Ny receiver til mine B&W 703

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny receiver til mine B&W 703

Skal ha en ny receiver til et par B&W 703 jeg har fått tak i (det skal bygges ut til en liten hjemmekino senere). Siden jeg ikke har handlet HiFi på lenge trenger jeg litt hjelp. Hvilken type receiver passer godt til disse høyttalerne?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Hvor mye vil du bruke?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAr hatt 703 selv. Denon har virkelig blitt bra denne runden.. anbefaler en titt på AVR3310. Koster ca 11000kr på HIfiklubben. Ser dem har den inne på Elkjøp - Velkommen til Elkjøps nettbutikk! Her kan du kjøpe varer og finne informasjon du er på jakt etter! også, men dette er da gråimport!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal en receiver drive B&W 703 og center + surround høytt, UTEN hjelp av et effekttrinn, bør den være Stor og Sterk. Det betyr at skal du ha en ny receiver, blir det garantert kostbart, men det vil lønne seg i lengden.
    Greier du deg uten hd-prossessorer, kan en brukt toppmodell fra Denon være veien å gå. Eller Arcam kanskje.
    Det er åsså noen voldsomt gode fra Yamaha tilsalgs her på avtorget...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roytarzan
    Skal en receiver drive B&W 703 og center + surround høytt, UTEN hjelp av et effekttrinn, bør den være Stor og Sterk. Det betyr at skal du ha en ny receiver, blir det garantert kostbart, men det vil lønne seg i lengden.
    Greier du deg uten hd-prossessorer, kan en brukt toppmodell fra Denon være veien å gå. Eller Arcam kanskje.
    Det er åsså noen voldsomt gode fra Yamaha tilsalgs her på avtorget...
    Nye denon er faktisk veldig kraftig blitt :S. MEn seff, ikke på NAD/HK/Rotel/Arcam nivå da... 3310 er en veldig hendig sak.. t.o.m 2310 er relativt sterk :S.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Denon 2310 på lån og synes den gjør en god jobb, men vurderer å kjøpe 3310. Fikk et inntrykk her inne av at Denon er bare dritten til disse høyttalerne, men er ikke enig der.

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ->NightHawk<-
    Har en Denon 2310 på lån og synes den gjør en god jobb, men vurderer å kjøpe 3310. Fikk et inntrykk her inne av at Denon er bare dritten til disse høyttalerne, men er ikke enig der.

Prøv Yamaha før du kjøper.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon 3310 er helt sikkert en god receiver. Jeg ville også nøye vurdert Yamaha.
    Men, såvidt jeg vet, er disse tradisjonelle transistor-forsterkere. Da blir jeg skeptisk når de veier så lite som dem gjør...
    Si fra om jeg tar feil.

Det er tross alt viktig at når man setter på en feit konsert eller heftig action, at ikke forsterkern kneler. Realisme krever krefter.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roytarzan
    Skal en receiver drive B&W 703 og center + surround høytt, UTEN hjelp av et effekttrinn, bør den være Stor og Sterk.
    Kan ikke få understreket det nok... denne serien er særdeles tungdrevet og jeg følte at en 150W stereoforsterker i høy klasse kom til kost med tan:ke på effekten.

Jeg fikk aldri skikkelig god lyd fra disse høyttalerne, til og med ikke med elektronikk til flere ganger prisen så jeg solgt de fort.

Edit:
    Når jeg sa skikkelig lyd tenkte jeg også på selve kvaliteten og ikke volum for det spilte høyt nok.

Skal du derimot spille disse med en receiver uten effekttrinn snakker vi minst 15 000 kr klassen.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du kommer bedre ut av det ved å kjøpe en rimelig surround receiver med preout og effektrinn.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Jeg tror du kommer bedre ut av det ved å kjøpe en rimelig surround receiver med preout og effektrinn.
    Det jeg synes er synd er at når mange velger en slik løsning så burde man kunne selge prosessorer uten effektdel i 3-8000 kr klassen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •