Dedikert tråd til Emotiva UMC-1/UMC-200 og XMC-1 Lyd- og bildeprosessor - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 34 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 664
    Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ryback
    Hei.

Jeg har for tiden en HK AVR255 og en Parasound NC2100 og vurderer å bytte de ut med en UMC-1.

Hvordan er lydkvaliteten på analogdelen til UMC-1? Er den så god at jeg kan kvitte meg med min forforsterker?

Hvordan er DAC-en i den? Jeg bruker en PC som kilde og hvis jeg kan bytte ut AVR'en, forforsterkeren og DAC med en UMC-1 hadde det vært gull.

Når det gjelder lydkvalitet i kringlyd så har jeg ikke særlige krav ettersom jeg ikke har kringlydmusikk.
    UMC-1 ga brukbart løft fra Onkyo 807, som igjen er en bedre receiver en AVR255. så tror nok du kan gjøre det med god samvittighet.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    De som har kjøpt UMC-1 til fullpris, får 40% avslag på neste gen. prosessorer, og ja den kan brukes på XMC-1.

Ref.: The Emotiva Lounge - The New XMC-1 (3rd Gen)

Uhm, ikke fått noen mail ang. rabatten min.. men fjernkontrollen er på vei da, så de bør jo vite at jeg har kjøpt den.

Jeg fikk mail i går. Fjernkontrollen har jeg riktignok hatt ganske lenge...

Jeg er veldig fornøyd med UMC-1. Eneste jeg har å utsette er når jeg kjører HTPC og skifter mellom endel forskjellige lydformater via HDMI, da kan det blir krøll.

Newcomer Xqisit sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    De som har kjøpt UMC-1 til fullpris, får 40% avslag på neste gen. prosessorer, og ja den kan brukes på XMC-1.

Ref.: The Emotiva Lounge - The New XMC-1 (3rd Gen)

Uhm, ikke fått noen mail ang. rabatten min.. men fjernkontrollen er på vei da, så de bør jo vite at jeg har kjøpt den.
    Ah, strålende, da begynner det å nærme seg at jeg bestiller. Greit å ha sånne ting i orden, for oppgraderingsabstinensene melder seg alltid.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag fikk jeg også mail fra Cathy som sa at rabattbeviset skal komme.
    Når det gjelder lyden så fikk jeg et enormt løft men jeg kjøpte også xpa2 som jeg koblet til samtidig. Ikke så lurt, da jeg kanskje skulle vurdert et og et produkt. Men jeg viste jo at jeg ikke kom til og sende tilbake igjen...jeg hadde jo allerede xpa3 og stolte derfor blindt på Emo.
    Synes de har vært for trege med informasjon, men er jo meget fornøyd med produktene, inkl. umc-1.
    Noen "kvalitetsbevisste" på Emotiva sitt forum mente at lyden på film ikke var noe og skryte av , men at lyden i hifi-stereo var himmelsk. Jeg har ikke merket at jeg har mistet noe etter at jeg "gav" vekk min yam861.

Jeg har en Beresford DAC som jeg ikke en gang har giddet og sjekke om den gir meg bedre lyd8) Tipper jeg og flere blir sugen på en xmc-1 og at det derfor dukker opp noen umc-1 på brukten. Men jeg liker ikke tanken på og kvitte meg med den.

Det jeg liker med Emotiva er at de kan lage noe i Kina og sende det til usa. Der etter sender de til Norge og vi klapper i hendene for vi har fått mye for pengene. Så hver gang jeg handler hos Emotiva er det et skikkelig ballespark til andre norske-hifi selgere. Har hatt litt av den samme følelsen når jeg har handlet hos Lsound/SVS.
    Så med andre ord ; når jeg hører søt musikk, så svir det hos noen andre :twisted:

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har som sagt enda ikke oppdatert min UMC-1 etter at jeg fikk den i april. Jeg vil tror at jeg har v6, men har ikke sjekket dette enda. Skal sjekke det i kveld.(For å få opp firmware versjon, trykk Mute+Status+Volume UP).

Sitat Opprinnelig postet av Dan Laufman
    As of today, September 13, 2010 we are calling the current code V7.01.00.14 "Production Code".
    Da er det nok på tide å sette seg ned å gjøre denne oppdateringsprosessen.
    Masse god info rundt gjennomføring av oppdatering finnes her hos Emonatics.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle sammen, har hatt en lang dag med å lese igjennom hele tråden og den var jammen lang. Det jeg er ute etter er gode råd angående umc 1.

Har som sagt lest igjennom hele tråden og det som slår meg er at dere må være flinke med data og oppdateringer for å kunne drifte UMC 1! Har i over et år siklet på umc 1 og lurte på å bytte ut harmanen med denne, men har begynt å tvile på om det er noe for meg. Har emotiva xpa 2 og xpa 5 i dag og er fornøyd med dem. Kunne tenkt meg en mer dedikert ren forforsterker og da virker jo emotivaen sin som et godt valg ut i fra det spesiikasjonene sier og ikke minst pris. Min betenkelighet er at jeg er ikke noe dataguru og liker at ting virker greit uten for mye dill og dall. Det virker som om at dere er rimelig godt fornøyd tross mange oppdateringer og en del bugg. Har dere eventuelt noen andre gode forslag til forforsterker i samme prisklasse, men det hadde jo vært kjekt med allt i et merke og det må selfølgelig være 7 kanaler.
    Tror jeg leste en plass at den ville komme med 1.4 hdmi men er det noen som vet når, ser at det ikke er spesifisert på emotiva sine sider enda.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du allikevel har siklet i et år... Hvorfor ikke sikle litt til og få denne nye!

Emonatics - Emotiva Fans Site

Så slipper du forhåpentligvis å bruke så mye tid på oppdateringer og samtidig få alt fra samme merke?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for link.Den nye xmc 1 virket da lovende med tanke for mine bekymringer med oppdateringerog slikt, bakdelen er at jeg må vente enda en god stund for, etter hva jeg kunne se trodde ikke de at der kom noen ny i år :twisted: Det var da som f.... Har noen fanget opp hva ca pris på xmc 1?.
    TOLMOD ER EN BEDRITEN TING...

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestiller du UMC-1 nå, så får du den levert med "production code", og du vil nok ikke trenge å måtte oppdatere den igjen, dersom du ikke vil det.
    Kjøper du UMC-1 nå, får du automatisk 40% avslag på XMC-1 når den kommer i 2011.

Jeg sier:
    Vil du ha UMC-1 nå, så går du får den, ikke la avgjørelse falle på om det er vanskelig eller lett å oppgradere firmware.

Ps. Jeg har ikke oppdatert min UMC-1 siden april, og har ikke noen problemer med min enhet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det må vel nærme seg at allt av buggs blir luket ut på umc1 også? så inne på fansiden til emotiva at de nevndte en umc 2 vet dere hva dette er og eventuelt tidsperspektiv??

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror UMC-2 var noe de tenkte var naturlig å kalle oppfølgeren til UMC-1, men Emotiva selv valgte å kalle den nye for XMC-1 istedet.

Tror det greieste er å forholde seg til tallet 2011

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ble lovt av cathy at jeg skulle få tilsendt ny mikrofon og alu.remote i midten av denne måneden men intet sett og intet hørt.Samtidig etter at jeg oppgraderte til siste software så skjedde det som er skrevet i emoforumet at når jeg tar en ny calibrering så får jeg så rare målinger at den sier at høytalerne har fasefeil og gudene vet hva ikke som er feil.Og jeg prøvde flere ganger med calibrering men med samme resultat.Sjekket at alle tilkoblinger var riktig osv.Og pluss når jeg tar den sjekken om hvilken software som er lagt inn så dukker det ingenting frem på displayet,ikke samme som den forrige softwaren den dukket opp når jeg fulgte rekkefølgen på fjernkontrollen.Så gleden var stor når jeg leste at en ny mikrofon skulle løse de fleste problemene så jeg sendte en mail til cathy og hun lovte meg ny mikro.Men men ingen pakke fra amerika har dukket opp.Så mitt spørsmål er om det er noen annen her på forumet som har hatt eller har noe av de samme problemene som meg etter siste oppgradering.Det hører også til samme historien at jeg måtte restarte oppgraderingen mange ganger da det både hengte seg opp og stoppet underveis,så det var bare og slå av alt som hette dvalemodus,sparemodus og **** vet hva.Men kansjke det er meg selv det står i også da jeg ikke er den kyndigste i gata med data,kalibrering osv.
    Men er det normalt at de gamle innstilingene på prossesorn skulle stå igjen etter en oppgradering for det sjkedde også,og det har jeg ikke vært borte i fra før normalt når jeg har oppgradert både umc,satelittunere,recivere etc.så har de gamle innstillingene vært borte og du har måttet søkt inn og justert alt på nytt.Kansjke jeg har gjenntatt meg selv flere ganger i dette skrivet men om noen leser dette og har noe info om disse problemene så tar jeg gjerne et svar.Ellers er jeg godt fornøyd med boksen hittil bare kunne vært foruten disse ergelige bøgsa.

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ny alu remote (stor og ikke altfor pen), men ny mikrofon har de ikke tilgjengelig nå så den skal komme sammen med garantibeviset (40% på XMC-1) når mikrofonene er på lager igjen. Jeg har ikke hatt nevneverdige problemer med oppgradering av software, men har problemer av og til ved at når jeg skal slå av UMC-1 så låser den seg og displayet blir svart mens blå lyset på power knappen er på. Må da slå på igjen og av en gang til. Jeg har ikke fått testet mikrofonen etter at jeg har oppgradert til siste software.

Newcomer clundbe sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    I dag fikk jeg også mail fra Cathy som sa at rabattbeviset skal komme.
    Når det gjelder lyden så fikk jeg et enormt løft men jeg kjøpte også xpa2 som jeg koblet til samtidig. Ikke så lurt, da jeg kanskje skulle vurdert et og et produkt. Men jeg viste jo at jeg ikke kom til og sende tilbake igjen...jeg hadde jo allerede xpa3 og stolte derfor blindt på Emo.
    Synes de har vært for trege med informasjon, men er jo meget fornøyd med produktene, inkl. umc-1.
    Noen "kvalitetsbevisste" på Emotiva sitt forum mente at lyden på film ikke var noe og skryte av , men at lyden i hifi-stereo var himmelsk. Jeg har ikke merket at jeg har mistet noe etter at jeg "gav" vekk min yam861.

Jeg har en Beresford DAC som jeg ikke en gang har giddet og sjekke om den gir meg bedre lyd8) Tipper jeg og flere blir sugen på en xmc-1 og at det derfor dukker opp noen umc-1 på brukten. Men jeg liker ikke tanken på og kvitte meg med den.

Det jeg liker med Emotiva er at de kan lage noe i Kina og sende det til usa. Der etter sender de til Norge og vi klapper i hendene for vi har fått mye for pengene. Så hver gang jeg handler hos Emotiva er det et skikkelig ballespark til andre norske-hifi selgere. Har hatt litt av den samme følelsen når jeg har handlet hos Lsound/SVS.
    Så med andre ord ; når jeg hører søt musikk, så svir det hos noen andre :twisted:
    Hei. Hva var feil med xpa-2 da? Defekt?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kansjke er det håp for meg sendte en mail til emotiva her om dagen og her er svaret jeg fikk "Hello,

We will send your upgrade certificate and UMC-R on October 12th.

Thank you and have a good weekend,

Sarah Terry

Så da er det bare og vente på pakke fra amerika og se hva som kommer.Og kjenner jeg meg selv rett så blir det vel og utnytte upgrade certificatet også en gang neste år.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som forresten vet noe om ca. str. XMC-1 kommer til å ha? Greit å vite om det er plass til den her... UMC-1 er perfekt size og vet at XMC blir høyere, men hvor høy er spørsmålet...

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xqisit
    Er det noen som forresten vet noe om ca. str. XMC-1 kommer til å ha? Greit å vite om det er plass til den her... UMC-1 er perfekt size og vet at XMC blir høyere, men hvor høy er spørsmålet...
    Emonatics - Emotiva Fans Site
    The Emotiva Lounge - XMC-1 Specs

Ifølge det som er skrevet nå blir den 3 RU, til sammenligning så er XPA-ampene 4 RU.
    Et lite søk på google sier: 3 Rack units = 13.33500 centimeters

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotters. Takk skal du ha.

Da passer den perfekt!

Newcomer Frozone sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Emotiva UMC-1 eller XMC-1, hva ville du valgt om du skulle oppgradert anlegget ditt med en prosessor?

Og en ting til, det skulle ikke være noe problem å bruke U/XMC-1 sammen med min NAD C375BEE forsterker?
    Noen som har erfaringer med Emotiva og NAD som de vil dele?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag, hmm i går, fikk jeg min fine remote til umc-1en min. Fikk også en ny mic som jeg skal prøve. Skal legge inn siste driver/oppgradering.

Har jo hatt noen av barnesykdommene til umc-1, men ble jo fornøyd i dag når jeg også fikk bonuskortet som skal gi 40% avslag på neste prosessor.

Er derfor glad for at jeg har kjøpt UMC-1 som jeg alltid skal få brukt eller solgt, når jeg kjøper XMC. Fikk lyst og lese litt om den nå...god natt og over til the US:razz:

Side 24 av 34 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •