Dedikert tråd til Emotiva UMC-1/UMC-200 og XMC-1 Lyd- og bildeprosessor - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 34 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 664
    Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette blir spennende

Erfaringer så langt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kappel
    :-D
    Emotiva Audio UMC-1 Audio-Video Processor

lite feil rapportert etter ca 12 timer med testing av folk på emotivaforumet i allefall , vi håper ................... og tror ????????????

denne er lagt ut som en betaversjon , men i følge lonnie hos emo vil den bli kalt en produksjonsversjon i løpet av noen dager hvis alt går etter planen , og klokka for 30 dager prøvetid begynner å gå
    Takk for tipset! Har du oppgradert din UMC-1 ? Jeg kjører beta3 og har vel egentlig ikke noen problemer med den. Så jeg drøyer det vel til det har gått et par dager før jeg oppgraderer.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom over en post med Lonnie der han sier at de som har problemer med ambience failure og andre rare ting når UMC-1 skal stille inn lyden, anntageligvis har en defekt mikrofon og at de kan få en ny.
    Jeg har derfor sent en mail til Sarah der jeg spør om og få sendt en mic sammen med UMC-R. Tror ikke jeg gidder og legge inn ny oppgrade siden jeg ser at man må legge inn software ut i fra hvilken remote man har. Jeg vil derfor vente til jeg har UMC-R. Men gleder meg allerede. Har aldri fått UMC-1 til og kalibrere seg. Tror det kan bli bra på min lille kino på 3,5mX2m8)

Emo-Q; After exhaustive testing we have found out why some of you are getting crazy non-repeatable readings. The Emo-Q system itself is stable as a rock and works really well. The issue found is that there were some noise mic elements which was causing the crazy readings. We have new mic elements coming in and should be here early next week. From our batch testing we have found the majority of hte mics out there are just fine, however. If when you run Emo-Q you are getting really eratic responses, then please let us know and we will get you a new mic. Also, the failure of the Ambiant noise test is a good indicatin of the mic itself being excessivly noisy and should be replaced.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter med den Ambient testen. Jeg har siste firmware, og ettersom jeg leser så sliter den. Kan jeg legge inn en av de beta firmwarene? hvilken av de vet dere fungere?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det ikke da det bare var å blåse på mikrofonen så gikk den videre? Mener å huske at noen nevnte det.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvd det, fungerer dårlig

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CrZyWiz
    Sliter med den Ambient testen. Jeg har siste firmware, og ettersom jeg leser så sliter den. Kan jeg legge inn en av de beta firmwarene? hvilken av de vet dere fungere?
    Det "offisielle" rådet er å gni fingertuppene sammen inntill mikrofonen (neida det er ikke kødd engang ):-D

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter Firmware flashing ordnet det seg :-)

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk et aldri så hyggelig "brev"(les e-post) fra Emotiva i dag om mitt kjøp av UMC-1.

Sitat Opprinnelig postet av Emotiva
    Thank you for purchasing your UMC-1 processor from Emotiva Audio. We appreciate your patience and support. We are passionate about what we do and bring this passion to every aspect of who we are and how we do business. From attention to detail in the design and manufacturing, to our commitment to you the customer, we believe in what we do. We hope our products bring passion to your home entertainment experience. Welcome to the family!
    As part of our processor upgrade program, we will be sending your upgrade certificate to you in the mail October 12th. This certificate will be your (the customer's) proof of eligibility in order to receive a discount on future generation processor(s). To redeem the certificate and receive the discount on a future generation home theater processor, it is the holder's responsibility to physically send the certificate to Emotiva. Only originally issued certificates from Emotiva will be honored. The original certificate is transferable in the event of a personal sale or can be gifted. Only the holder of the original certificate is eligible for this offer. No duplicates will be honored and Emotiva reserves the sole right to determine a certificate's eligibility. It is the sole responsibility of the holder to retain the certificate. Emotiva assumes no responsibility or liability to replace lost, stolen or damaged certificates. If you have any questions regarding the terms of our upgrade program please refer to this link on our website: Emotiva Audio :: Frequently Asked Questions.
    We are also happy to announce the final version of the UMC-1 manual is currently available on our website at: http://emotiva.com/umc1/manual.pdf. If you would like a hard copy, please email us and we will include a copy with your upgrade certificate. Also as part of our ongoing commitment to product improvement there will be future software upgrades made available to you as required. If we can offer any technical support or service, please always feel free to call. We want to hear from you.
    Thank you for choosing Emotiva!
    Enjoy!
    Cathy Laufman
    Såvidt jeg har skjønt på Emotiva-forumet, kan man altså bruke dette sertifikatet og få 40% på denne kommende XMC-1 lyd/bilde-prosessoren.

JA TAKK! :-D

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste jeg har lest eller hørt er at XMC-1 kommer i Januar 2011.
    Jeg vil tro at prisen på denne vil ligge på så mye som på 1200-1400$. Så det blir en ganske heftig sak til å "bare" være lyd- og bildeprosessor.
    Det blir mest sannsynlig også HDMI 1.4 som mange har etterspurt.
    Link til samleside med info og bilder for XMC-1 levert av Emonatics.

Jeg skal prøve å sette sammen litt infor om XMC-1 og sette det inn i post #1 i denne tråden.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mente jeg leste en plass at XMC-1 hadde muligheten til og koble seg på nett og at man kunne bruke Iphone og Spotify. :neutral:

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Mente jeg leste en plass at XMC-1 hadde muligheten til og koble seg på nett og at man kunne bruke Iphone og Spotify. :neutral:
    Det er planlagt at den skal ha nettverksinngang ja.

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Såvidt jeg har skjønt på Emotiva-forumet, kan man altså bruke dette sertifikatet og få 40% på denne kommende XMC-1 lyd/bilde-prosessoren.
    Hmm, den e-posten har ikke jeg fått enda. Håper det ligger i pakken som er på vei, med alu fjernkontroll og ny målemikrofon.

Servicen til Emotiva er iallefall upåklagelig!

Newcomer Xqisit sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg lest hele tråden fra topp til bunns, alle 23 sidene.

Har gått fra å tenke MÅ HA NÅ til NEI KANSKJE IKKE og tilbake igjen og til det andre og tilbake og til sist......

Det blir UMC-1. Bra tråd!

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er fortsatt fantastisk fornøyd med min UMC-1 og UPA-2 Combo :-) Vanvittig bra kanalseperasjon, og ikke minst kraft!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Siste jeg har lest eller hørt er at XMC-1 kommer i Januar 2011.
    Jeg vil tro at prisen på denne vil ligge på så mye som på 1200-1400$. Så det blir en ganske heftig sak til å "bare" være lyd- og bildeprosessor.
    Det blir mest sannsynlig også HDMI 1.4 som mange har etterspurt.
    Link til samleside med info og bilder for XMC-1 levert av Emonatics.

Jeg skal prøve å sette sammen litt infor om XMC-1 og sette det inn i post #1 i denne tråden.
    Lest mange steder på EMO-forumet, og alle har sett at prosjektert pris var 999$ på Emofest som ble avholdt hos Emotiva selv i starten av september, så mer vet man nok ikke før det kommer noe mere endelig fra Emotiva selv..

Newcomer Xqisit sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Lest mange steder på EMO-forumet, og alle har sett at prosjektert pris var 999$ på Emofest som ble avholdt hos Emotiva selv i starten av september, så mer vet man nok ikke før det kommer noe mere endelig fra Emotiva selv..
    Frekt.

Men er det noe sted det er skrevet en bekreftelse på at XMC-1 går for -40% til de som har kjøpt UMC-1? Eller er det helt avslått at de IKKE er tilfellet..

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kvalitet på analog lydkrets og DAC i UMC-1

Hei.

Jeg har for tiden en HK AVR255 og en Parasound NC2100 og vurderer å bytte de ut med en UMC-1.

Hvordan er lydkvaliteten på analogdelen til UMC-1? Er den så god at jeg kan kvitte meg med min forforsterker?

Hvordan er DAC-en i den? Jeg bruker en PC som kilde og hvis jeg kan bytte ut AVR'en, forforsterkeren og DAC med en UMC-1 hadde det vært gull.

Når det gjelder lydkvalitet i kringlyd så har jeg ikke særlige krav ettersom jeg ikke har kringlydmusikk.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ryback
    Hei.

Jeg har for tiden en HK AVR255 og en Parasound NC2100 og vurderer å bytte de ut med en UMC-1.

Hvordan er lydkvaliteten på analogdelen til UMC-1? Er den så god at jeg kan kvitte meg med min forforsterker?

Hvordan er DAC-en i den? Jeg bruker en PC som kilde og hvis jeg kan bytte ut AVR'en, forforsterkeren og DAC med en UMC-1 hadde det vært gull.

Når det gjelder lydkvalitet i kringlyd så har jeg ikke særlige krav ettersom jeg ikke har kringlydmusikk.
    Jeg synes ikke DAC-delen i UMC-1 er god nok til å ta et slikt steg. Jeg kjører DacMagic utenom. Nå kommer Emotiva med en egen Dac, XDA-1, som jeg vurderer å kjøpe. Den tror jeg blir svært bra.

Jeg kjører Emotiva ERC-1 analogt inn i UMC-1 og synes det resulterer i god lydkvalitet. Jeg vurderer likevel å gå til anskaffelse av Emotiva sin XSP-1 forforsterker når den kommer.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xqisit
    Frekt.

Men er det noe sted det er skrevet en bekreftelse på at XMC-1 går for -40% til de som har kjøpt UMC-1? Eller er det helt avslått at de IKKE er tilfellet..
    De som har kjøpt UMC-1 til fullpris, får 40% avslag på neste gen. prosessorer, og ja den kan brukes på XMC-1.

Ref.: The Emotiva Lounge - The New XMC-1 (3rd Gen)

Uhm, ikke fått noen mail ang. rabatten min.. men fjernkontrollen er på vei da, så de bør jo vite at jeg har kjøpt den.

Side 23 av 34 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •