Dedikert tråd til Emotiva UMC-1/UMC-200 og XMC-1 Lyd- og bildeprosessor - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 34 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 664
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg hadde også blitt veldig takknemlig hvis noen kunne sende meg en epost med nyeste umc-1 firmware. lbjoergo (a) yahoo . no

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendt

Newcomer geogamst sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for pakken! Men den funka ikke... har prøvd å få det til i 5 timer i dag.. kommet ut av tellinga på hvor mange ganger jeg har prøvd..

Venter med oppdateringen og overgang til alu kontroll inntil det foreligger en ny oppdatering på emotia sin hjemmeside! Dette var irriterende!!!!!!! ! Så det så! :P

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geogamst
    takk for pakken! Men den funka ikke... har prøvd å få det til i 5 timer i dag.. kommet ut av tellinga på hvor mange ganger jeg har prøvd..

Venter med oppdateringen og overgang til alu kontroll inntil det foreligger en ny oppdatering på emotia sin hjemmeside! Dette var irriterende!!!!!!! ! Så det så! :P
    Dette opptaderingsgreiene til Emotiva på umc-1 virker så komplisert, og derfor har jeg aldri gidda prøve en gang.
    Venter til jeg MÅ(les: umc-1 streiker og krever oppdatering før den kan virke igjen).
    Eller jeg selger UMC-1 og kjøper XMC-1 som har nettverkskabelinngang slik at oppdatering skjer automagisk.

Whatever happens first...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geogamst

Det ligger vel en egen oppdatering for den nye aluminium kontrollen på Emo?
    Den måtte jeg legge inn på oppdatering -oo-. "Hakket før 05":neutral:
    Edit; En oppdatering for plastikk og en for alu. Enig at det er tungvint

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Det ligger vel en egen oppdatering for den nye aluminium kontrollen på Emo?
    Den måtte jeg legge inn på oppdatering -oo-. "Hakket før 05":neutral:
    Edit; En oppdatering for plastikk og en for alu. Enig at det er tungvint

Det gjør det! Men etter 10 forsøk ga jeg opp! Funker ikke, Funker ikke, funker ikke.... osv.....

Emotiva må snarest ta seg i nakken og sørge for at det di legger ut funker! Spesielt når man følger "oppskrifta" slavisk.. og kom da for all del med en totalpakke, som inneholder alt du trenger til alu kontrollen. Og til de som fortsatt har plastikk greia...

Beholder den gamle softwaren inntil noe slikt skjer! Hey den funker i det minste! :-D

Så da får jeg heller leve uten alu kontroll til no slikt skjer! :evil:

Satser på at XMC-1 er litt mere "ferdig" når den kommer!! :-D 8) Gledes!

Newcomer torbis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppradering til... 05

Denne har jeg brukt, og funker greit......
    Emonatics - Emotiva Fans Site
    Nederst på siden......Tar jo litt tid da...men
    Har en stk umc m/...05 som jeg har oppgradert selv, som funker + bestilte en til som hadde ...05 versjonen v/levering.. ikke til meg..he..he
    Begge kjører som de skal:-?
    Synes emo-q funker greit...men man må være nøye med mic-plassering+ hadde litt problemer med samkjøring/subber dvs: ved å kjøre fase til ca 12, på mine svs'er kom lydbildet fram som fra klar himmel...Ved nullstilling av fase fikk jeg mye grøt i lyden? Dette måtte også gjøres i forhold til den andre Umc'n...bruke fase for å få ett klart lydbilde
    mvh
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torbis
    Har en stk umc m/...05 som jeg har oppgradert selv, som funker + bestilte en til som hadde ...05 versjonen v/levering.. ikke til meg..he..he
    Synes emo-q funker greit...men man må være nøye med mic-plassering+ hadde litt problemer med samkjøring/subber dvs: ved å kjøre fase til ca 12, på mine svs'er kom lydbildet fram som fra klar himmel...Ved nullstilling av fase fikk jeg mye grøt i lyden? Dette måtte også gjøres i forhold til den andre Umc'n...bruke fase for å få ett klart lydbilde
    mvh
    Thorbjørn
    Når man stiller fase, så er vel dette i praksis, det samme som og stille avstanden på subben? Og da slipper jeg og klatre over ustyret mitt, som har en klaring på noen mm.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Da min nyinnkjøpte Onkyo 608 ikke har pre-out, og jeg har blitt stolt Klipsch eiger lurer jeg på å bytte den i UMC-1 og effektforsterkere til alle kanter.

Har ikke lest alle 27 sidene, så derfor spør jeg dere som har denne:
    Er dere fornøyd? Fungerer den like godt som en større Onkyo (+ effektforsterker) ville ha gjort i ett 5.1 oppsett med Klipsch?
    Er vell en rimelig løsning iforhold til en Onkyo 1008 eller lignende?

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Noen som vet noe mere ang når de siste kodene blir slept av Emotiva?

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med kalibrering...

mvh
    Thorbjørn

Tja..da var ikke den klare lyden fra oven tilstede lenger......
    Noen som har de samme problemene som jeg: Har nå prøvd det som prøves kan,tror jeg...men umc'n vil ikke kjøre mine subber i annet enn 225-250hz + fronter i full ved ferdigkalibrering....er ikke det litt rart da?
    Har nå prøvd 2 stk Umc+bytte av mic/prøvd å framprovosere ved å flytte mic og kjørt eks antall kalibreringer, men må inn å stille manuelt for å få brukbar lyd.
    Har kanskje litt for mye drahjelp ifra hjørnene som subbene står i?
    Kom gjerne med innspill
    Tar meg en tur i kjeller'n og prøver litt til jeg....
    Var litt bråkjekk her tidligere med det flotte lydbildet gitt8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått oppgradert min umc fra w7.02.00.00 til w7.02.00.05
    Og dette gikk jo strålende bra i forhold til hva jeg hadde forventet,brukte vel litt over en time.Hengte seg opp på tredje runde på den flash filen,men kjørte den på nytt og da gikk det knirkefritt
    Så nå får vi se om alle feilene er borte.
    Har også litt problem med den sub kalibreringen, subben havner på 30ft men den står jo bare en 10 ft unna meg da.
    Men min deler seg på 120hz noe som er logisk

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja..da var ikke den klare lyden fra oven tilstede lenger......
    Noen som har de samme problemene som jeg: Har nå prøvd det som prøves kan,tror jeg...men umc'n vil ikke kjøre mine subber i annet enn 225-250hz + fronter i full ved ferdigkalibrering....er ikke det litt rart da?
    Har nå prøvd 2 stk Umc+bytte av mic/prøvd å framprovosere ved å flytte mic og kjørt eks antall kalibreringer, men må inn å stille manuelt for å få brukbar lyd.
    Har kanskje litt for mye drahjelp ifra hjørnene som subbene står i?
    Kom gjerne med innspill
    Tar meg en tur i kjeller'n og prøver litt til jeg....
    Var litt bråkjekk her tidligere med det flotte lydbildet gitt8)
    Siden du skriver subber,har du to?hvor er di plasert i rommet?
    Har du prøvd og flyttet på di?

Frontene skal vel gå i fult etter min mening
    Med meg så har jeg kun problemer med at umc regner feil avstand på sub,men hz blir bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt at jeg akuratt leate de siste postene, nå som jeg skal "oppgradere".
    Dvs. at jeg skal legge inn .05 på nytt. Innbiller meg at softwaren ikke er helt stabil, og blir følgelig mer ustabil med tiden.
    Kanskje man kan ungå dette med aldri og skrue den av? Flere hevder jo at deres elektronikk lyder bedre når den står på kontinuerlig. Greit for meg vinterstid8)
    Nå må jeg kikke litt på innstillingene sånn at jeg husker de.
    Har noen av dere fått til og gi ulike kilder forskjellige kutt på x-overen?
    Egentlig vil jeg ha to forskjellige til min PS3 en for film og spill. Og en for musikk.

Har sendt ut noen .05 og om noen andre vil ha...Men vil vel anbefale folk og beholde den de har viss den virker knirkefritt..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk som smurt og kjøre den inn. Resultatet ble deilig. Håper det varer lengst mulig. Grunnen til at jeg la den inn, er at UMCen har hatt en lei dendens til og dette ut. Dette har skjedd hyppigere pluss at tiden blir lenger til den kommer inn igjen. Jeg glemte "heldigvis" og nullstille UMCen for nå husker den alle innstillinger. Blir spennende og se hvor lenge dette varer. Nå har den virket noen sanger med min Amy Whinehouse live in London, anbefaler også Diana Krall live in Rio. Begge fås på bluray. (Ekstra bra når Jonas er på besøk:twisted: 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått kalibrert på nytt og subben blir faktisk tillnermet riktig kalibrert,og samt resten ser lovende ut..Alle di gamle feilene er så langt borte så får vi se hvor lenge dette varer

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kaitorebergsnev
    Siden du skriver subber,har du to?hvor er di plasert i rommet?
    Har du prøvd og flyttet på di?

Frontene skal vel gå i fult etter min mening
    Med meg så har jeg kun problemer med at umc regner feil avstand på sub,men hz blir bra.
    Ja, jeg har to subber og disse står i front....har prøvd forskjellige posisjoner uten hell. Det at fronter skal stå i full er vel litt avhenging av hvilken ht man har, og at noe av hensikten med sub nettopp er å avlaste frontene i nedre område.
    Har nok et faseproblem, men dette skal jeg prøve å få bukt med når jeg skal prøve ut noen av rådene ifm. subkorrigering fra mr Flageborg + mange andre som har hatt disse problemene. Dette er det jo ikke bare Emotiva med sin Umc som har problemer med. Fint at du har fått sånn ca orden på din kalibrering....gir ikke opp jeg heller:razz:
    Kommer tilbake når alt funker perfekt
    http://avforum.no/forum/910109-post564.html

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ommøblerte litt i stuekinoen og resatte UMC-1en i den forbindelse. Kjørte ny romkorriering på den og testa litt fram og tilbake.
    Jeg kjørte sub ut til en plateamp og 2 stk 15" - uten lowpassfilter aktivert, bare highpass/subsonic.

UMC oppsett:
    Fronter: full
    sub lowpass: 100hz
    Ekstra bass: on
    Delefilter: 12db bratthet

Det merkelige var at uansett hvor høyt eller lavt jeg satt lowpassen på subben eller brattheten så spilte den frekvenser MYE høyere opp.
    Men når jeg satte brattheten på FRONTENE til 24db, DA spilte den det den skulle og ikke noe annet.

wtf?

Jeg kunne kanskje forstå at det hadde skjedd hvis jeg forrandret brattheten på subben fra 12 til 24db, men det hadde ikke noe å si.

Grunnen til at jeg har lowpass så høyt er at jeg har flere subber i oppsettet, og 2 av de skal spille så høyt. Resten kjører jeg eksterne filter på.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei det er lagt ut en ny oppgradering for UMC-1. Den var ok og legge inn. Først en flash, så umc-1-koden, og så en oppgradering til "stålkontrollen". De som ikke har noe annet en plasikk-kontrollen, ring/skriv til emotiva.

Mitt UMC oppsett:

Fronter: 60Hz
    Centre: 65Hz
    Surr: 90Hz
    sub: 70Hz
    Ekstra bass: av
    Delefilter: 12db bratthet

Man kan vel ikke sette x-over forskjellig til de enkelte kilder/inputs?
    Setter x-over høyt for og spare kraft til sangstemmer.
    Har selfølgelig prøvd "ALT" men dette gir meg 95% godlyd på både film og musikk. Når det gjelder "Mode" så har jeg den altid på All stereo eller stereo.

Edit;Emotiva Audio UMC-1 Audio-Video Processor

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var siste firmware lagt inn på min lille UMC også, må si den virker langt raskere på alle måter nå.

Blir vel til å teste med en film i kveld

Side 27 av 34 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •