Dedikert tråd til Emotiva UMC-1/UMC-200 og XMC-1 Lyd- og bildeprosessor - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 34 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 664
    Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Surround pre

Noen som vet om Emotiva har planer om en ren surround. Har ikke bruk for bildedelen og jeg ser flere high end produsenter separerer dem pga. at de kan påvirke hverandre i uheldig retning.
    Kan ikke finne noe i forumet til Emotia, så er det noen rykter ute å går ??

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fattigmann
    Noen som vet om Emotiva har planer om en ren surround. Har ikke bruk for bildedelen og jeg ser flere high end produsenter separerer dem pga. at de kan påvirke hverandre i uheldig retning.
    Kan ikke finne noe i forumet til Emotia, så er det noen rykter ute å går ??
    Mest sannsynlig ikke, da de aller aller fleste ønsker å ha det som ett samlingspunkt. Det er vel bare Parasound som har en analog surround receiver uten video så vidt jeg husker. Men så kikker jeg ikke så ofte på high end heller

De fleste har mulighet til å settes til Pure Direct, da slås video osv av i enkelte av dem.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kappel
    manualen er bare en foreløpig versjon og har mange feil bare så du vet det :O)

sone 2 bilde kan så vidt jeg vet bare kjøre samme ut som sone 1 , har sett litt diskusjon på emoforum om at mage mener det er litt begrenset ang fleksibilitet for sone 2
    Fikk lest igjennom manualen, og Sone 2 funker slik:

Skal den brukes samtidig som Sone 1, så kan den ved digital inngang kun kjøre det samme som Sone 1. Men den kan bruke en annen analog inngang hvis Sone 1 bruker digital.

Brukes ikke Sone 1, så kan hvilken som helst inngang brukes.

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Mest sannsynlig ikke, da de aller aller fleste ønsker å ha det som ett samlingspunkt. Det er vel bare Parasound som har en analog surround receiver uten video så vidt jeg husker. Men så kikker jeg ikke så ofte på high end heller
    De fleste har mulighet til å settes til Pure Direct, da slås video osv av i enkelte av dem.
    Joda separate surround processore finnes, men det er som du sier high end +++ Dyrere enn brennevin alle sammen :-)
    Denne tråden inneholder en del om komponentet : http://avforum.no/forum/av-prosessor...rfaringer.html
    Har nok motsatt oppfattelse enn deg om hva folk foretrekker, og min er at folk foretrekker å skille lyd og bilde processorene..
    Grunnet til at jeg spurte om noen viste noe, var Emotivas priser som ligger nærmere vinprisene og det gjorde den ganske interessant

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fattigmann
    Joda separate surround processore finnes, men det er som du sier high end +++ Dyrere enn brennevin alle sammen :-)
    Denne tråden inneholder en del om komponentet : http://avforum.no/forum/av-prosessor...rfaringer.html
    Har nok motsatt oppfattelse enn deg om hva folk foretrekker, og min er at folk foretrekker å skille lyd og bilde processorene..
    Grunnet til at jeg spurte om noen viste noe, var Emotivas priser som ligger nærmere vinprisene og det gjorde den ganske interessant
    Skummet kun tråden. Det er jo forforsterkere det vises der, hvor effekttrinenne er tatt ut. Men de har jo både video og lyd under samme skallet. Emotiva har kun dette, og ingen integrerte surround receivere med alt i ett.

Har selv forforsterker og effektforsterker kombo.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste igjennom manualen. Men det står ingenting om radio fekvenser osv.

Normalt så fungerer ikke amerikanske radioer her i Norge da de bruker andre frekvensbånd enn her hjemme. Hvordan er dette med denne?

De vet jo at de har ett større marked enn kun det amerikanske, og lager ikke forskjellige versjoner for hvert marked.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Leste igjennom manualen. Men det står ingenting om radio fekvenser osv.

Normalt så fungerer ikke amerikanske radioer her i Norge da de bruker andre frekvensbånd enn her hjemme. Hvordan er dette med denne?

De vet jo at de har ett større marked enn kun det amerikanske, og lager ikke forskjellige versjoner for hvert marked.
    Så lenge det er FMbånd så fungerer det vel?

"High performance AM/FM tuner with 24 FM and 6 AM presets".

wikipedia nevnes det bare at det er Japan som har FM over et annet frekvensområde.

Edit: Tatt fra wiki: "In the United States, the twenty channels with center frequencies of 88.1–91.9 MHz (channels 201–220) constitute the reserved band, exclusively for non-commercial and educational (NCE) stations. All the other channels, with center frequencies 92.1–107.9 MHz (and 87.9 MHz, where used) may be used by both commercial and non-commercial stations. (Neither Canada nor Mexico observe this reservation.)"

Så kan ikke se noen grunn til at FM radio i fra USA ikke skal virke i Norge. Tilnærmet samme frekvensområde.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest dette ett sted.

Sendte spørsmålet til Emotiva også, og fikk svar at den ville gjøre dette automatisk. Så det skal funke.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenv
    Har du fått innbetalings info på denne da?
    Nope.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste nytt fra Emotiva om UMC-1.

Sitat Opprinnelig postet av Big Dan
    Hi All,
    Well, Lonnie and I spent quite a bit of time in the last couple of days wringing out the UMC-1. It's working beautifully from all that I can tell, and the test results look great.

I believe we are in good shape. So, here's the plan...

1. We'll run the units here and at our beta testers for the rest of the weekend just to make sure we don't dig up any show stoppers. (and yes, watching the Super Bowl in my theater is considered testing! )

2. If all goes well, which I believe it will, we'll release code and the loader with instructions on Monday.

3. We are loading the latest code on all of the new UMC-1's that are arriving and we will resume shipping ASAP.

Look here Monday for the official word on this, but I really think we are in good shape now.

Have a great weekend!

Best regards,
    Big Dan

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Så lenge det er FMbånd så fungerer det vel?

"High performance AM/FM tuner with 24 FM and 6 AM presets".

wikipedia nevnes det bare at det er Japan som har FM over et annet frekvensområde.

Edit: Tatt fra wiki: "In the United States, the twenty channels with center frequencies of 88.1–91.9 MHz (channels 201–220) constitute the reserved band, exclusively for non-commercial and educational (NCE) stations. All the other channels, with center frequencies 92.1–107.9 MHz (and 87.9 MHz, where used) may be used by both commercial and non-commercial stations. (Neither Canada nor Mexico observe this reservation.)"

Så kan ikke se noen grunn til at FM radio i fra USA ikke skal virke i Norge. Tilnærmet samme frekvensområde.
    USA bruker partall etter komma mens vi bruker oddetall. Derfor vil ikke radio'en fungere 100% med mindre den støtter begge deler eller kan moddes.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    USA bruker partall etter komma mens vi bruker oddetall. Derfor vil ikke radio'en fungere 100% med mindre den støtter begge deler eller kan moddes.
    Jeg har spurt Emotiva om dette, og de sier den skal funke.

Ville vært rart hvis den ikke gjorde det siden de selger såpass mye til utlandet som de gjør

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har Emotiva started shipping av UMC-1 igjen, med ferdig installert software oppgradering.

I tillegg leste jeg på forumet at de første på den 2. preorder-listen(åpnet 29.okt 2009) har begynt å få epost der de må bekrefte at de skal ha umc-1 de har forhåndsbestilt. Det betyr vel at disse får sine shipped snart.

Jeg signerte opp på lista 29 okt. 2009. Så kan vel håpe på en e-post snart

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dan Laufman demonstrerer EmoQ, automatisk romkalibrering som sitter i Emotiva UMC-1.
    Se video.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke spesielt overbevisende spør du meg. Greit nok at den finner avstander osv og lar deg justere på dette, men jeg har ikke mye tro på EQ'en. Tror den har for få bånd og for få målinger til å konkurrere med de ledende på markedet (Audessey, YPAO, osv).

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Ikke spesielt overbevisende spør du meg. Greit nok at den finner avstander osv og lar deg justere på dette, men jeg har ikke mye tro på EQ'en. Tror den har for få bånd og for få målinger til å konkurrere med de ledende på markedet (Audessey, YPAO, osv).
    Enig, den virker ikke avansert nok.
    Det Emo Q likevel skal ha for, er at det virket kjapt og enkelt og justere manuelt i etterkant. Menyene er raske, og respons fra remote to unit virker kjapp. Litt manuelt må jo til uansett 8)
    På min yamaha rx-v3900 synes jeg dette er tungvindt og tar lang tid .

Edit: Men selvsagt, lyden er jo viktigst in the end

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du et rom som i utgangspunktet er veldig bra, så er nok Emo prossesoren en fin vei å gå. Hvis du som meg sitter med ei litt vanskelig stue, tviler jeg på at dette er veien å gå. Har mye tro på Onkyo sin prossesor, men det er jo en litt annen pris... Man for vel to stk Emo prossesorer for en Onkyo tipper jeg.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, vi skal vel kanske ikke være så veldig raske til å forhåndsdømme EmoQ. Den ser i alle fall ut til å justere hele subområdet i 11 bånd helt ned til 22Hz. Det gjør i alle fall ikke min Yamaha 663 (som ikke har EQ på suben i det hele tatt, og som heller ikke lar en etterjustere på YPAO resultatene). Se EmoQ bilder på denne tråden: link

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stevens
    Vel, vi skal vel kanske ikke være så veldig raske til å forhåndsdømme EmoQ. Den ser i alle fall ut til å justere hele subområdet i 11 bånd helt ned til 22Hz. Det gjør i alle fall ikke min Yamaha 663 (som ikke har EQ på suben i det hele tatt, og som heller ikke lar en etterjustere på YPAO resultatene). Se EmoQ bilder på denne tråden: link
    Har også hørt noen nevne at de foretrekker et roms "klang" uten noen form for justering. Litt, er vel kanskje ok da, i denne sammenheng?

Går det utover forsterkerkreftene/"outputten" når man fikser "dipper" og "topper" med EQ?
    Og for meg som bruker SVS-sub til både film og musikk, også stereo 2.0, så er det vel veldig bra med de 11 båndene til sub-EQèn?

Noen tanker om dette?

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EN stor feil / mangel, savner mulighet for precence eller høyde/front...
    Mitt neste oppsett tror jeg bør ha noe slikt da lerretet kommer ganske høyt.

Side 2 av 34 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •