Dedikert tråd til Emotiva UMC-1/UMC-200 og XMC-1 Lyd- og bildeprosessor - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 34 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 664
    Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bUlk
    Når jeg skal slå på umc-1, begynner den med oppstarsekvensen, men før den er ferdig går den over til å blinke mellom lilla og orange, for så å slå seg i standby. Det er jo helt sikkert en feil kode, men hvordan får jeg resatt denne til fabrikk innstillinger? Tenkte at det måtte prøves først selv om den virket sist jeg testet den tidligere i dag. Ikke veldig bra start dette her, får håpe det er noe småtteri bare.:evil:
    tror jeg ville prøvd å kjøre en firmware oppdatering , men kanskje vente til i morgen å spørre teknisk på emotiva først ???

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kappel
    tror jeg ville prøvd å kjøre en firmware oppdatering , men kanskje vente til i morgen å spørre teknisk på emotiva først ???
    Tenkte litt på dette jeg også, men denne skulle jo ha en ganske ny, da den kom til Norge på Onsdag?

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bUlk
    Tenkte litt på dette jeg også, men denne skulle jo ha en ganske ny, da den kom til Norge på Onsdag?
    den har nok v6 men antakelig ikke beta oppdateringene som har løst de fleste feilene .
    Dessuten må du få startet umc for å kjøre en factory reset fra menyen , eneste du kan gjøre så vidt jeg vet er å slå av power på baksiden i noen sekunder for å nullstille

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den har nok v6 men antakelig ikke beta oppdateringene som har løst de fleste feilene .
    Dessuten må du få startet umc for å kjøre en factory reset fra menyen , eneste du kan gjøre så vidt jeg vet er å slå av power på baksiden i noen sekunder for å nullstille
    Ups, da kan det virke værre enn jeg hadde håpet på, for det har jeg prøvd flere ganger. Får ikke startet den i det hele tatt.

Edit: Har nå dratt ut alt jeg hadde tilkoblet og slått den på. Satte så inn en og en komponent igjen uten at den har slått seg av igjen. Skal se om jeg får testet litt mer i morgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fatter ikke at dere tør å bestille UMC-1. Nå er vi kommen til oppdatering nr 6?! og enda problemer. Bør begynne å ringe en bjelle snart.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nordensparis
    Fatter ikke at dere tør å bestille UMC-1. Nå er vi kommen til oppdatering nr 6?! og enda problemer. Bør begynne å ringe en bjelle snart.

Tja...
    Nå har det vel seg slik at den ble en god del mer buggy i det de la til flere funksjoner.
    Jeg har trua på at UMC-1 blir knall!

Stort sett er det meste fiksa med beta2 firmware...

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen betenkeligheter/nerver med det. Bestillte nettopp en jeg også. Falt ikke til ro med Yamaha RX-V765 i racket, og til prisen så tror jeg UMC-1 er et greit kjøp.

Skulle den vise seg å være et råttent eple, så får vi bare ta det derifra. Retur, update eller hva det nå enn måtte være.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hatt min siden mars jeg , null problemer :-D
    og det er ikke oppdatering 6 , det er faktisk nummer tre vi venter på nå ( v1-4 ble nok kjørt under produksjon )

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hatt min siden mars jeg , null problemer :-D
    og det er ikke oppdatering 6 , det er faktisk nummer tre vi venter på nå ( v1-4 ble nok kjørt under produksjon )
    Synes dette minner om spill fra EA games. Tusen oppdateringer før det virker tilfredstillende

Men bra du ikke har problemer. Bra lydkvalitet/brukeroppsett? Har ikke sett så mange eiere her i norge som har omtalt denne.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes dette minner om spill fra EA games. Tusen oppdateringer før det virker tilfredstillende

Men bra du ikke har problemer. Bra lydkvalitet/brukeroppsett? Har ikke sett så mange eiere her i norge som har omtalt denne.
    Tar ca 10 min å sette opp , veldig fornøyd med valgmuligheter og grensesnitt
    lyd og bilde er en forbedring etter min mening ( gikk fra denon 4306), grunnen til få omtaler er vel at de som har fått den enda , stort sett fikk den i forrige uke .

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan nevne at den jeg lånte av Torbis, virket feilfritt etterpå. Personelig syntes jeg at den rotet litt med kalibreringen. Jeg kjørte den flere ganger uten at den egentlig fikk bestemt seg om mine høytalere var i fase eller ikke. Det samme gjelder hvilke høytalere jeg hadde koblet til.
    Det lydmessige virket veldig greit det lille jeg fikk lyttet, ingen støy overhodet. Den var nok ganske fet i lyden (noe jeg kan like personelig), i forhold til min pioneer reciver som forforsterker. Er sikker på at det blir enda bedre med nye oppgraderinger både kalibreringsbiten og brukermuligheter. PS: Syntes det er greit at det kommer oppdateringer, ser ikke dette negativt. På min LG Blueray som er litt over ett år kommer det stadig enda. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At en produsent lager nye oppdateringer er et kvalitetstegn, når det gjelder service. Men blir de mangen og produktet ikke virker, blir det jo en annen sak.

Er forresten blitt glad i min PS3 nettopp pga. av alle oppdateringene som kommer og "smører" maskineriet.

Noen som har holdt den nye remotèn til UMC-1 i hånden?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg har skjønt er disse oppdateringen kun laget fordi UMC er ustabil/funksjoner som ikke gjør det de skal. Syns jo og det er flott med oppdateringer men ikke når det kun er for å få den til å fungere 100%.
    Det burde den jo ha gjort når man får den i posten.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg har skjønt er disse oppdateringen kun laget fordi UMC er ustabil/funksjoner som ikke gjør det de skal. Syns jo og det er flott med oppdateringer men ikke når det kun er for å få den til å fungere 100%.
    Skal jo si meg enig at den bør fungere, det gjorde ikke den jeg testet 100%, men er sikker på at emotiva får orden på dette snart. Så kan vi jo se hva en får for 6300kr. Vil påstå at det er meget for pengene.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig. Men de er jo billige! Og forhåpentligvis så virker UMC-1 til slutt:neutral:
    Jeg gir de min tillit og mine penger, pga. pris og forhåpentligvis mye kvalitet for pengene.
    Kan jo være jeg ikke er like snill om jeg får en UMC-1 med mye problemer. :twisted: Mine forventninger er "bedre lyd"(lyd som passer mine ører best) enn yamaha 861, og at bilde ikke blir dårligere.

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hei. Noen som vet om xmc 1 kommer med hdmi 1.4? ellers er den liksom utdatert før den kommer=(

Når skal denne komme?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henningep
    Hei hei. Noen som vet om xmc 1 kommer med hdmi 1.4? ellers er den liksom utdatert før den kommer=(

Når skal denne komme?
    bla tilbake til side 11

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vil bare skyte inn at en del av disse bugs er i forbindelse med produkter som er ganske små på markedet og derfor har litt egne løsninger

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har sikkert blitt spurt om før men spør forde jeg.

Kan UMC-1 kjøres som Phantom-senter som noen kaller det ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    venter i spenning på noen lyd og bilde anmeldelser av umc 1, ikke angående bugs men hvordan den er å innstalere og ikke minst hvordan er den i bruk, lydmessig og bildemessig

Side 12 av 34 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •