Dedikert tråd til Emotiva UMC-1/UMC-200 og XMC-1 Lyd- og bildeprosessor - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 34 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 664
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    DA har jeg nedelig kjøpt meg en UMC-1 Så da har jge komplett Emo sett sånn inntil videre hvertfall

grattis, sleng inn noen inntrykk etterhvert på vennetråden

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    grattis, sleng inn noen inntrykk etterhvert på vennetråden
    Det skal jeg. betaler den den. 10:e så har den vel noen dager etter det Skal bli digg å kunne kjøre allt igjennom HDMI igjen å ikke komp å optisk til 2 forskjellige steder!! Så på Tokyo drift igår med en sekunds "delay". Tenkte ikke på det i starten.. men i midten av filmen ble det veeeeeldig irriterende

Har egentli mange spørsmål om UMC-1 men venter til jeg har fått testet litt før jeg spørr masse dumt

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er dommen på umc-1 for dere som har hatt den en stund nå?
    har akkurat fått solgt yamaha rx-v765 reciveren min å vurderer sterkt umc-1 prosessoren... har xpa-5 å dali ikon8 so bør vel fortsette med emotiva
    er mest bekymret over at bildekvaliteten skal bli for dårlig, noen som har erfaringer?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vhjelle
    hva er dommen på umc-1 for dere som har hatt den en stund nå?
    har akkurat fått solgt yamaha rx-v765 reciveren min å vurderer sterkt umc-1 prosessoren... har xpa-5 å dali ikon8 so bør vel fortsette med emotiva
    er mest bekymret over at bildekvaliteten skal bli for dårlig, noen som har erfaringer?
    Hei vhjelle
    Min dom er at du hvert fall får nok for pengene Faktisk kjekt også når alle lysene forran deg er blå, og alt er fra samme firma/merke. Litt symmetri er vel ikke og forakte.
    Lyd og bilde ble begge bedre hos meg! Jeg gikk fra en yamaha 861 som kunne oppskalere og som kunne gi meg lyd i mpcm. Jeg kjører ennå alt materiale gjennom PS3 og er fornøyd med det. Men om noen love meg enda et løft med en annen dedikert spiller til lyd eller bilde, så hadde jeg gått for den8)
    UMC-1 går vel ikke an og angre på uten at du hadde bedre kvalitet før, og det har du ikke med yam765. Flere her har jo hatt mye finere recievere fra yamaha og er alikevel fornøyd med umc-1.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Det skal jeg. betaler den den. 10:e så har den vel noen dager etter det Skal bli digg å kunne kjøre allt igjennom HDMI igjen å ikke komp å optisk til 2 forskjellige steder!! Så på Tokyo drift igår med en sekunds "delay". Tenkte ikke på det i starten.. men i midten av filmen ble det veeeeeldig irriterende

Har egentli mange spørsmål om UMC-1 men venter til jeg har fått testet litt før jeg spørr masse dumt

finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar
    er vel spørsmål denne tråden er for sådet går vel greit,
    vurderte denne strekt jeg og, til jeg så marantz receiveren som kommer, jeg er en liten marantz fan,men jeg kommer nok over til en emotiva prossesor etterhvert jeg og

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Hei vhjelle
    Min dom er at du hvert fall får nok for pengene Faktisk kjekt også når alle lysene forran deg er blå, og alt er fra samme firma/merke. Litt symmetri er vel ikke og forakte.
    Lyd og bilde ble begge bedre hos meg! Jeg gikk fra en yamaha 861 som kunne oppskalere og som kunne gi meg lyd i mpcm. Jeg kjører ennå alt materiale gjennom PS3 og er fornøyd med det. Men om noen love meg enda et løft med en annen dedikert spiller til lyd eller bilde, så hadde jeg gått for den8)
    UMC-1 går vel ikke an og angre på uten at du hadde bedre kvalitet før, og det har du ikke med yam765. Flere her har jo hatt mye finere recievere fra yamaha og er alikevel fornøyd med umc-1.

vurderer å vente til neste oppdatering før eg bestiller, men har allerede solgt yamahaen så det haster å handle
    vurderer å vente på xmc-1, men det kan ta årevis før den er klar
    hmmmm. tenkte tenke

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vhjelle
    vurderer å vente til neste oppdatering før eg bestiller, men har allerede solgt yamahaen så det haster å handle
    vurderer å vente på xmc-1, men det kan ta årevis før den er klar
    hmmmm. tenkte tenke
    Du høres ut som meg, når jeg leter etter gode grunner for og handle:-D
    En trøst om umc-1 ikke er så god, og du heller vil ha xmc-1; Emotiva gir god rabatt om du skal oppgradere prosessor. Husker ikke spesifikt hva det var, men husker jeg syns det hørtes veldig bra ut.
    En god grunn til og handle Emotiva er at de ikke snyter kunden på den måten at de selger et produkt som i sverige, danmark, kanskje koster halvparten....:evil:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du høres ut som meg, når jeg leter etter gode grunner for og handle:-D
    En trøst om umc-1 ikke er så god, og du heller vil ha xmc-1; Emotiva gir god rabatt om du skal oppgradere prosessor. Husker ikke spesifikt hva det var, men husker jeg syns det hørtes veldig bra ut.
    En god grunn til og handle Emotiva er at de ikke snyter kunden på den måten at de selger et produkt som i sverige, danmark, kanskje koster halvparten....:evil:
    Du får 40% rabatt på kjøp av neste prosessor dersom man kjøper UMC-1.
    Dette gjelder generelt for prosessorer

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Du får 40% rabatt på kjøp av neste prosessor dersom man kjøper UMC-1.
    Dette gjelder generelt for prosessorer
    Det er desverre ikke helt riktig , 40% gjelder bare ved overgang til neste generasjon prosessor, som når det kommer en umc-2 eller xmc-2 , ikke mellom prosessorer i samme generasjon som umc-1 og xmc-1

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kappel
    Det er desverre ikke helt riktig , 40% gjelder bare ved overgang til neste generasjon prosessor, som når det kommer en umc-2 eller xmc-2 , ikke mellom prosessorer i samme generasjon som umc-1 og xmc-1
    Åja, det er såpass spesifikt ja..hehe..
    Men takk for oppklaringen

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bestilt UMC-1

Da har jeg også bestilt meg en UMC-1.

Jeg har en Yamaha RX-V3900, men når jeg byttet frontene mine i vinter, klarte ikke recieveren å drive de nye frontene tilfredsstillende. Jeg kjøpte da en XPA-5 og har blitt Emotiva-fan etter det...

Yamahaen forsvinner ut døra til helga, så jeg håper det ikke tar for lang tid før UMC-1 dukker opp...

Planen er å koble til Blu-ray spiller, Xbox 360 og HTPC.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kappel
    Litt mer begrenset, men det hadde alikevel aldri vært et alternativ og bestille xmc-1, dersom den ikke hadde en ny prosessor. Egentlig så passer deg meg perfekt, siden det da blir en forsikring mot "oppgraderings-spøkelset":roll:

Men når folk begynner og snakke om hvor mye bedre lyd og bilde ble etter at de kjøpte umc-2 eller xmc-2......da håper jeg at jeg har en jobb8)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrev i denne tråden at jeg ville legge inn den nyeste betaversjonen. Men jeg har funnet ut at jeg bare venter på en versjon som ikke er beta. Min umc-1 virker ok Da vil jeg ikke bruke tid på noe som er en aldri så liten jobb, pluss at det hele kan jo skjære seg...

Om det er noen som har oppdatert fra beta1 til beta 2(v.6) og lyd eller bilde ble bedre...da setter jeg selvfølgelig i gang.

Egentlig gjorde jeg vel aldri så liten "tabbe" som kjøpte to komponenter til kinoen min, UMC-1 og XPA-2. Nå får jeg jo ikke svar på hvilken av delene som lyder så bra:???: En slags luksusfelle:-D

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har oppgradert til beta2, men om det ble noen stor forbedring skal jeg ikke uttale meg om. Romkorreksjonen ble vel litt nærmere korrekt (eller iallefall litt nærmere slik jeg vil at den skal være).

Når det gjelder overgang ifra Onkyo TX-NR807 til UMC-1 så opplevde jeg ett løft både i billedkvalitet og lyd. Både stereo og filmlyd ble bedre oppløst med klarere detaljer (selv om jeg ikke har fått bikkja til Roger Waters til å sitte helt der den skal enda), og lydbildet virker som det ble større. Bildet virker som det har blitt klarere og med skarpere farger.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrev i denne tråden at jeg ville legge inn den nyeste betaversjonen. Men jeg har funnet ut at jeg bare venter på en versjon som ikke er beta. Min umc-1 virker ok Da vil jeg ikke bruke tid på noe som er en aldri så liten jobb, pluss at det hele kan jo skjære seg...

Om det er noen som har oppdatert fra beta1 til beta 2(v.6) og lyd eller bilde ble bedre...da setter jeg selvfølgelig i gang.

Egentlig gjorde jeg vel aldri så liten "tabbe" som kjøpte to komponenter til kinoen min, UMC-1 og XPA-2. Nå får jeg jo ikke svar på hvilken av delene som lyder så bra:???: En slags luksusfelle:-D
    Det normale å anbefale uansett produkt er å ikke firmware oppgradere før man trenger det. Det er alltid en risiko hvis strømmen skulle bli borte, eller andre ting skulle skjære seg.

Newcomer torbis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppgradere

Hei......er nå endelig igang igjen med å prøve ut umc'n.
    Har hatt en masse "tull" da den ene utgangen ikke funket, har fått mange råd fra Emotivafolka hvordan dette kunne fikses! Det siste forsøket var å åpne Umc'n for å spore løse forbindelser, dette er gjort, har dratt ut og satt inn igjen omtrent alt av forbindelser..fyrte opp i går og alle kanaler idrift (flaks?)
    Har tidligere oppgradert, men kan ikke si at jeg har merket så stor forskjell.
    Når det gjelder lyd/bildeforbedringer, er det lydsiden som jeg er mest fornøyd med...som flere sier..ett bredere,mer detaljert lydbilde/vokal+detaljer kommer tydeligere frem. Får kanskje nevne at da jeg har åpnet vidunderet og sett innsiden av den, virket det "godt skrudd" Tror kanskje at de som har opplevd at ting har hengt og slengt innabords er blitt offer for litt hastverksproduksjon.
    kommer tilbake når jeg er blitt fornøyd med kalibreringsdelen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mean69
    Bildet virker som det har blitt klarere og med skarpere farger.
    Den kan jeg også skrive under på. Men av og til innbiller jeg meg at bildet har litt flere kanter:???: Men så har jo bildet også blitt skarpere....

Før leste jeg om folk som var så ihuga hifi-nerder, at de måtte ha en egen prosessor og flere forsterkere... tullinger

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Beta 3 firmware i morgen

Det ser ut til at Beta3 firmwaren kommer i morgen:

The Emotiva Lounge - The definitive UMC-1 status page from Big Dan

Mesteparten av oppgraderingen ser ut til å gå på EmoQ og EDID.

Min UMC-1 ble bestilt i forrige uke og kom til Gardermoen i går. Ligger vel i tollen der å venter, tenker jeg. Håper jeg får den tidlig neste uke.

Hvis noen tester den nye firmwaren, så gi en tilbakemelding på inntrykkene!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke jeg kommer til og bytte med det første, en av feilene i den nye er jo: "Rare shut down error". Min funker 99%, så og si ingen feil, så ser ikke vits i oppgradering før den er helt stabil. Har beta v2 btw

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tkittel
    Det ser ut til at Beta3 firmwaren kommer i morgen:

The Emotiva Lounge - The definitive UMC-1 status page from Big Dan

Mesteparten av oppgraderingen ser ut til å gå på EmoQ og EDID.

Min UMC-1 ble bestilt i forrige uke og kom til Gardermoen i går. Ligger vel i tollen der å venter, tenker jeg. Håper jeg får den tidlig neste uke.

Hvis noen tester den nye firmwaren, så gi en tilbakemelding på inntrykkene!
    Takk for tipset, tror jeg vil prøve meg på den. Jeg har beta v.1
    Bedre EmoQ høres fristende ut. Fra ok til bedre

Side 17 av 34 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •