Dedikert tråd til Emotiva UMC-1/UMC-200 og XMC-1 Lyd- og bildeprosessor - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 34 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 664
    Newcomer Thoros sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Får min i dag endelig:razz: Men den har brukt ekstrem lang tid fra Oslo til Molde, den ble registrert på omlastingsterminal og videresendt den 19.05. Normalt tar dette bare et par dager.

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var som pokker.:/ Streiken har tydligvis sin innvirkning uansett da. Det sto at bedrifts- og servicepakker ikke ble innvirket på bring.no, men dette stemmer nok ikke.

Jeg må ha denne før helgen!

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Megawatt
    Det var som pokker.:/ Streiken har tydligvis sin innvirkning uansett da. Det sto at bedrifts- og servicepakker ikke ble innvirket på bring.no, men dette stemmer nok ikke.

Jeg må ha denne før helgen!
    Estimert levering var den 20.05 Men den ble liggende lenge i Paris fra 14-18.05
    på grunn av asken. Var sikker på at jeg skulle få den til helgen, men men nå er den her:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Kortfattet er vel problemet, at etter man setter x-over, så blir de under xo/bassen sendt til sub. Også fra surround. I tillegg kommer LFE-sporet. Da mottar subben signaler med forskjellig styrke. Her blir det litt innstillinger....
    I tillegg så stiller man altså alle høytalerene hver for seg på EQ, før xo-kutten.
    Fikk litt dårlig samvittighet med mine antagelser og forklaringer og tar derfor og putter inn dette innlegget fra Emotiva Lounge.

Lonnie's UMC-1 Bass Management 101

1. The Sub-woofer EQ or better known as the LFE EQ. In the EQ section as you have probably already seen there is an EQ just for the sub. What you need to know about this EQ is that it only applies to the .1 signal of a discrete code. So what is the .1 signal you might ask? It is the dedicated sub-woofer signal from a multi-channel encoded stream. So if you have a Dolby Digital or DTS signal (or something along those lines) coming in. That bit stream will be encoded with individual discrete channels, one of them dedicated with the sub-woofer signal. So when you adjust this EQ it will only apply to this type of bit stream. Right about now, you are probably asking yourself, what about the summed sub signals? Hang on, that’s coming because they are handled separately.

2. The next thing you should know about is the EQs for each speaker and how they work and relate to the subs. If you have been playing around with the EQs then you have seen that each speaker has its own. Left, Right, Center, Surrounds, etc., they all have their own EQ and crossover. The EQs for each speaker can all be set independently and are full range EQs. Meaning they cover the entire audio spectrum. We did it this way for many reasons. Mainly so that you can set an EQ curve for the entire spectrum and then adjust the crossovers without having to go back in and set all new EQ settings. So you set it for the entire spectrum even if your speaker can’t play full range and here’s why.

3. When you set a high pass crossover for each of your speakers, everything below the crossover frequency will be summed together and sent to the subs. So the EQ settings (for each speaker) below the crossover frequency will apply to the summed bass response.

Thus you have EQs for the summed bass and for the LFE that can be set and tuned independently from each other to be whatever you want them to be.

Well I hope I didn’t confuse everyone, because I really don’t know how to explain any better than that. ;D ;D ;D

I hope this helps and if you see other asking about this, please direct them to this post because I really don't want to clutter up the forum by posting this in 10 different threads.

Lonnie

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut som om min UMC blir bestillt neste uke må bare bestemme om jeg skal ha med noen monoblokker eller ikke

Så dette svaret fra Lonnie var greit å få med seg før bestilling Og ser det kommer ny software hele tiden som får bort problemene, og det relativt fort... så føler nå at det er et relativt tryggt kjøp. Å har jeg skjønt dette rett, den går og oppgradere til HDMI 1,4 seinere?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    ser det kommer ny software hele tiden som får bort problemene, og det relativt fort... så føler nå at det er et relativt tryggt kjøp. Å har jeg skjønt dette rett, den går og oppgradere til HDMI 1,4 seinere?
    Dette var også mine tanker før jeg bestilte. Jeg er alltid en skeptiker, men her stolte jeg på et produkt med bugs:roll: :wink: Jeg angrer ikke! Syns alt låter meget pent med xpa-2. Nå begynner jeg og spille på mine gamle cdèr, og er blitt en stereo-lover:grin: Jeg som nesten bare har hørt på bluray i 5.1 HD, det siste året.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er det håp for meg også i disse streiketider,sjekket nettopp hos bring og min umc1 har ankommet ålesund og jeg selv kommer hjem i morgen fra thailand,så da er det håp om litt film i helga

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å min er ankommet Trondheim, så da blir det oppkobling, testing, kalibrering og forhåpentligvis litt feiring i morgen!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brennarn
    ... skal bli artig og prøve noe nytt får håpe det blir noe forsjkell fra yamaha rxv 3800 som gikk ut døra før jeg reiste bort.
    Blir litt stolt over UMC-1 viss den kan måle seg med yam3800. 8-)

Når det gjelder oppdatering av UMC-1, som jeg ikke fikk til, så har jeg nå funnet et kort som fulgte med: Your umc-1 has been updated at the factory with the latest release of codes:roll: Da var det kanskje ikke så merkelig at jeg ikke fikk det til. Gikk vel litt fort i svingene når jeg åpnet pakkene fra, our friends at emotiva:-D (Mener og huske at det gikk an og lese av hvilken update som var instalert på umc-1)

I går satt jeg og guttungen og spilte på PS3 og jeg fant ut at bilde ble bedre når jeg lot umc-1 ta seg av bildebehandlingen. Min Epson-tw700 ble satt til pass-true. Men her kan jeg jo leke meg litt framover siden man kan stille bildebehandlingen på både ps3, umc-1, og tv/prosjektor.

"In Emotiva we trust"

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant denne siden her Emonatics - Emotiva Fans Site når jeg prøvde å finne ut vilken SW versjon jeg hadde på umc en, står mye nyttig her. Ble overasket at jeg ikke hadde nyeste versjon innstallert, men nå har jeg det Emonatics - Emotiva Fans Site

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoros
    Fant denne siden her Emonatics - Emotiva Fans Site når jeg prøvde å finne ut vilken SW versjon jeg hadde på umc en, står mye nyttig her. Ble overasket at jeg ikke hadde nyeste versjon innstallert, men nå har jeg det Emonatics - Emotiva Fans Site
    Takk for linken. Nå ser jeg at av 3 versjoner som er nevnt,
    så er min versjon; Version 6.0 Beta1.
    Kjekt egentlig. Da kan vel umc-1èn min bare bli bedre. :grin: Gratis8)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Da ser det ut som om min UMC blir bestillt neste uke må bare bestemme om jeg skal ha med noen monoblokker eller ikke

Så dette svaret fra Lonnie var greit å få med seg før bestilling Og ser det kommer ny software hele tiden som får bort problemene, og det relativt fort... så føler nå at det er et relativt tryggt kjøp. Å har jeg skjønt dette rett, den går og oppgradere til HDMI 1,4 seinere?

det skal det gå an å gjøre ja

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting det kan være verdt å merke seg ang FW oppdatering er: om man kjører windows XP så gjør oppdateringen i "sikker modus" Det er også greit å oppdatere til de nyeste usb driverne, som det også er link til på siden jeg nevnte tidligere.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

UMC-1 Bildespesial.:)

Tok noen bilder under utpakkingen av UMC-1. Litt morro med litt bilder i tråden også, eller hur?

-umc-1-emb-jpg

-umc-1-manual-jpg

-umc-1-emb-2-jpg

-umc-1-remote-jpg

-umc-1-acc-jpg

-umc-1-1-jpg

-umc-1-bak-jpg

-umc-1-front-jpg

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice. Takk for bidraget 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter og ha sett de fine bildene, så er det akkuratt som om jeg har fått en til.
    Fikk i hvert fall den gode følelsen en gang til.:grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjempebra bilder og ikke minst virker det som om positiviteten er tilbake i tråden

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare nevne at jeg har hatt min UMC-1 i 2 uker nå, og er kjempe fornøyd. Den kom med Beta v2 ferdig installert. Knall lyd og bilde. Merker ikke noe på video kvaliteten hos meg, slik som enkelte på Emotiva sitt forum krangler frem og tilbake om.
    Har hatt 2 "volum eksplosjoner" og 1 audio drop-out da, men er ikke noe pause/play fikser til normalt igjen. Kilde er forøvrig HTPC med HDMI/Coax og AltiBox via HDMI. Og syntes de har bra oppfølging med tanke på oppdatering av FW, og ikke minst gleder jeg meg til den nye fjernkontrollen

Hadde mer problemer med en Rx-V765 jeg hadde en liten stund, der kunne bildet bli grønnfarget, ingen lyd osv ved source skifte etc.

Alt i alt, meget fornøyd

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk min i dag og har pakket ut men thats it har jetlag ifra min tur i asia så nå må jeg sove en god natts søvn før jeg gjør noe mere...men som jeg ser utfra bildene over så er det ikke bare jeg som har fått den gamle fjernkontrollen.Men er det slik at de ettersender den nye utgaven til oss som har handlet eller må vi selv kjøpe den i ettertid? Står sikkert noe om det hos emotiva men har ikke rukket og finlest så mye.Men boksen i helhet virker tung og stødig og ingen løse deler,og måtte bare prøve hdmi inngangene da jeg var ikke fornøyd med min yamaha der var de "laus i kjeften" som vi sier på trøndersk,men her virker de sitte godt fast i alle åpningene og da prøvde jeg forsjkellige kabler.Så i morgen får jeg prøve resten8)

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brennarn
    fikk min i dag og har pakket ut men thats it har jetlag ifra min tur i asia så nå må jeg sove en god natts søvn før jeg gjør noe mere...men som jeg ser utfra bildene over så er det ikke bare jeg som har fått den gamle fjernkontrollen.Men er det slik at de ettersender den nye utgaven til oss som har handlet eller må vi selv kjøpe den i ettertid? Står sikkert noe om det hos emotiva men har ikke rukket og finlest så mye.Men boksen i helhet virker tung og stødig og ingen løse deler,og måtte bare prøve hdmi inngangene da jeg var ikke fornøyd med min yamaha der var de "laus i kjeften" som vi sier på trøndersk,men her virker de sitte godt fast i alle åpningene og da prøvde jeg forsjkellige kabler.Så i morgen får jeg prøve resten8)
    Alle får fortsatt den kjipe lille plast dingsen de kaller fjernkontroll :wink: faktisk det eneste jeg ikke liker på min umc
    Alu saken blir ikke medsendt fremover heller , så vidt jeg vet blir den ettersendt gratis til de som har kjøpt/kjøper før 30 juni,så fort den kommer på lager.
    kjøper du etter 30 juni får du den lille plast saken med , og må betale 69 usd for alukontroll som er ekstrautstyr

Side 15 av 34 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •