Dedikert tråd til Emotiva UMC-1/UMC-200 og XMC-1 Lyd- og bildeprosessor - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 34 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 664
    Newcomer torbis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kappel
    Preorder er ferdig !!!!!!
    Umc1 ligger i webshopen !!!!!!

LØP OG KJØP :-D :-D :-D :-D :-D

Kappel sitt regnestykke er nok ganske riktig det......fikk min Umc-1 igår....er på test hos svigersønn...hakketid...konfirmant ihelga.....men etterpå det

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tror de må ha det travelt "over there" for jeg har nå sendt 3 mailer angående boksen og har fått 2 svar og det siste var at jeg måtte vente ytterligere noen måneder før jeg kunne få noe,og den mailen var en tro kopi av den jeg fikk i fjor da jeg først meldte meg på preorderlista,og nummer 2 var jo den med 24 april forsendelsen.Så jeg vet ikke snart hva jeg skal tro.... Har sendt en igjen i dag nå så hvis det ikke blir noe godt svar så får jeg se etter en annen løsning da jeg har solgt min gamle yamaha rxv 3800.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Se der ja!

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torbis
    Kappel sitt regnestykke er nok ganske riktig det......fikk min Umc-1 igår....er på test hos svigersønn...hakketid...konfirmant ihelga.....men etterpå det
    Såååå, må du nok bare bestille deg en til, for her kommer døra til å være låste en godt stund om det gjelder å hente noe

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bUlk
    Såååå, må du nok bare bestille deg en til, for her kommer døra til å være låste en godt stund om det gjelder å hente noe

Ok da...så får jeg den med den kule nye fjernkontrollen8)
    Vet ikke når, men skal bli litt spennende å få koblet opp Umc'n opp moy xpa'n
    Får vente til kanbelklysa som ligger i Paris ankommer heimen.....
    .

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torbis
    Ok da...så får jeg den med den kule nye fjernkontrollen8)
    Vet ikke når, men skal bli litt spennende å få koblet opp Umc'n opp mot xpa'n
    Får vente til kanbelklysa som ligger i Paris ankommer heimen.....
    Dårlig med frontrekke foreløpig, men kan bli kult å få høre om det blir noe mer å hente, som jeg er ganske overbevist om
    .
    .

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen her fått UMC-1 og delt noen inntrykk? Jeg har en liggende på preorder og vurderer den fælt, men er skeptisk.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Har noen her fått UMC-1 og delt noen inntrykk? Jeg har en liggende på preorder og vurderer den fælt, men er skeptisk.

+1 jeg lurer fælt på noen inntrykk av denne jeg og, lyd og bilde?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke fått den enda , men den er på vei i posten. Jeg vil også høre mest mulig skryt om den... Det jeg har lest om folk som har den, er at lyden er veldig bra og bilde er bra. Har lest om en som hadde yamaha 663 og han ble veldig fornøyd med byttet. En på forumet her hadde en enda bedre reciever... Nå får man altså med en ekstra god håndkontroll - free.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil høre sannheten.

Men hva var egentlig preorder-prisen man fikk? Jeg kan ikke finne den noe sted,men var det ikke rundt 349$

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil høre sannheten.

Men hva var egentlig preorder-prisen man fikk? Jeg kan ikke finne den noe sted,men var det ikke rundt 349$
    Jeg har ikke sett den prisen før, men jeg skrev meg "bare" på venteliste nr.2.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D
    har du masse "uvanlig" utstyr som kabeltv tunere og htpc kan du kanskje vente litt til , men har du bare maistream bd spillere , konsoller ol er det bare å handle :-D
    bedre pre/pro til prisen ser jeg ikke for meg

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil høre sannheten. Men hva var egentlig preorder-prisen man fikk? Jeg kan ikke finne den noe sted,men var det ikke rundt 349$

Sannheten er at preorder prisen var $699 uansett (evt. $629 for B-stock), medmindre man tidligere hadde kjøpt en av Emotivas prosessorer (såsom LMC-1 og MMC-1) og derved var innehaver av rabattbeviset som gir 40% rabatt ved kjøp av neste generasjon prosessor (såsom UMC-1 eller XMC-1). Om man kjøper en UMC-1 nå får man et slikt rabattbevis som man evt. kan bruke ved introduksjonen av UMC-2 eller XMC-2.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stevens
    Sannheten er at preorder prisen var $699 uansett (evt. $629 for B-stock), medmindre man tidligere hadde kjøpt en av Emotivas prosessorer (såsom LMC-1 og MMC-1) og derved var innehaver av rabattbeviset som gir 40% rabatt ved kjøp av neste generasjon prosessor (såsom UMC-1 eller XMC-1). Om man kjøper en UMC-1 nå får man et slikt rabattbevis som man evt. kan bruke ved introduksjonen av UMC-2 eller XMC-2.
    Håper jeg får et rabattbevis på xmc-2, den må vel bli bra8) Da er kanskje 3D blitt en standard?!

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Håper jeg får et rabattbevis på xmc-2, den må vel bli bra8) Da er kanskje 3D blitt en standard?!
    3D standarden kommer allerede i XMC-1. Noen nenver at UMC-1 også får 3D i løpet av året, altså HDMI 1.4.

De kan ikke gi ut ett samlingspunkt for hjemmekinoen etter sommeren i år uten å ha HDMI 1.4.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    3D standarden kommer allerede i XMC-1. Noen nenver at UMC-1 også får 3D i løpet av året, altså HDMI 1.4.

De kan ikke gi ut ett samlingspunkt for hjemmekinoen etter sommeren i år uten å ha HDMI 1.4.
    Håper du har rett! AndersT2.

Når jeg snakket med en forhandler av yamaha, så mente man at yamaha ville oppgradere sine nye til hdmi 1.4.
    Tror dere UMC-1 er "klargjort" slik at den kan oppgraderes?

Når jeg snakket med denne forhandleren så mente han at det ikke var noe i veien for at man kunne oppgradere en 1.3 til 1.4. Det var viljen til selskapene det stod på?!?

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Håper du har rett! AndersT2.

Når jeg snakket med en forhandler av yamaha, så mente man at yamaha ville oppgradere sine nye til hdmi 1.4.
    Tror dere UMC-1 er "klargjort" slik at den kan oppgraderes?

Når jeg snakket med denne forhandleren så mente han at det ikke var noe i veien for at man kunne oppgradere en 1.3 til 1.4. Det var viljen til selskapene det stod på?!?
    Umc1 går over til 1.4 i siste kvartal 2010 og allerede leverte enheter er oppgraderbare til 1.4 i følge emotiva.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal man med v1.4? Hva slags 3D-greier er det du kan gjøre? Jeg har ikke helt fått med meg dette, man må vel bytte ut TV og avspiller, samt få noe som er innspilt i 3D for at det skal være noen vits?

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

umc-1 slår seg ikke på

Når jeg skal slå på umc-1, begynner den med oppstarsekvensen, men før den er ferdig går den over til å blinke mellom lilla og orange, for så å slå seg i standby. Det er jo helt sikkert en feil kode, men hvordan får jeg resatt denne til fabrikk innstillinger? Tenkte at det måtte prøves først selv om den virket sist jeg testet den tidligere i dag. Ikke veldig bra start dette her, får håpe det er noe småtteri bare.:evil:

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal man med v1.4? Hva slags 3D-greier er det du kan gjøre? Jeg har ikke helt fått med meg dette, man må vel bytte ut TV og avspiller, samt få noe som er innspilt i 3D for at det skal være noen vits?
    Selve forsterkeren får ingen 3D ting. Men den må kunne håndtere signalet, det kan de ikke i dag. HDMI 1.4 gjør at man kan sende 2x1080p slik man får med 3D BD, i dag takler det kun 1x1080p. Man kan sende 3D i dag også, men da 1080i.

HDMI 1.4 takler mye høyere oppløsning også, takler vel 4K hvis jeg ikke tar feil, samt at den kan føre lyden tilbake fra TVen hvis man ønsker dette. Den beste tingen med HDMI 1.4 kommer ikke enda ser det ut til, det er at den også kan føre nettverkssignalet. Det betyr at du kan kople f.eks. TVen til nettverket (eventuelt om denne har trådløst), så vil man kunne få nettverkstilgang til alle andre komponenter via HDMI kabelen. Mindre kabel salat.

Men tilbake til det du spurte om, i hovedsak med 3D så trenger man ny Blu-ray spiller (teller ikke PS3, da jeg regner med denne kun får 1080i 3D, selv om mange hevder det motsatte), og ny TV.

Kjøper du noen av disse komponentene nye neste år, så støtter de alt dette vil jeg tro.

Side 11 av 34 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •