr2 eller ikke brukt de i hele tatt. Jeg hadde også noe krøll med at min xpa-2 ikke ville slå seg skikkelig på.(Protection mode?)
    Synes det er greit også at forsterkerene blir slått minst mulig av og på.
    Har ikke bedre svar desverre:neutral:
    (Ikke det at svarene mine pleier og være bedre..)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geogamst
    Hei godt folk!

DA!! var alt endelig OK med min UMC-1! Trodde det var noe feil med firmwiren på min, siden jeg ikke fikk til å bruke fjernkontrollen! (den nye i alu) Men etter et par mail frem og tilbake med Vincent på EMO. kom han med forslaget om å åpne fjernkontrollen og ta vekk en liten sort papirlapp som lå mellom polene og batteriet!?!?!?!? :-? Føler meg "litt" dum akkurat nå!

Så vist det er flere der ute som ikke får til å bruke alu kontrollen, ta vekk papirlappen inni!! hehe! :roll: :grin: (det hjelper vist nok....) :roll:
    Husker at jeg lurte litt selv også. Det stod vel ingenting, men jeg skrudde den opp og da kom jo svaret av seg selv.
    Men alt i alt, så er det deilig når det er slike ting som skjer. Man tror noe er ødelagt også har man bare vært litt treig i hue Det skjer ofte hjemme hos meg

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Husker at jeg lurte litt selv også. Det stod vel ingenting, men jeg skrudde den opp og da kom jo svaret av seg selv.
    Men alt i alt, så er det deilig når det er slike ting som skjer. Man tror noe er ødelagt også har man bare vært litt treig i hue Det skjer ofte hjemme hos meg
    Kremt, når du åpner eska for første gang når du har mottatt den ifra emotiva så ligger der et lite ark på toppen... (liste over det som følger med) Der er det bilder og tekst om at du må fjærne lappen over batteriene. :P

Haugesynsar: Er ikke noe som er feil med trigger tror jeg, det er bare at når umc-1 slår seg av, så sender den et "sjokk-signal" til forsterkerene.. Hadde den slått av forstekerene med trigger før den slo seg av hadde det vert perfekt

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe.. Hva skal man si.. Blir jo ikke sint.. Bare veldig veldig skuffet over egen dumhet! :roll:

Fra nå av, memo to my self: Read the fucking instruktions! :-D 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    $vboptions[postminchars]

Newcomer torbis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppgradering........

Hei!

Er litt usikker på om jeg skal prøve den nyeste firmwareoppgraderingen, er jo ikke farlig da, men lurte litt på om det er noen som kan si noe om det er forbedringer i forhold til bilde/lyd.
    Kjører kun bluray/tv-tuner via umc, og har vel vært forskånet for de store "feilene/bugsa" Dette er vel kanskje noe av grunnen til at jeg ikke opplever de store "humørsvingningene" til umc

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torbis
    Hei!

Er litt usikker på om jeg skal prøve den nyeste firmwareoppgraderingen, er jo ikke farlig da, men lurte litt på om det er noen som kan si noe om det er forbedringer i forhold til bilde/lyd.
    Kjører kun bluray/tv-tuner via umc, og har vel vært forskånet for de store "feilene/bugsa" Dette er vel kanskje noe av grunnen til at jeg ikke opplever de store "humørsvingningene" til umc
    Jeg har egentlig vært fornøyd med de fleste oppdateringene, men synes de blir mer ustabile med tiden Nå i det siste har UMCen trøblet litt igjen. Den mister bilde/lyd noen sekunder, men av og til litt lenger...Når jeg blir lei nok av tullet så skal jeg legge inn den siste firmwaren igjen.
    Det som er litt positivt, er at etter hver oppdatering må man stille inn alle de forskjellige innstillingene og jeg er følgelig blitt bedre og bedre8)
    Nå er lyden hjemme hos meg på sitt aller beste.....til nå:-D
    Man lærer jo hele tiden, både teori og praksis. Og så glemmer man litt..

Oppdatering er jo også litt risiko, men det gjør jo kinosjef-jobben mer spennende Lykke til!

Newcomer torbis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, regner med å legge inn siste firmware, jeg også etterhvert.......
    Kunne tenkt meg å prøve streaming etterhvert, men da blir det vel bare ball..he.he:???:
    Tross alt fornøyd med umc'n....mye godsaker for pengene

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten aktivitet her i det siste, så da er vel alle fornøyde med sin UMC-1.

Jeg har ett lite problem og det er at når jeg slår den på er lyden relativt høy og kraftfull ved lavt lyttevolum (10), men med en gang jeg f.eks bytter ifra DTS Neo6 til stereo og så tilbake igjen er den lav og jeg må skru opp til 20 for å få samme volum og tyngde på lyden.

Jeg reinstallerte siste beta software igår fredag (uten å resette til fabrikkinstillinger) uten at dette gjorde noen forandring.

Er det noen som har samme eller lignende erfaringer?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal gå over til stereo nå, og har derfor tenkt å selge min UMC-1. Noen som kan si en grei bruktpris på denne?

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av afen
    Skal gå over til stereo nå, og har derfor tenkt å selge min UMC-1. Noen som kan si en grei bruktpris på denne?

per dags dato koster UMC-1 499 dollar pluss frakt og mva. tot pris i ny tilstand = 4000 Kroner. Liten tommelfingerregel 50% avslag på brukt produkt!

Side 28 av 34 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •