Ingen lyd i Sub m/ Yamaha RX-V2500

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ingen lyd i Sub m/ Yamaha RX-V2500

Jeg har da fått meg en subwoofer (relativt ny-brukt forsterker og, 2-3uker) det jeg har problemer med er å få lyd i subben!

Forsterkeren er som sagt Yamaha RX-V2500, Subwooferen er en Cerwin Vega HD-12S den er koblet med subwoofer kabel fra Monster, jeg tror jeg må "enable" den en plass men forstår ikke hvordan, selv etter å ha lest i manualen!

Det som kan være løsningen er noen instillinger i/med såkalt GUI (grapphics user interface elns) til tven så vidt jeg har forstått, men hvordan får jeg eventuelt til dette? Recieveren har masse S-video uttak (da den er for gammel til HDMI) jeg har prøvd å koble til flere av s-video uttakene og skru på S-video på TVen men ingenting skjer....

Btw. jeg bruker PCen->Reiciever med en coaxkabel og Sub har status LED grønn/rød, den står på rød som tilsier at den ikke får signaler fra receiver.

Jeg har også testet en eldre Panasonic receiver, da fikk jeg lyd i sub, så det er ingenting galt med kabel/sub.

På forhånd takk for svar !

Newcomer OJMARØ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Når det gjelder lyd i subb kan det være at front høytalerene er valgt til "large" å at det da bare spilles bass i høytalerene ved musikk lytting.
    Forsterkeren ha sikkert en utgan som er merket med "mon" gul phono plugg.. koble denne til tv'en å sjekk ut gui menuen. På min yamaha rxv3900 har jeg satt front til small og bass out til swf med deling på 80Hz. da vil all bass under 80 hz gå til sub

Mvh: olav

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0