Dedikert tråd til Emotiva UMC-1/UMC-200 og XMC-1 Lyd- og bildeprosessor - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 34 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 664
    Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Umc-1 og xpa-2 har gitt meg bedre lyd. Det hadde jeg jo regnet med. Men jeg har også fått bedre bilde med PS3 over hdmi og wii med kompositt.
    Thank you Emotiva
    komponent mener du? blir det ikke mye innput-lag når man har en pre immellom?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eivinn
    komponent mener du? blir det ikke mye innput-lag når man har en pre immellom?
    Jeg mener den tynne gule kabelen. Kompositt er det ikke det den heter da? Og så er komponent-RGB?

Wii er blitt bedre hos meg. På PS3 er jeg litt mer i tvil:roll: Bilde virker her mer detaljerikt, men flere detaljer gjør at jeg faktisk har tenkt tanken. Men jeg har ikke sett det. :roll:
    Men nå i starten så leter jeg nok mer etter forbedringene som jeg tross alt har betalt dyrt for:wink:

Nå kom jeg også på at jeg selvfølgelig må lese meg opp på software oppdateringene . Litt jobb med nytt utstyr:neutral:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd oppdateringen fra emotiva, men jeg har ikke fått kontakt med emotivaen gjennom PCèn. Kommer et lite stykke ut i veiledningsvideoen til emo. Jeg er brukbar flink på pcèn. MEN det skal sies at jeg ikke har sjekket ut hvilken versjon jeg har på UMC-1. Det kom jeg på nå:? Men jeg tror kanskje ikke det er feilen, men jeg skal sjekke det opp før mandag8) 8)

Bildet mitt er som sagt blitt bedre. Men det kjører jeg i 1080i gjennom hdmi på ps3. Og gjennom kompositt på wii. (Kanske jeg kjøper rgb snart.)
    Når det hjelder lyd og EQ på umc-1 så er det kun innstillingen av sub som jeg har merket meg. Den måtte jeg stille litt inn etterpå:neutral:

Lyden er mye bedre men jeg har jo koblet på en ekstra xpa-2! Men viss jeg skal prøve og se bak/gjennom en deilig vegg av lyd, som jeg ikke har hatt før, så vil jeg si: Lyden er ikke så farget som når jeg hadde yamaha 861, tror jeg. Det virker som lyden er mer fokusert mot centeren på film, samtidig som dialogene er veldig klare. Men det hele lyder liksom litt hardt også.

Men det må sies at jeg hadde yamahaen i ca 500, fem hundre, dager. På denne tiden har jeg hatt mange tanker/teorier og mange forsøk på og kalibrere lyden. UMC-1 har jeg snart hatt i 5, fem, dager, og den lyder minst likebra.

Skal jeg koke ned mitt inntrykk på UMC-1 cintra Yamaha 861;
    Umc-1 lyder bedre på musikk enn film!

Men min kino har nå mye, mye bedre lyd, takket være XPA-2 (5oow 8ohm), trur eg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd oppdateringen fra emotiva, men jeg har ikke fått kontakt med emotivaen gjennom PCèn. Kommer et lite stykke ut i veiledningsvideoen til emo. Jeg er brukbar flink på pcèn. MEN det skal sies at jeg ikke har sjekket ut hvilken versjon jeg har på UMC-1. Det kom jeg på nå:? Men jeg tror kanskje ikke det er feilen, men jeg skal sjekke det opp før mandag8) 8)

Bildet mitt er som sagt blitt bedre. Men det kjører jeg i 1080i gjennom hdmi på ps3. Og gjennom kompositt på wii. (Kanske jeg kjøper rgb snart.)
    Når det hjelder lyd og EQ på umc-1 så er det kun innstillingen av sub som jeg har merket meg. Den måtte jeg stille litt inn etterpå:neutral:

Lyden er mye bedre men jeg har jo koblet på en ekstra xpa-2! Men viss jeg skal prøve og se bak/gjennom en deilig vegg av lyd, som jeg ikke har hatt før, så vil jeg si: Lyden er ikke så farget som når jeg hadde yamaha 861, tror jeg. Det virker som lyden er mer fokusert mot centeren på film, samtidig som dialogene er veldig klare. Men det hele lyder liksom litt hardt også.

Men det må sies at jeg hadde yamahaen i ca 500, fem hundre, dager. På denne tiden har jeg hatt mange tanker/teorier og mange forsøk på og kalibrere lyden. UMC-1 har jeg snart hatt i 5, fem, dager, og den lyder minst likebra.

hei, dette var ett fint innlegg, gleder meg til å høre enda mer fra deg når ting har gått seg til, lykke til videre med oppdateringen

god pinse alle sammen

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Interessant å lese dine erfaringer.

Jeg skal legge ut mine inntrykk av komboen UMC-1/XPA-5 jeg også når den kommer en gang i neste uke. Gikk fra Yamaha Z7 til xpa-5 og Yamaha RX-V765. Det var en nedtur. Det låt litt livløst og lukket med sistnevnte i forhold til Z7. Z7 er mye mer luftig, detaljert og 3-dimensjonal. En virkelig fantastisk forsterker som jeg savner.

Håper mye av nedturen var 765 sin skyld, og det blir spennende å teste UMC-1 når den kommer. Gleder meg som en unge.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Megawatt
    Interessant å lese dine erfaringer.

Jeg skal legge ut mine inntrykk av komboen UMC-1/XPA-5 jeg også når den kommer en gang i neste uke. Gikk fra Yamaha Z7 til xpa-5 og Yamaha RX-V765. Det var en nedtur. Det låt litt livløst og lukket med sistnevnte i forhold til Z7. Z7 er mye mer luftig, detaljert og 3-dimensjonal. En virkelig fantastisk forsterker som jeg savner.

Håper mye av nedturen var 765 sin skyld, og det blir spennende å teste UMC-1 når den kommer. Gleder meg som en unge.

heisann, eg sitter også med yamaha rxv765 å xpa-5 å er misfornøgd med lyden..... Har et par dali ikon8 som fronthøyttalere.....
    håper på tilbakemeldinger fra deg for eg er også ute etter emotiva umc-1 eller xmc-1 som kommer senere....
    kjører forøvrig musikken gjennom ps3 så det kan vel ha litt å si for lyden også

Newcomer torbis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Sitat Opprinnelig postet av jokris
    veldig enig i mye av det her, en dårlig center ødelegger mer enn den de fleste kanskje aner, og sub er siste rosin i pølsa
    Hei, skal ikke blande meg for mye inn i centerdiskusjonen, men opplever at med Umc'n har min stakkars patoscenter våknet til liv.
    Skulle gjerne ha kommet med mere tilbakemeldinger, ang Umc, men har etter mye om og men og banning....funnet feilen.....dårlig kontakt i den ene signalveien ut fra Umc'n. Skikkelig irriterende. Skal sende en e-post til Emotiva idag for å høre om jeg kan levere den inn til ett serviceverksted for rep. Sikkert en dårlig lodding eller noe. Men tross feilen, altså en bakhøytaler minus og dårlig med kalibrering på grunn av dette, virker Umc'n veldig lovende både lyd/bildemessig.
    Skal utbrodere testing mer når den er frisk igjen..........Hastverk er lastverk

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Umc-1

Fikk min UMC-1 i går, selvfølgelig var ikke alt som det skulle, det elektroniske delefilteret på sub utgangen virker ikke, det deler av ved ca 60 hz høres det ut som. Det nytter ikke å variere frekvensen i menyen, kan stilles mellom 40 og 250 hz, ingenting skjer, det er en fast delig innebygget høres det som.
    Noen som har noen tips??????

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ludde
    Fikk min UMC-1 i går, selvfølgelig var ikke alt som det skulle, det elektroniske delefilteret på sub utgangen virker ikke, det deler av ved ca 60 hz høres det ut som. Det nytter ikke å variere frekvensen i menyen, kan stilles mellom 40 og 250 hz, ingenting skjer, det er en fast delig innebygget høres det som.
    Noen som har noen tips??????
    dette er et av de kjente problemene på umc1 , som antagelig er fikset på den firmwaren som kommer om noen få dager .

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens!

Da ser det ut som om min Parasound NC-5250 flyr ut av hus. Da blir det innkjøp av UMC-1 er tanken. Og da kanskje sammen med en USP-1. Da blir Parasound NC-2100 også byttet ut.

Men tenkte høre med dere som er EMO frelste. Vill USP:en gi et merkbart løft når jeg spiller musikk eller gjør UMC:en en grei jobb der også? Er jo ikke noen vits å bruke mere penger enn det man må?

Om noen lurer så har jeg XPA-5 og ERC-1 fra før av.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kan svare deg bare utifra hva jeg har lest om den, og det er at den er en knallbra stereo forforsterker, umc går vel dog også for å være ganske god på musikk så her ville jeg gjort som deg hentet litt input herifra og fra emotiva forumet

lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kappel
    dette er et av de kjente problemene på umc1 , som antagelig er fikset på den firmwaren som kommer om noen få dager .
    Takk for svar, da venter jeg og prøver å oppgradere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Hei folkens!

Da ser det ut som om min Parasound NC-5250 flyr ut av hus. Da blir det innkjøp av UMC-1 er tanken. Og da kanskje sammen med en USP-1. Da blir Parasound NC-2100 også byttet ut.

Men tenkte høre med dere som er EMO frelste. Vill USP:en gi et merkbart løft når jeg spiller musikk eller gjør UMC:en en grei jobb der også? Er jo ikke noen vits å bruke mere penger enn det man må?

Om noen lurer så har jeg XPA-5 og ERC-1 fra før av.
    Hei, har spilt musikk på min UMC-1 i et døgn, har også en Parasound 2100. Bevares, UMC-1 spiller ringer rundt de fleste hjemmekinoforsterkerne som finnes, forforsterkerdelen er bare noe møkk i de fleste. Om den spiller bedre enn parasound 2100 er jeg litt usikker på, nå er emotivaen helt ny og må få noen dager på seg. Men det høres ut som Parasounden er mere dynamisk, mere knert på en måte, bassen er uten tvil strammere og tightere på parasound, oppover er Emotivaen litt snillere, men samtidig litt flatere i lyden. Får gi den noen dager, men jeg selger ikke min parasound 2100 enda!!

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    jeg kan svare deg bare utifra hva jeg har lest om den, og det er at den er en knallbra stereo forforsterker, umc går vel dog også for å være ganske god på musikk så her ville jeg gjort som deg hentet litt input herifra og fra emotiva forumet

lykke til
    Ja, jeg er ikke så veldig god på å formulere meg på engelsk så hadde håpet på at none her hadde et godt svar på det, f.eks. Kappel

Synes det blir for dumt å kaste bort rundt 4k på noe som jeg igrunn ikke trenger, Man får meget fine kabler og annet snaks for di pengene

Sitat Opprinnelig postet av Ludde
    Hei, har spilt musikk på min UMC-1 i et døgn, har også en Parasound 2100. Bevares, UMC-1 spiller ringer rundt de fleste hjemmekinoforsterkerne som finnes, forforsterkerdelen er bare noe møkk i de fleste. Om den spiller bedre enn parasound 2100 er jeg litt usikker på, nå er emotivaen helt ny og må få noen dager på seg. Men det høres ut som Parasounden er mere dynamisk, mere knert på en måte, bassen er uten tvil strammere og tightere på parasound, oppover er Emotivaen litt snillere, men samtidig litt flatere i lyden. Får gi den noen dager, men jeg selger ikke min parasound 2100 enda!!
    Takker for den infoen. Sitter nemelig og vurderer og legge ut min 2100 for salg. Det jeg tenker er at det da kan være greiere og droppe ne USP og heller kjøpe seg en DAC og noen kabler kanskje...

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde USP-1 i tillegg til erc-1, umc-1 og xpa-5.
    Usp-1 og umc-1 funka dårlig sammen. Fikk kollisjon på fjernkontrollsignalene.

Lydmessig var det litt å hente på å ha usp-1 i tillegg, men jeg så ikke gevinsten som stor nok. Bruker du erc-1 mye får du hentet en del på kvaliteten der, pluss at umc-1 gjør en ganske god jobb i stereo, for surround-prosessor å være.

Spar pengene spør du meg, jeg solgte hvertfall min.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er min sendt med bring fra Oslo i dag, håper den er her i morgen. Nå har jeg filmabstinenser!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er fornøyd med UMC-1, men leser på Emotiva sitt forum mange forskjellige teorier om EQ og hvordan den behandler bass signalet.:roll: Her er det mange teorier som jeg sliter med...:roll:
    Poenget er i hvertfall at jeg håper at kappel har rett med ny firmware. Kanskje alt er som det skal, bare alt er for avansert:roll:

Jeg så filmen Avatar og merket meg at her var det lyder som var litt sterke, eller hotte som de skriver på emoforumet. Alt hadde med bassen og gjøre.
    Er veldig fornøyd med direct på visse musikkspor.

Kortfattet er vel problemet, at etter man setter x-over, så blir de under xo/bassen sendt til sub. Også fra surround. I tillegg kommer LFE-sporet. Da mottar subben signaler med forskjellig styrke. Her blir det litt innstillinger....
    I tillegg så stiller man altså alle høytalerene hver for seg på EQ, før xo-kutten.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min har ankommet gardermoen ser jeg på sporinga,men hvordan er det nå som det er transportstreik?fedex fra amerika men hvordan er det videre her i norge?Hvis jeg ikke husker helt feil så tror jeg det var posten som kom med varebil sist jeg handlet der og det var en xpa 5 men det er jo en helt annen vektklasse,kan jeg håpe at den havner hos nærmeste postkontor?eller må jeg vente til streiken er over.Er utenlands for tiden så er ikke så altfor oppdatert på alle nyhetene.Eller er posttransport også rammet av streik?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brennarn
    min har ankommet gardermoen ser jeg på sporinga,men hvordan er det nå som det er transportstreik?fedex fra amerika men hvordan er det videre her i norge?Hvis jeg ikke husker helt feil så tror jeg det var posten som kom med varebil sist jeg handlet der og det var en xpa 5 men det er jo en helt annen vektklasse,kan jeg håpe at den havner hos nærmeste postkontor?eller må jeg vente til streiken er over.Er utenlands for tiden så er ikke så altfor oppdatert på alle nyhetene.Eller er posttransport også rammet av streik?
    du kan skrive inn trackingnr fra fedex hos bring.no. Da får du oversikten over hvor den er i tillegg til det "norske" sendingsnummeret. Min er levert posterminal i oslo og videresendt iflg trakingen, så den er tydligvis på tur oppover. Blir levert på døren av postmannen/kvinnen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Megawatt
    du kan skrive inn trackingnr fra fedex hos bring.no. Da får du oversikten over hvor den er i tillegg til det "norske" sendingsnummeret. Min er levert posterminal i oslo og videresendt iflg trakingen, så den er tydligvis på tur oppover. Blir levert på døren av postmannen/kvinnen.
    ok mange takk for infon:razz: skal bli artig og prøve noe nytt får håpe det blir noe forsjkell fra yamaha rxv 3800 som gikk ut døra før jeg reiste bort,nå er ikke jeg heller noen stor guru innen kalibrering osv.Må vel prøve og lære seg boksen og kjenne.Skal gjøre som du sa sjekke hos bring.

Side 14 av 34 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •