Dedikert tråd til Emotiva UMC-1/UMC-200 og XMC-1 Lyd- og bildeprosessor - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 34 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 664
    Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    I dag, hmm i går, fikk jeg min fine remote til umc-1en min. Fikk også en ny mic som jeg skal prøve. Skal legge inn siste driver/oppgradering.

Har jo hatt noen av barnesykdommene til umc-1, men ble jo fornøyd i dag når jeg også fikk bonuskortet som skal gi 40% avslag på neste prosessor.

Er derfor glad for at jeg har kjøpt UMC-1 som jeg alltid skal få brukt eller solgt, når jeg kjøper XMC. Fikk lyst og lese litt om den nå...god natt og over til the US:razz:
    Hvilke problemer hadde du med UMC og micen?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå fikk jeg en åpenbaring her hjemme! siden jeg flyttet til denne leiligheten har jeg hatt problemer med å få noe punch uttav frontene. Men nå satt jeg å plundret i menyene over noen pils, og fant det alternativet som heter: Xslope 12db som jeg endret til 24db, og himmel og hav for en forskjell. Nå ble det liv i stua! sub smelter bedre sammens med frontene, og det er mye mer dynamikk og saft i bunn,

Hva er det denne gjør egentlig?

Newcomer PantZman sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en XPA-2 (og planer om XPA-3 etterhvert) på vei over kanalen men til min store skuffelse ser jeg at HK AVR 255 ikke har utganger til forforsterker. :<

Er det noe vits i å kjøpe UMC-1 nå eller bør jeg vente til den nye modellen kommer (evt. når kommer den?)?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HK AVR 255 har Pre-Out, så da må du finne fram brukermanualen din :-)

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CrZyWiz
    Nå fikk jeg en åpenbaring her hjemme! siden jeg flyttet til denne leiligheten har jeg hatt problemer med å få noe punch uttav frontene. Men nå satt jeg å plundret i menyene over noen pils, og fant det alternativet som heter: Xslope 12db som jeg endret til 24db, og himmel og hav for en forskjell. Nå ble det liv i stua! sub smelter bedre sammens med frontene, og det er mye mer dynamikk og saft i bunn,

Hva er det denne gjør egentlig?
    Xslode er delefilterets bratthet, steilhet osv. Det sier hvor fort filteret skal kutte. Setter du at f.eks at høyttaleren skal spille ned til 50hz, så spiller den lavere - her kommer Xslopde inn i bildet og sier hvor mange db mindre den skal spille.

Enkelt forklart, kanskje denne er bedre til å formiddle budskapet: Crossover Slope

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CrZyWiz
    HK AVR 255 har Pre-Out, så da må du finne fram brukermanualen din :-)
    Det er riktig. Pre-out er nede til venstre når man ser forsterkeren bakfra. Det er 245 som ikke hadde dette mener jeg å huske.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan forklarer det da at det ble mer liv i stua her? Iom at mine fronter står på Full? :-) Frontene kjører full, mens sub er delt på 80hz.

Front Xslope ble satt til 24db istedet for 12db som var orginalt, og da ble det mye mer dynamikk.

Newcomer PantZman sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det er riktig. Pre-out er nede til venstre når man ser forsterkeren bakfra. Det er 245 som ikke hadde dette mener jeg å huske.
    Dere hadde rett i at AVR255 har pre out, til alle kanaler.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snart sleppes den nye firmwaren, ser ut til at folk er MEGET fornøyde med den!
    Blir spennende!:shock:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Hvilke problemer hadde du med UMC og micen?
    Litt sent svar....Jeg klarte ikke og komme forbi denne ambience-testen som man MÅ forbi for og bruke EQ til UMCen. Nå kom jeg forbi og lyden ble betydelig bedre hjemme i min 3.5x2m kino8) Kanskje dere som har større plass ikke merker det like bra?
    En annen ting er at jeg kun har stilt på de forskjellige HZene i toppen på mine MTS. Nå ser jeg at UMCen har stilt på en del mer :-D

Grunnen til at jeg er tilbake og "titter litt" er at jeg la inn software ver. 7.2.0, men å har det altså kommet en versjon med 05 i slutten. Den er ikke offisiell men man får den ved og skrive til Lonnie. Jeg kommer til og gjøre det , siden ALLE sier man før et MERKBART løft på lyden. Kjekt og kunne oppgradere seg til bedre lyd8) Når jeg skriver til Mr.Lonnie skal jeg spørre om jeg kan dele den med andre. Ser at ingen på Emotiva sitt forum gir den videre, så jeg får se hva Lonnie skriver før jeg lover noe.

Her er tråden The Emotiva Lounge - UMC-1 Firmware/Software Version 7.2.00.05

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens. Satt oppe lenge i går for og nyte lyden etter at Lonnie(sjefutvikler for Emotiva(?) sente sine siste koder8)

Jeg vil ikke anbefale for mye, for jeg vil ikke ha skylda om noe går galt med oppgraderingen:neutral:

Dette ser virkelig ut til og være et kjempestort steg mot en 100% fungerende UMC-1. Maskinen tenker fortere og lyden er meget deilig!!!
    Nå skal jeg inn og prøve meg på EmoQ, altså EQen til Emo.

Adressen til Lonnie: lonnie@emotiva.com Skriv noe alla; please send me the new software (W7.02.00.05)

Her er lenken til den nye innstaleren fra Emotiva.http://umcsoftware.com/updates/Emoti...all_V10604.rar

Jeg har ikke klart og oppgradere med win7 bare xp. Dere må prøve og lese dere til infoen, men jeg skal kikke innom om det er noen som står fast.

Edit: Etter EmoQ og uprgraderingen er lyden blitt "større enn rommet" og skifting mellom forskjellige mode eller kanaler sklir finere.
    Tror ingen blir misfornøyd med denne nye oppgraderingen;-) Jeg leste de 19sidene og det gis jo kun fine tilbakemeldinger.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PantZman

Er det noe vits i å kjøpe UMC-1 nå eller bør jeg vente til den nye modellen kommer (evt. når kommer den?)?
    +1. Håper den har flere balanserte utganger og flere hdmi utganger!
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror XMC vil ta tid. Det er i hvert fall det inntrykket jeg sitter med, etter og ha lest litt på emotiva-forumet. Det som jo sukrer dealen er at du "sparer/tjener" $100-Emodollar), og du får neste prosessor med 40% avslag. Det synes jeg er gode argumenter om det er pengene som prioriteres. Det gjør vi vel i grunnen alle, til en viss grad.:roll:

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Tror XMC vil ta tid. Det er i hvert fall det inntrykket jeg sitter med, etter og ha lest litt på emotiva-forumet. Det som jo sukrer dealen er at du "sparer/tjener" $100-Emodollar), og du får neste prosessor med 40% avslag. Det synes jeg er gode argumenter om det er pengene som prioriteres. Det gjør vi vel i grunnen alle, til en viss grad.:roll:
    XMC=Den nye modellen av UMC-1 ? eller bare nye modellen.

Den får balanserte utganger, hva mer? Noen som vet om den får 2 hdmi ut?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer Thoros sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen

Har ikke hørt om noen "ny" UMC. Du får sjekke emotiva sitt eget forum, der står det mye nyttig og unyttig info The Emotiva Lounge - Home

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen

Hei ser du er ekspert med mange innlegg8) Det er ikke jeg
    Var inne og kikket på kinoen din. Det som slår meg er at du har mye bass med subber og rumperistere osv. Om jeg hadde kun penger til en boks til, så måtte det blitt en forsterker . Her kan jeg anbefale xpa3 og xpa2, siden jeg har disse. De gir mye lyd for pengene. En boks må bli XPA-5 eller mange UPA-1. Skal du ha prosessor må du jo kjøpe nå siden du får 100lekedollar som du kan bruke på en forsterker. Forsterker må du jo ha i tillegg når du skal ha prosessor.

Mitt tips: XPA-5 og UMC-1
    Jeg er kjempefornøyd med mine XPAer, men tror når man kutter de lave HZene med en sub, så holder det i lange baner med en XPA-5.

UMC-1 er litt mindre risikofullt når du får med et bevis, som ikke kan overdras til andre, som gir 40% avslag på en eventuell XMC.

Edit ; Gikk in på Emotiva og vil si at en upa-5 + umc-1 er mitt endelige tips. upa-5 er nok mye bedre enn de 110reciverwattene denonen din gir. Og du får den jo så billig! Bare husk at du må betale mva av prisen+frakten
    UPA-5 Five Channel Audio Power Amplifier
    125 watts RMS x 5 into 8 ohms | 185 watts RMS x 5 into 4 ohms
    Holiday Sale Price: $429

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte lese litt om XMC før Liverpool-kampen....
    En som har fått et svar fra Lonnie og den skal koste rundt $1200.

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Installerte de nye oppdateringen igår kveld, og det gikk bra med Win7 starter på en mini-pc selv om jeg glemte å resette UMC-1 før jeg begynte. Den resettet seg selv under 2 filen.

Det eneste problemet jeg møtte på var at jeg måtte legge inn UMC-1 på Harmony One fjernkontrollen igjen, for å få den til å virke med kodene til metall fjernkontrollen.

Jeg har ikke fått tatt romkorreksjon og Emo-Q kalibrering da jeg ikke ville bråke for mye rundt midnatt.

Newcomer Thoros sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppgraderte til software (W7.02.00.05) i helgen etter at jeg fikk kodene med Lonnie. Så filmen Inseption etterpå og opplevde at lyden begynte å bli borte etter ca 10 min, Slo Umc-1 av og på igjen , virket en stund så var det påen igjen med at lyden forsvant. Har en LG 390 som er koblet til HDMI 1(denne jeg prøvde å se filmen på) Har en ps3 koblet til HDMI 2 Skal prøve senere om det er de samme problemene der:-?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoros
    Oppgraderte til software (W7.02.00.05) i helgen etter at jeg fikk kodene med Lonnie. Så filmen Inseption etterpå og opplevde at lyden begynte å bli borte etter ca 10 min, Slo Umc-1 av og på igjen , virket en stund så var det påen igjen med at lyden forsvant. Har en LG 390 som er koblet til HDMI 1(denne jeg prøvde å se filmen på) Har en ps3 koblet til HDMI 2 Skal prøve senere om det er de samme problemene der:-?
    Har sett at noen skriver at og bytte på HDMI portene har hjulpet.

Når det gjelder installasjonen, så merket jeg at Lonnie satte UMCen til defalt-settings, mellom hvert program som ble lastet inn i UMCen.

Håper dere får det til, hvis ikke så er den nye versjonen, av versjon .05 på vei...

Side 25 av 34 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •