Dedikert tråd til Emotiva UMC-1/UMC-200 og XMC-1 Lyd- og bildeprosessor - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 34 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 664
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Dette har sikkert blitt spurt om før men spør forde jeg.

Kan UMC-1 kjøres som Phantom-senter som noen kaller det ?
    Hvis du mener å ha ett surround oppsett uten senter høytaller så er det noe alle surround forsterkere kan. Det skal nok være å huke av for hvilke høytallere man har. Har man kun 2 fronter, og kjører 5.1 inn så blir alle kanalene mixet ned til disse.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hvis du mener å ha ett surround oppsett uten senter høytaller så er det noe alle surround forsterkere kan. Det skal nok være å huke av for hvilke høytallere man har. Har man kun 2 fronter, og kjører 5.1 inn så blir alle kanalene mixet ned til disse.
    Vet du hvordan dette fungerer i praksis lydmessig, sammenlignet med dedikert senter? Selv synes jeg å se en film med kun stereo er veldig bra også jeg da =)

Problemet mitt er at jeg vurderer B&W 683, og siden alle slakter senteren HTM61 så må jeg vurdere alternativer. HTM62 blir vel for liten?
    Samt at feks CMC2 blir alt for dyr..

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemmekino fungerer veldig godt uten center så lenge du sitter i sweetspot!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du hvordan dette fungerer i praksis lydmessig, sammenlignet med dedikert senter? Selv synes jeg å se en film med kun stereo er veldig bra også jeg da =)

Problemet mitt er at jeg vurderer B&W 683, og siden alle slakter senteren HTM61 så må jeg vurdere alternativer. HTM62 blir vel for liten?
    Samt at feks CMC2 blir alt for dyr..
    Å kjøre uten senter går meget bra. Faktsik å kjøre kun stereo er mye bedre enn folk faktisk tror på selv film.

Hvis folk skal ha seg surround anlegg, men ikke har altfor mye penger, så anbefaler jeg at de heller deler opp innkjøpene over tid, for å få mere ut av pengene. Og senter er sammen med sub det siste jeg anbefaler at de kjøper.

Det er mye bedre å kjøre uten senter enn å ha en senter som er meget liten. Hvis du har en liten og dårlig høytaller liggende, ta test den som senter så vil du skjønne hva jeg mener. Spar heller litt lenger og kjøp den du ikke har råd til nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å kjøre uten senter går meget bra. Faktsik å kjøre kun stereo er mye bedre enn folk faktisk tror på selv film.

Hvis folk skal ha seg surround anlegg, men ikke har altfor mye penger, så anbefaler jeg at de heller deler opp innkjøpene over tid, for å få mere ut av pengene. Og senter er sammen med sub det siste jeg anbefaler at de kjøper.

Det er mye bedre å kjøre uten senter enn å ha en senter som er meget liten. Hvis du har en liten og dårlig høytaller liggende, ta test den som senter så vil du skjønne hva jeg mener. Spar heller litt lenger og kjøp den du ikke har råd til nå.

veldig enig i mye av det her, en dårlig center ødelegger mer enn den de fleste kanskje aner, og sub er siste rosin i pølsa

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har en maksgrense på 30 000 i allefall, og det innebærer reciever og høyttalere til maks 5.1..
    Har til nå sett litt på UMC-1 med XPA-5, men den nye Marantz SR7005 virker også fristende (også at den passer i "normale" tv-benker er jo positivt). Begge disse løsningene vil havne på ca 13 000 kr.

Da har jeg 17 000 kr igjen til høyttalere (hadde håpet å slippe sub da jeg fra før av er ganske lei av å ha en ekstra "kasse" i stua)

Er en jungel der ute

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en maksgrense på 30 000 i allefall, og det innebærer reciever og høyttalere til maks 5.1..
    Har til nå sett litt på UMC-1 med XPA-5, men den nye Marantz SR7005 virker også fristende (også at den passer i "normale" tv-benker er jo positivt). Begge disse løsningene vil havne på ca 13 000 kr.

Da har jeg 17 000 kr igjen til høyttalere (hadde håpet å slippe sub da jeg fra før av er ganske lei av å ha en ekstra "kasse" i stua)

Er en jungel der ute

da ville jeg vurdert bruktmardedet på ht settet, hvis det blir litt tungdrevne ht ville jeg gått for emotiva løsningen uansett, som vil gi mer krefter og "bang for the bucks"

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er en jungel der ute
    Har hatt både Marantz (MM8003) og XPA-5, og Marantzen mangler dessverre en del kraft for å ha skikkelig kontroll over bassen i høytellere. Men som forforsterker så vil jeg tro en Marantz vil gi bedre lyd enn Emotiva (Uten at jeg har hørt dem som forforsterker). Marantz er jo kjent for meget god og detaljert, spesielt på musikk.

Har selv Marantz AV8003, og er superfornøyd med den som forforsterker.

Hvis valget faller på Marantz, så gå for noe meget lett drevet, har selv Klipsch RF-63 på mine, og de ga meget god lyd, og savnet egentlig ikke subwoofer. Selv med MM8003. Har i dag Rotel, og den har mye bedre kontroll i bass området (i likhet med hva XPA-5 hadde, men har bedre detaljert lyd.)

Hva med Dali Ikon 7? Med Marantz så vil du kunne bruke de 2 siste eksta forsterkerene til på bi-ampe frontene, noe som vil gi ekstra tak i bassen, samt er nokså lettdrevne. Bruke en av Ikon som bakhøytallere. For så å spare til Dali Mentor Vokal som senter.

Eventuelt hvis du går for sub, så kan man kjøre mindre høytallere rundt hele.

Ett godt alternativ her hadde vært å godt for tilbudet Surround.no har om dagen.

Smekk til med 2 stk XTZ 99 W12.16 og sett XTZ 99.26 oppå hver av dem (litt vinklet opp), så XTZ 93.22 som bakhøytallere. Da får du ett anlegg med stor kraft, og mye bass potensiale, uten å bruke så veldig mye mere gulv plass enn ett system uten subwoofer med med store fronter. Fordelen med dette er at du også får en helt lik høytaller som senter høytaller valg, sa 99.26 er senteren for disse, bare lagt på siden. Mange som er meget fornøyd med XTZ.

Med ett slikt system ville jeg kanskje hos Emotiva ha valgt UPA-5 i stedet for XPA-5, da du ikke trenger de ekstra kraftene, fordi sub'ene har egne forsterkere. Lydkvaliteten mellom dem skal jo være små før man skrur veldig høyt opp. Dermed har du også kanskje råd til senteren med en gang også.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

UMC-1 + H/K AVI 250 = Sant?

Hei,

jeg holder på med en stegvis utdratt oppdatering av mitt hjemmekino anlegg. CRT TV er byttet ut med LCD, DVD er byttet ut med BD og sub er lagt til i høyttaler rekken. Ting som gjenstår å bytte ut er senter, bakhøyttaler og reciever.

Per idag så er en BDP-S760 koblet til H/K'ens 5.1 Analog inn (6ch direct mode) og problemet med dette er at H/K'en ikke behandler lyden bare forsterker den og pumper den ut, og jeg er ikke helt fornøyd med lyden slik den er da.

Jeg hadde tenkt å bytte ut min H/K AVI 250 med en Onkyo 807 men jeg lurer på om det ikke er ett alternativ å koble A/V kildene til en UMC via HDMI og så kjøre lyden ut fra UMC'en til H/K'en via analog. På den måten er da håpet å få forbedret lydbildet ved at UMC'en behandler det og på sammet tiden beholde H/K'ens kraft.

Hva tror dere?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geggen
    Hei,

jeg holder på med en stegvis utdratt oppdatering av mitt hjemmekino anlegg. CRT TV er byttet ut med LCD, DVD er byttet ut med BD og sub er lagt til i høyttaler rekken. Ting som gjenstår å bytte ut er senter, bakhøyttaler og reciever.

Per idag så er en BDP-S760 koblet til H/K'ens 5.1 Analog inn (6ch direct mode) og problemet med dette er at H/K'en ikke behandler lyden bare forsterker den og pumper den ut, og jeg er ikke helt fornøyd med lyden slik den er da.

Jeg hadde tenkt å bytte ut min H/K AVI 250 med en Onkyo 807 men jeg lurer på om det ikke er ett alternativ å koble A/V kildene til en UMC via HDMI og så kjøre lyden ut fra UMC'en til H/K'en via analog. På den måten er da håpet å få forbedret lydbildet ved at UMC'en behandler det og på sammet tiden beholde H/K'ens kraft.

Hva tror dere?
    Skal ikke være noe problem det, bare sett HK i pure direct, og finn ett referance punkt på volumet på den. Så styrer du volumet med UMC. Hvis du titter på displayet, og vrir volumet opp til 0, og den kan fortsette litt over, så er 0 det volumet som ville vært hvis du kjørte f.eks. BD spilleren rett i en effekt forsterker. La den stå på dette, så har UMC det beste arbeidspotensialet. Bare ikke kople til noe annet på HKen, da blir det høyt.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    This shipment is scheduled to be sent on 05/17/2010.

Reference information includes:

Invoice number: UMC-1
    Dette skal jo bli spennende! Jeg har helt klart et par utfordringer med HTPC og fiber tv!

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Dette skal jo bli spennende! Jeg har helt klart et par utfordringer med HTPC og fiber tv!
    Fikk akkurat samme meldingen i dag jeg også. Men av en eller annen grunn er beregnet ankomst satt til 31.05? 14 dager er da en smule tregt, har de hensyntatt askeproblemet denne gangen kanskje?

Håper uansett å ha den til helgen.

Gratulerer forresten med dagen alle sammen!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Megawatt
    Fikk akkurat samme meldingen i dag jeg også. Men av en eller annen grunn er beregnet ankomst satt til 31.05? 14 dager er da en smule tregt, har de hensyntatt askeproblemet denne gangen kanskje?

Håper uansett å ha den til helgen.

Gratulerer forresten med dagen alle sammen!
    hmmm, hvor i landet befinner du deg?
    Jeg fikk 28/5

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk 28/5
    AHA!!!!!!!!!!!!

He`s back! Godt å se!

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk 28/5
    hitra,sør-trøndelag. tok litt over en uke med xpa-5, og det med forsinkelser pga asken.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    AHA!!!!!!!!!!!!

He`s back! Godt å se!
    Aldri vært borte....hehe !
    Dette er faktisk en del av den planlagte nedtrappingen.

Kino bestående av umc1, xpa5 og swans 5.2 rund baut...!

Er ikke sikkert det skjer de helt store spennende tingene her før høsten, men savner no lyd i spisestua......det skal sies!8)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Megawatt
    hitra,sør-trøndelag. tok litt over en uke med xpa-5, og det med forsinkelser pga asken.
    Okey.
    Østfold her, kanskje det ligger no der...

Sist jeg venta på en xpa5 lå den i ei uke hos Bring, de hadde glemt å ringe :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er omsider min umc-1 endelig på tur,virket som de hadde oversett min preorder, for etter en del mail.til cathy tror jeg hun hette så beklaget hun så meget at de hadde glemt meg.Men i går så fikk jeg besjked at den var på tur pluss fikk sporingsnummer.Pluss et lite plaster på såret så ga de meg halv pris på noen balanserte kabler jeg bestilte i samme slengen og det gir jo god tone ved senere handel.Spørs om det er med nyeste fjernkontroll da hun skrev i mailen at de hadde nettopp i går fått inn en ny leveranse av umc bokser,så det virker som de går fort ut av lageret.Får satse på at jeg har den når jeg kommer meg hjem,er for tiden i thailand så bare jeg ikke blir bombefast eller askefast så har jeg noe og se fram til.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey.
    Østfold her, kanskje det ligger no der...

Sist jeg venta på en xpa5 lå den i ei uke hos Bring, de hadde glemt å ringe :roll:
    I går fikk jeg xpa-2 på døra, men ikke umc-1, den havnet på postkontoret for jeg var ikke hjemme. (Dama var hjemme hele dagen:neutral: )

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Umc-1 og xpa-2 har gitt meg bedre lyd. Det hadde jeg jo regnet med. Men jeg har også fått bedre bilde med PS3 over hdmi og wii med kompositt.
    Thank you Emotiva

Side 13 av 34 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •