Dedikert tråd til Emotiva UMC-1/UMC-200 og XMC-1 Lyd- og bildeprosessor - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 34 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 664
    Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som har de filene, som kan sende de på mail til meg? Får ikke svar fra Lonnie.

Newcomer Thoros sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Har sett at noen skriver at og bytte på HDMI portene har hjulpet.

Når det gjelder installasjonen, så merket jeg at Lonnie satte UMCen til defalt-settings, mellom hvert program som ble lastet inn i UMCen.

Håper dere får det til, hvis ikke så er den nye versjonen, av versjon .05 på vei...
    Da har jeg innstallert filene en gang til , og da ble det andre boller, ikke en eneste "audio dropout" på en hel film .

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CrZyWiz
    Noen som har de filene, som kan sende de på mail til meg? Får ikke svar fra Lonnie.
    Da må du åpne for at folk kan sende deg en e-post:

Beklager! Denne brukeren har spesifisert at han/hun ikke ønsker å motta epost. Hvis du fortsatt ønsker å sende denne brukeren en epost, ta kontakt med administratorene og det er mulig de kan hjelpe deg.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CrZyWiz
    Send meg en PM med mailen din, så kan jeg sende over til deg og ev. andre som trenger.

Newcomer Frozone sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frozone
    Emotiva UMC-1 eller XMC-1, hva ville du valgt om du skulle oppgradert anlegget ditt med en prosessor?

Og en ting til, det skulle ikke være noe problem å bruke U/XMC-1 sammen med min NAD C375BEE forsterker?
    Noen som har erfaringer med Emotiva og NAD som de vil dele?

Det ble en UMC-1, med tanke på all skryten den har fått og det tilbudet Emotiva ga ved kjøpet, var jeg ikke i tvil.
    Og Emotivaen fungerer utmerket med min NAD forsterker!
    Vanvittig lydopplevelse, rett og slett bare herlig.

Har ikke tatt meg bryet med å oppgradere til seneste versjon, men bare jeg får lyst, så skal nok det skje og

Til dere som fremdeles sitter på gjerdet, hopp ned, løp og kjøp! Verdt hver eneste dollar

Newcomer geogamst sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frozone
    Det ble en UMC-1, med tanke på all skryten den har fått og det tilbudet Emotiva ga ved kjøpet, var jeg ikke i tvil.
    Og Emotivaen fungerer utmerket med min NAD forsterker!
    Vanvittig lydopplevelse, rett og slett bare herlig.

Har ikke tatt meg bryet med å oppgradere til seneste versjon, men bare jeg får lyst, så skal nok det skje og

Til dere som fremdeles sitter på gjerdet, hopp ned, løp og kjøp! Verdt hver eneste dollar

Enig enig enig!!! Masse godlyd for pengene! UMC-1 sammens med XPA-5 Kick`s ass! Gledre meg til å oppgradere med to XPA-1 i januar! :-D

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Jeg har nå byttet ut min pioneer 1016 mot en umc-1, med siste update. Det er den siste som ikke er kommet ut på emo siden enda(7.00.05). Jeg opplever nå lyden innesluttet og tam. Veggen med lyd foran meg er nå snevret ned til et lite felt hvor jeg også hører at lyden kommer fra høyttaleren. (Veldig overaskende) Det blir helt klart best å kjøre i direct, men da er fortsatt lyden veldig tam kontra 1016.
    Mic ble plassert ca 25cm foran og 15 over sofa rygg i sweetspot og jeg bruker også stativ. jeg har kjørt emo-q 3 ganger hvor den gir eksakt det samme resultatet hver gang.
    Noe MÅ være veldig galt her? Innstillinger er jeg ganske sikker på er riktig, da denne har en relativt enkel meny. Er det noen som har erfart noe av det samme?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bUlk
    Hei,
    Jeg har nå byttet ut min pioneer 1016 mot en umc-1, med siste update. Det er den siste som ikke er kommet ut på emo siden enda(7.00.05). Jeg opplever nå lyden innesluttet og tam. Veggen med lyd foran meg er nå snevret ned til et lite felt hvor jeg også hører at lyden kommer fra høyttaleren. (Veldig overaskende) Det blir helt klart best å kjøre i direct, men da er fortsatt lyden veldig tam kontra 1016.
    Mic ble plassert ca 25cm foran og 15 over sofa rygg i sweetspot og jeg bruker også stativ. jeg har kjørt emo-q 3 ganger hvor den gir eksakt det samme resultatet hver gang.
    Noe MÅ være veldig galt her? Innstillinger er jeg ganske sikker på er riktig, da denne har en relativt enkel meny. Er det noen som har erfart noe av det samme?
    Jeg har lest flere ganger om folk som har lagt inn software flere ganger for så og få et bedre resultat. Beklagelig. Personlig så stoler jeg ikke på Emo-Q og har lekt meg mye med x-over på de forskjellige høytalerene. Du kan jo også legge inn en annen tidligere software:neutral:

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som bruker denne som ren bildeprosessor?

Evt hva er erfaringene så langt?
    Hadde vært moro og sammenliknet bildekvalitet opp mot dedikerte videoprosessorer.

Innspill?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest flere ganger om folk som har lagt inn software flere ganger for så og få et bedre resultat. Beklagelig. Personlig så stoler jeg ikke på Emo-Q og har lekt meg mye med x-over på de forskjellige høytalerene. Du kan jo også legge inn en annen tidligere software:neutral:
    Jeg håper den kan skilte med bede lyd enn hva den gir meg nå, for det er mildt sagt skuffene. Skal ikke svart male noen ting enda før jeg har prøvd ut flere muligheter. Får en xpa-2 i posten snart, så da skal denne også overta for midgard blokkene. Jeg får gi den en sjanse frem til da. Blir det ikke bedre da er jeg redd den ryker Ellers er det ingen heng eller andre feil som jeg har oppdaget.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper den kan skilte med bede lyd enn hva den gir meg nå, for det er mildt sagt skuffene. Skal ikke svart male noen ting enda før jeg har prøvd ut fler muligheter. Får snart en xpa-2 i posten snart, så da skal denne også overta for midgard blokkene. Jeg får gi den en sjanse frem til da. Blir det ikke bedre da er jeg redd den ryker Eller er det ingen heng eller andre feil som jeg oppdaget.
    Det har jo vært en del tull med softwaren Men lyden skal være veldig bra når det fungerer...Leste etter mitt siste innlegg om en som hadde samme problemstilling som deg, dårlig lyd. Noen brukte alle funksjonene uten om emo-q.
    De foretrakk og tweake litt på et urørt/nøtralt/flatt alternativ i emoq.
    Lykke til!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jo vært en del tull med softwaren Men lyden skal være veldig bra når det fungerer...Leste etter mitt siste innlegg om en som hadde samme problemstilling som deg, dårlig lyd. Noen brukte alle funksjonene uten om emo-q.
    De foretrakk og tweake litt på et urørt/nøtralt/flatt alternativ i emoq.
    Lykke til!
    Mulig jeg kommer til å gå til innkjøp av en yamaha rx-v3076 for å sette disse litt opp i mot hverandre. Min samboer sa at hun også hørte forskjell og hun mente det var dårligere..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg kommer til å gå til innkjøp av en yamaha rx-v3076 for å sette disse litt opp i mot hverandre. Min samboer sa at hun også hørte forskjell og hun mente det var dårligere..
    Det er vel ingenting som slår en sammenligning av to prosessorer/recivere i sin egen kino.
    Men jeg hadde i hvert fall prøvd og legge inn softwaren flere ganger. Selv om det gikk fint første gangen...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ingenting som slår en sammenligning av to prosessorer/recivere i sin egen kino.
    Men jeg hadde i hvert fall prøvd og legge inn softwaren flere ganger. Selv om det gikk fint første gangen...
    Softwaren kom ferdig innstallert fra emotiva. Fikk den Tirsdag i romjula.
    Men la meg ikke svartmale denne umc-1. Får gjøre som du sier å prøve med ny innstallering av software og prøve mer når xpa-2 dukker opp. Den er ellers et lekkert stykke, så får håpe den blir bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Softwaren kom ferdig innstallert fra emotiva. Fikk den Tirsdag i romjula.
    Men la meg ikke svartmale denne umc-1. Får gjøre som du sier å prøve med ny innstallering av software og prøve mer når xpa-2 dukker opp. Den er ellers et lekkert stykke, så får håpe den blir bedre.
    Jeg synes det er vanskelig og sammenligne lyd med min forrige yamaha861, fordi jeg husker ikke hvordan lyden var, bare at jeg likte den. Det jeg trøster meg med nå, er at jeg er fornøyd med umc-1, samt at den er mer avansert. At jeg nå har xpa3 og xpa2 gjør jo at det ser ganske delikat ut
    Du kan glede deg til xpa-2, den er god. Min tabbe var at jeg kjøpte Umc-1 og xpa-2 samtidig. Jeg fikk et skikkelig godt løft i lydkvaliteten, men vet jo ikke hva som gav meg mest, av umc eller xpa-2. Her har jo du vært en luring!
    Godt Emo-år8)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ting ser lysere ut igjen

jeg kan vel glede (iallefall meg selv) med at det har begynt å se riktig så mye bedre ut.. det kan virke som denne romkorrigeringen til emo ikke takler det samme som pioneer sin selv om den er blitt en del år. Rydda stua tom får møbler foruten sofa jeg skulle sitte i. Det var vel ikke noen overraskelse at resultatet ble bedre allerede, men det som gjorde det store var plasseringen av mic. Det ende med at den måtte stå litt over ørehøyde og noe bak bakhodet hvor jeg normalt skal sitte. jeg oppdaget at det ble større bredde og oppløsning om jeg bøyde meg litt frem. Har testet dette noen ganger i løpet av de siste 7-8 timene og det kan se ut som dette gjentar seg i min stue iallefall.
    Nå kan jeg nyte relativt høy musikk med stål kontroll og fortsatt like oppløst som om jeg skulle ha ligget rundt 100db. Bra EMO!! Håper dette kan forsette, for da skal den få et trygt hjem for nå.
    Ps: kunne også hive ut min anti-mode, selv om jeg har mistet noe helt nede i dypet, men fy flate å stram

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homealone
    Er det noen som bruker denne som ren bildeprosessor?

Evt hva er erfaringene så langt?
    Hadde vært moro og sammenliknet bildekvalitet opp mot dedikerte videoprosessorer.

Innspill?
    Når jeg har lest på EmoLounge så klager de som har en egen videoprosessor, fordi UMC-1 ikke sender "ekte pass through". Siden den viser displayet på skjermen, så går signalet ikke rett igjennom. Dette er ikke noen feil men bevisst.
    Synd for de som har en egen prosessor som ville gjort en bedre jobb. Men det kan jo fikses med en ekstra kabel som sender bildet utenom umc-1.

Personlig har jeg hatt Umc-1 på forskjellige oppløsninger og satt min EpsonTW700 på "passtrough". Bildet har vært godt, og jeg har vært fornøyd med og bruke den ekstra prosessorkraften fra UMC-1.
    MEN de siste dagene har jeg satt UMCen på PASSTHROUGH og prosjektoren ta seg av bildet. Resultatet er et bildet med klarere farger men kanskje et snev mer uskarpt. I UMCen har jeg også satt DEEPCOLOR til OFF.

Jeg er nå enda mer fornøyd med tingenes tilstand, og jeg liker og kunne se mine valg på skjermen når jeg gir min UMC-1 komandoer. Dette kunne jeg ikke gjøre med min gamle yamaha861.

Edit; Emotiva skal gi ut info om den nye prosessoren XMC, i løpet av noen uker. Den har kanskje ekte passthrough?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kan vel glede (iallefall meg selv) med at det har begynt å se riktig så mye bedre ut.. det kan virke som denne romkorrigeringen til emo ikke takler det samme som pioneer sin selv om den er blitt en del år. Rydda stua tom får møbler foruten sofa jeg skulle sitte i. Det var vel ikke noen overraskelse at resultatet ble bedre allerede, men det som gjorde det store var plasseringen av mic. Det ende med at den måtte stå litt over ørehøyde og noe bak bakhodet hvor jeg normalt skal sitte. jeg oppdaget at det ble større bredde og oppløsning om jeg bøyde meg litt frem. Har testet dette noen ganger i løpet av de siste 7-8 timene og det kan se ut som dette gjentar seg i min stue iallefall.
    Nå kan jeg nyte relativt høy musikk med stål kontroll og fortsatt like oppløst som om jeg skulle ha ligget rundt 100db. Bra EMO!! Håper dette kan forsette, for da skal den få et trygt hjem for nå.
    Ps: kunne også hive ut min anti-mode, selv om jeg har mistet noe helt nede i dypet, men fy flate å stram

Bare bli kvitt de Oberon 6.1 nå så blir dette bra . Har hatt de selv.. aldri igjen :P. Tam og uegnasjerende lyd, Emotivia'n du venter på er nok andre boller .

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Bare bli kvitt de Oberon 6.1 nå så blir dette bra . Har hatt de selv.. aldri igjen :P. Tam og uegnasjerende lyd, Emotivia'n du venter på er nok andre boller .
    hehe, venter i spenning.

Er bare redd det ikke blir nok effekt igjen for eq. Har prøvd lenge nå med mine Oberon 6.1. Nå "klipper" de når det begynner å bli veldig moro, men snickers mente det var for dårlig tverrsnitt eller/og for langt strekk. Holder på å lege inn elektrisk til kino rommet så lurer litt på om jeg skal legge i 4mm2. Vi for se å fornøyd jeg blir med xpa-2. Det har iallefall kommet seg endel med umc-1, men lurer sef. på hvordan yamaha rx-v3067 gjør det i forhold. Er jo ikke noe dyrere om man tar med effektdelen vi trenger ekstra til umc-1.

Newcomer geogamst sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg slitt med oppdatering av den nye fjernkontrollen! funker ikke...

Noen som kan sende meg den nye firmwiren W7.02.00.05 på mail?

Mail: gamst81@yahoo.no

Side 26 av 34 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •