Dedikert tråd til Emotiva UMC-1/UMC-200 og XMC-1 Lyd- og bildeprosessor - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 34 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 664
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har UMC-1 mulighet til å velge biamp av frontene med surround-back kanalene?
    Klarte ikke å lese meg til dette på infosiden om UMC-1 på Emotiva sine hjemmesider..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kappel
    Alle får fortsatt den kjipe lille plast dingsen de kaller fjernkontroll :wink: faktisk det eneste jeg ikke liker på min umc
    Alu saken blir ikke medsendt fremover heller , så vidt jeg vet blir den ettersendt gratis til de som har kjøpt/kjøper før 30 juni,så fort den kommer på lager.
    kjøper du etter 30 juni får du den lille plast saken med , og må betale 69 usd for alukontroll som er ekstrautstyr
    takk for infon da ble jeg en del klokere,ja den plastsaken var ikke mye og rope hurra for.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Har UMC-1 mulighet til å velge biamp av frontene med surround-back kanalene?
    Klarte ikke å lese meg til dette på infosiden om UMC-1 på Emotiva sine hjemmesider..
    Er dette et tema når umc ikke er en effektforsterker ?
    Det er vel bare å kjøre en rcasplitt til to effekttrinn fra frontene for å biampe.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel bare å kjøre en rcasplitt til to effekttrinn fra frontene for å biampe.
    Har lest om så mange hvor effektforsterkern da går i protect på de kanalene man bruker splittere på, så derfor jeg tenkte det var enklere om UMC-1 har denne muligheten. Tenker på UPA-7, men kommer kun til å kjøre 5 kanaler mest sannsynlig..

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Har lest om så mange hvor effektforsterkern da går i protect på de kanalene man bruker splittere på, så derfor jeg tenkte det var enklere om UMC-1 har denne muligheten. Tenker på UPA-7, men kommer kun til å kjøre 5 kanaler mest sannsynlig..
    Jeg kjørte RCA-splittere på frontkanalene fra Yamaha receiveren og inn på min tidligere UPA-7. Fungerte helt smertefritt det. Brukte da alle 7 kanalene på forsterkeren og hadde aldri antydning til noe problem.

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått testet denne saken litt.

Det første jeg kjørte en test på var musikk i stereo. Etter å ha prøvd Yamaha RX-V765 som pre før denne hadde bestemt meg for ikke å ha for store forhåpninger da Yamahaen skuffet meg litt. Hadde Z7 før, og med 765/xpa-5 mistet jeg mye av den åpenheten og romfølelsen z7 gav meg. Z7 spilte utrolig detaljert og med et bredt og dypt lydbilde. 765 gav en mer flat vegg av lyd som ikke engasjerte meg noe.

Med UMC-1 har jeg fått tilbake mye av engasjementet Z7 gav meg, her er det mye rom mellom instrumentene og stemmene kommer klart og tydelig frem i senter av lydbildet. Tør ikke si den er like god som Z7 da det er en stund siden jeg hørte musikk med den nå, tror heller UMC-1 er hakket dårligere når det gjelder 3-dimensjonaliteten i lydbildet, men det er store likheter.
    Bassen er litt "blaut" og kraftig, oppover i registeret synes jeg den spiller flott med god oppløsning og klarhet. Synes ikke det virker "hardt" og jeg kan spille høyt uten å få grimaser i trynet.

Har ikke fått testet så mye på film enda da jeg har spekulert mye under romkalibreringen. Ser ut til at rommet mitt er en litt vanskelig nøtt for EmoQ, da jeg får en anbefalt crossover på 250Hz på frontene. Dette selv om rommet er litt mer akustisk behandlet enn ola-nordmanns stue. Det er kun frontene som får så høy deling, resterende høytallere havnet på 70 og 90Hz. Har kjørt det flere ganger nå med samme resultat. I tillegg har jeg lagt merke til at mic´en er ganske følsom for tilting i forskjellige vinkler. En liten helling på micen ga et utslag hvor LF fikk en distance på 2ft og RF fikk 14,2ft under en og samme måling. Snedig.....
    Har kommet frem til et nogen lunde bra resultat nå og skal teste en filme eller 2 ikveld, men er nok ikke helt enig med EmoQ enda. Får teste videre på dette senere.

Hittil er jeg godt fornøyd med UMC-1 med tanke på prisen. Den gruser i MINE ØRER og i MIN STUE RX-V765, og savnet etter min gamle Z7 har plutselig falmet nesten helt bort. I tillegg synes jeg den er vakker å se på, å racket er nå fyllt med masse flotte lys. Heldigvis står det bak lytteposisjon. Fjernkontrollen er det største minuset, den er av billigste plastikk-type som jeg er redd skal briste sammen i tusen biter dersom jeg klemmer for hardt på knappene. Ser frem til å få UMC-R eller hva den nå heter Alu-kontrollen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Megawatt

Det første jeg kjørte en test på var musikk i stereo. Etter å ha prøvd Yamaha RX-V765 som pre før denne hadde bestemt meg for ikke å ha for store forhåpninger da Yamahaen skuffet meg litt. Hadde Z7 før, og med 765/xpa-5 mistet jeg mye av den åpenheten og romfølelsen z7 gav meg. Z7 spilte utrolig detaljert og med et bredt og dypt lydbilde. 765 gav en mer flat vegg av lyd som ikke engasjerte meg noe.

Med UMC-1 har jeg fått tilbake mye av engasjementet Z7 gav meg, her er det mye rom mellom instrumentene og stemmene kommer klart og tydelig frem i senter av lydbildet. Tør ikke si den er like god som Z7 da det er en stund siden jeg hørte musikk med den nå, tror heller UMC-1 er hakket dårligere når det gjelder 3-dimensjonaliteten i lydbildet, men det er store likheter.
    Bassen er litt "blaut" og kraftig, oppover i registeret synes jeg den spiller flott med god oppløsning og klarhet. Synes ikke det virker "hardt" og jeg kan spille høyt uten å få grimaser i trynet.

Har ikke fått testet så mye på film enda da jeg har spekulert mye under romkalibreringen. Ser ut til at rommet mitt er en litt vanskelig nøtt for EmoQ, da jeg får en anbefalt crossover på 250Hz på frontene. Dette selv om rommet er litt mer akustisk behandlet enn ola-nordmanns stue. Det er kun frontene som får så høy deling, resterende høytallere havnet på 70 og 90Hz. Har kjørt det flere ganger nå med samme resultat. I tillegg har jeg lagt merke til at mic´en er ganske følsom for tilting i forskjellige vinkler. En liten helling på micen ga et utslag hvor LF fikk en distance på 2ft og RF fikk 14,2ft under en og samme måling. Snedig.....
    Har kommet frem til et nogen lunde bra resultat nå og skal teste en filme eller 2 ikveld, men er nok ikke helt enig med EmoQ enda. Får teste videre på dette senere.

Hittil er jeg godt fornøyd med UMC-1 med tanke på prisen. Den gruser i MINE ØRER og i MIN STUE RX-V765, og savnet etter min gamle Z7 har plutselig falmet nesten helt bort. I tillegg synes jeg den er vakker å se på, å racket er nå fyllt med masse flotte lys. Heldigvis står det bak lytteposisjon. Fjernkontrollen er det største minuset, den er av billigste plastikk-type som jeg er redd skal briste sammen i tusen biter dersom jeg klemmer for hardt på knappene. Ser frem til å få UMC-R eller hva den nå heter Alu-kontrollen.

godt innlegg, det er jo utrolig mye for pengene hvis den nesten matcher z7, fantastiskl

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men du aner ikke om UMC-1 støtter dette?

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fint innlegg! Jeg tror riktig elektronikk går mye på matching og ikke bare forskjeller i kvalitet mellom elektronikken. Kan godt hende Z7 var en knall klaff med høyttalerne dine.

Brukte du Z7 alene eller med forsterker etter den?

Det vil overakse meg om ikke UMC-1 og XPA-5 gruser Z7 når man spiller litt heftig i stereo, Strømstyrken er veldig forskjellig. Med Z7 som pre skjønner jeg at det er jevnt.
    Og det er jo bra når Emo kombinasjonen koster godt under halvparten =)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Megawatt du skrev et kjekt innlegg og har forresten en svært fin kino.

Har du sjekket hvilken ver./oppdatering du har? Jeg har f.eks ver6,beta1
    og skal prøve og legge inn den nye i dag. Håper emoQ blir litt smartere da.

Jeg er også veldig fornøyd med lyden, men gleder meg alikevell til alt er "ferdig-tunet". Når det gjelder bildet så prøver jeg litt forskjellig, hele tiden.
    Men det går i 720p, 1080i og pass-true.

Orler ikke engasjere meg for mye før jeg har den nyeste oppdateringen. Det jeg egentlig er litt på jakt etter er en liste der man ser hva som er galt med de forskjellige versjonene og hva de fikser...

God Emotiva-helg:!: ;-)

PS. For meg er det ikke lenger et spørsmål OM Emotiva...men HVA fra Emotiva

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Fint innlegg! Jeg tror riktig elektronikk går mye på matching og ikke bare forskjeller i kvalitet mellom elektronikken. Kan godt hende Z7 var en knall klaff med høyttalerne dine.

Brukte du Z7 alene eller med forsterker etter den?

Det vil overakse meg om ikke UMC-1 og XPA-5 gruser Z7 når man spiller litt heftig i stereo, Strømstyrken er veldig forskjellig. Med Z7 som pre skjønner jeg at det er jevnt.
    Og det er jo bra når Emo kombinasjonen koster godt under halvparten =)
    Når jeg sammenligner med Z7 så var det med Z7 alene uten effekt. Men her snakker vi på "moderate" lyttenivå. For de som har erfaringer med Yamaha Receivere så mener jeg her et MV på -20.

Dersom vi peiser på med Transformers på grisevolum så tror jeg nok emotivakomboen kommer best ut ja. Men når det er sagt så hadde faktisk Z7 mye bedre kontroll på høyttalerne mine enn f.eks RX-V2700 som jeg også har hatt, selv om de begge står oppført med et strømforbruk på 500W. Go figure..
    Du har selvsagt helt rett i at Z7 kanskje var en bedre match til Triangle enn hva Emotiva er. Kan hende jeg får enda bedre opplevelse ved et høyttalerskifte senere.

Som du også er inne på, med tanke på pris så har ikke jeg hatt noe i stua enda som kan måle seg med Emotiva når det gjelder pris/kvalitet. Dette settet blir hos meg LENGE. Når jeg flytter inn i det nye huset blir det nok enda flere Emotiva-effekter til strøm for forskjellige soner rundt i huset.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Megawatt du skrev et kjekt innlegg og har forresten en svært fin kino.

Har du sjekket hvilken ver./oppdatering du har? Jeg har f.eks ver6,beta1
    og skal prøve og legge inn den nye i dag. Håper emoQ blir litt smartere da.

Jeg er også veldig fornøyd med lyden, men gleder meg alikevell til alt er "ferdig-tunet". Når det gjelder bildet så prøver jeg litt forskjellig, hele tiden.
    Men det går i 720p, 1080i og pass-true.

Orler ikke engasjere meg for mye før jeg har den nyeste oppdateringen. Det jeg egentlig er litt på jakt etter er en liste der man ser hva som er galt med de forskjellige versjonene og hva de fikser...

God Emotiva-helg:!: ;-)

PS. For meg er det ikke lenger et spørsmål OM Emotiva...men HVA fra Emotiva
    Takk for det!

Har ikke sjekket ver. nei. Skal gjøre det senere i dag. En liste med hva som rettes på de forskjellige versjonene hadde helt klart vært kjekt.

Nå kommer jeg på et annet problem jeg har.
    Nå har jeg Xbox360 Elite m/hdmi på input 2 og Pioneer BDP-51FD på input 2. Ingen problemer med blurayspilleren, men når jeg starter Xboxen og switcher til input 1 kommer ikke bilde opp. Xboxen har en finurlig greie med at den restarter hver gang den dektekterer sammenkobling med HDMI, og i mitt tilfelle blir den stående å restarte slik konstant. Får kun blåskjerm-flashing på pj. Den klarer altså ikke å kommunisere med UMC-1. Forferdelig irriterende. Endte opp med at jeg må koble Xboxen direkte med PJ for å kunne spille. Har sjekket inne på xboxen om muligheter for å fjerne denne "restarten" uten å lykkes. Noen som har tips til løsning på dette/opplevd det samme??

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    . Har sjekket inne på xboxen om muligheter for å fjerne denne "restarten" uten å lykkes. Noen som har tips til løsning på dette/opplevd det samme??
    Har Xboxen ingenting som heter HDMI CEC eller lignende. Tipper den er stilt inn å spør mottaker hver gang den får signal hva mottaker taker, og dette ødelegger med forsterkeren din.

Hvis Xboxen maks gir ut 1080i (har ikke denne selv), og Pioneeren har 1080p, og den switcher, så kanskje det oppstår en feil av ett eller annet slag. Skjer da det samme hvis du tester Pioneeren på 1080i, og bytter til Xbox?

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter med hakkete bilde når jeg spiller på X-Boxen via hdmi til UMC-1. Noen som har opplevd det og eventuelt løst problemet? Har prøvd ulike innstillinger på Umc-1 uten at det ble bedre.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mean69
    Jeg sliter med hakkete bilde når jeg spiller på X-Boxen via hdmi til UMC-1. Noen som har opplevd det og eventuelt løst problemet? Har prøvd ulike innstillinger på Umc-1 uten at det ble bedre.

Jeg testa akkurat nå...

Xbox satt til 1080p med auto på "fargerom"
    UMC-1 satt til passtrough.

Ingen hakking i det heletatt 8)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Har Xboxen ingenting som heter HDMI CEC eller lignende. Tipper den er stilt inn å spør mottaker hver gang den får signal hva mottaker taker, og dette ødelegger med forsterkeren din.

Hvis Xboxen maks gir ut 1080i (har ikke denne selv), og Pioneeren har 1080p, og den switcher, så kanskje det oppstår en feil av ett eller annet slag. Skjer da det samme hvis du tester Pioneeren på 1080i, og bytter til Xbox?
    Jo da, jeg fant en slik "mode" på xboxen i går hvor den kommuniserer med mottager og finner rett innstilling for den bestemte mottageren. Satte denne til "disable", men det gav desverre ingen løsning på problemet.
    Xboxen står på 1080p på hd-innstillingene, så jeg skjønner ikke helt hva som gjør at den ikke klarer å kommunisere med UMC.. UMC er også satt til Pass Through. Skal prøve litt mer etterpå her..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glzo og Mean69: Hvilken type Xbox har dere?

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glzo og Mean69: Hvilken type Xbox har dere?
    Elite med det nyeste chipsettet.

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arcade, 2 år gammel. Kjører på 720p/50hz fra X-boxen og Auto på UMC-1.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DA har jeg nedelig kjøpt meg en UMC-1 Så da har jge komplett Emo sett sånn inntil videre hvertfall

Side 16 av 34 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •