Dedikert tråd til Emotiva UMC-1/UMC-200 og XMC-1 Lyd- og bildeprosessor - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 34 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 664
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan ikke skjønne at denne kan være verdt pengene. Man må isåfall være ekstremt tålmodig. Hvor mange oppdateringer er kommen? Og enda virker den ikke tilfredstillende ( lest på Emotiva-forumet).

Newcomer torbis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Verdien av ting?

Ja...har selv klaget en del på UMC'n min, men må få lov til å komme med noen synspunkter ang. all den negative omtalen denne "stakkaren" har fått.
    Det med oppdateringer er jo forsåvidt "litt" for dårlig...enig i det, men min opplevelse er utvilsomt, at du skal lete utrolig lenge for å få ett tilsvarende produkt hva lyd/bilde gjelder.
    Med min kombinasjon sammen med XPA-5 har jeg fått ett stort løft ikke minst på lydsiden.
    Er selvfølgelig ikke helt fornøyd med kalibreringsdelen, men dette tror jeg kommer til å bli akseptabelt.
    En annen ting som mange sikkert vet , er jo at mange av de mer "annerkjente" produktene faktisk har en del oppdateringer som må gjennomføres ganske ofte. (dette nevnes ikke så ofte)
    For "vanlig" 2 kanal/kinobruk virker den veldig bra etter mitt skjønn.
    Det virker vel som om de største problemene er knyttet til streaming/pc/spillkonsoller

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er for min del villig til å leve med noen svakheter som vil bli rettet på med firmware etterhvert. Det som er mer bekymringsfult og kan hindre meg fra å kjøpe, er ryktene om noe er hardware relatert.

Sendte en e-post i går til Emotiva der jeg sa jeg var interessert i å kjøpe UMC-1, men nevnte disse svakhetene jeg hadde hørt om og ba om en tilbakemelding på det. Fikk ikke konkret svar på noen av de bugsene jeg listet opp. Fikk et vagt svar om at tid alltid var på min side og at jeg kunne vente dersom tiden ikke var rett. Og at de var nær slutten av å ferdigslutte produktet. Ikke så tillittsvekkende svar.

Det er utrolig synd fordi det virker som lydkvaliteten i UMC-1 er utrolig bra. Min erfaring med både budsjett og mellomklasse receivere fra merker som Yamaha og Onkyo er at verken DAC delen, forforsterkeren eller effektdelen er bra. Kan leve uten veldig god DAC ved å bruke ekstern kilde og det samme med effekt. Men forforsterkeren synes jeg må holde et bra nivå, men det virker ikke ut som om de gjør. Alternativet er selvsagt å bruke en forforsterer med prosessorinngang, men jeg har behov for oppgradering av surround biten også.

Får håpe disse problemene blir løst. Minner meg litt om Oppo slik de drev i starten. Da hadde de ikke kapital til stor utprøving, og de første kjøperne var prøvekaniner. Det var mye bugs i starten, men det løste seg etterhvert med stadige nye firmware.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Har lest litt på avsforum nå, og der er det tydeligvis mange som har problemer med UMC-1. Bass management og video pass through virker ikke, folk har audio drop outs og mange sliter med å installere ny firmware. Høres ikke bra ut. Det mest skremmende er at flere hevder at bass management og video pass through ikke kan repareres med ny firmware, men at det er hardware relatert. Hmmm, vi får se.
    videopassthrough er ingen bug, det er designet slik , skal du ha en 100 % pass through får du ikke noe osd , så det er et valg som er gjort fra emotiva , som forøvrig de fleste andre produsenter også vanligvis gjør , så vidt jeg vet.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kappel
    videopassthrough er ingen bug, det er designet slik , skal du ha en 100 % pass through får du ikke noe osd , så det er et valg som er gjort fra emotiva , som forøvrig de fleste andre produsenter også vanligvis gjør , så vidt jeg vet.
    Jeg forsto det slik at videopassthrough ikke virket. Forstår selvsagt hva der er for noe.

Det skal komme en nye omfattende firmware i løpet av kort tid. Jeg venter til da og ser tilbakemeldingene.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En som har listet opp følgende bugs med UMC-1 og med sine kommentarer. Har uthevet det som står om video pass through. Står at formatet endres og noen rapporterer om at bildet blir mykere.

1 - bass management. The error caused by time delay misalignment of the bass is not audible. While conceptually flawed, it doesn't make any difference to the listener.

2 - video pass through. Video does change format. Some people say that they see a softening. I run the UMC-1 output to a DVDO EDGE and see no softening in the image. It is expected that a system with an on screen display would have to manipulate the image.

3 - EMO-Q. Sure wish that it had the high end Audyssey processor. Of course, if you look at the Audyssey boards, you find a lot of people that say that Audyssey sucks the bass out of the signal. I manually calibrated mine in about an hour with an SPL meter. Sounds really good.

4 - The new remote control was forced by the folks that didn't like the cheap original remote. Doesn't really impact me. Wish that it was back lighted.

5 - Audio drop outs. Haven't heard many lately. I saw them with spdif and with hdmi. It looks like the problem is with D* TV.

6 - Updating the firmware is reasonable. Well, reasonable if you are willing to get a different "unzip" program. After the program was installed, I have successfully installed every update from a Dell mini-9 laptop through a short cable without any significant trouble. ( I did cycle power once in the middle of the transfer but that was my error - you need to pay attention)

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har mottatt den nye fjernkontrollen, eller vet når den kommer?

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mean69
    Jeg fikk min for ca 1mnd siden

Den ble og blir liggende i skapet for og si det sånn...

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mean69
    Niks! Ingen fjernkontroll her heller....
    Hva med siste oppgradering "final" noen som vet/har hørt noe:-?
    .
    .

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min fjernkontroll for et par uker siden. Kjøpte noen signal kabler, så da fikk jeg de til å sende den med de. Er en massiv sak MYE bedre en den råttne plastik saken som følger med orginalt ihvertfall, så den blir i bruk til jeg får kjøpt meg en Harmony etterhvert.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har heller ikke fått fjernkontrollen, UMC-R.
    Sendte e-post til Emotiva nå og etterlyste den.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av opel_grevling
    Fikk min fjernkontroll for et par uker siden. Kjøpte noen signal kabler, så da fikk jeg de til å sende den med de. Er en massiv sak MYE bedre en den råttne plastik saken som følger med orginalt ihvertfall, så den blir i bruk til jeg får kjøpt meg en Harmony etterhvert.
    Nice8) Har også tenkt på den. Får sjekke om de har noen kabler eller noe som faller i smak.
    Ser at de ikke følger datoen kronologisk etter når folk kjøpte på Eomotiva-lounge. Det er vist også en ny oppdatering rundt hjørne, som skal være siste beta, og om den virker 100% blir det den gjeldende.
    Time will show...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av opel_grevling
    Når de sente fjernkontrollen, ble det da satt en verdi på den?
    Tenkte kanskje det ville være lurt og ligge under 200kr. Fjernkontroll gratis + forsendelse (gratis?) + en kabel. Hadde jeg kjøpt en subkabel-balansert til $29 så er jeg jo under. Flisespikkeri Er lei av at vare henger igjen i toll/posten:evil:

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Tenkte kanskje det ville være lurt og ligge under 200kr. Fjernkontroll gratis + forsendelse (gratis?) + en kabel. Hadde jeg kjøpt en subkabel-balansert til $29 så er jeg jo under. Flisespikkeri Er lei av at vare henger igjen i toll/posten:evil:
    jeg fikk en haug kabler og fjernkontroll sendt med siste levering fra emo ( gratis :razz: ) de var bare pakket i en av forsterker eskene og ikke deklarert på fakturaen

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt noe nytt vedr: siste oppgradering?
    http:.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fortsatt firmware fra mars for min UMC-1, og den firmwaren funker helt fint til mitt bruk!

Skal nok vurdere å oppgradere når det kommer en "endelig" firmware 8)

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Jeg har heller ikke fått fjernkontrollen, UMC-R.
    Sendte e-post til Emotiva nå og etterlyste den.
    Fikk svar på e-post på mandag om at alle ville få tilsendt ny UMC-R i løpet av september.

Fikk click-&-ship notification i går, så da har jeg den sikkert om en uke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Jeg fikk fjernkontrollen min for et par uker siden. Pakken min var merket gift. Det var altså ikke oppgitt noen verdi.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny ( og endelig ??) firmware klar for nedlasting

:-D
    Emotiva Audio UMC-1 Audio-Video Processor

lite feil rapportert etter ca 12 timer med testing av folk på emotivaforumet i allefall , vi håper ................... og tror ????????????

denne er lagt ut som en betaversjon , men i følge lonnie hos emo vil den bli kalt en produksjonsversjon i løpet av noen dager hvis alt går etter planen , og klokka for 30 dager prøvetid begynner å gå

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset Kappel

Side 22 av 34 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •