Ny kanon fra Denon (2805) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Disser du Arcam, einis? :wink:

Newcomer StianH* sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei vel.. Regner nesten med at dere "Denon-hatere" ikke har hørt noen av disse to helt nye receiverne siden det virker som dere har mislikt dem lenge, men dere må jo få lov å ha deres meninger om produsenten såklart. Det er jo også bra at dere forteller oss andre hvordan Denon har vært tidligere selv om dere kanskje ikke har hørt alle deres siste produkter. Deling av erfaringer er viktig i forumet.

Men til noe annet: Vil dere anbefale meg å heller gå for en Marantz SR-7400, som ligger midt i mellom 2805 og 3805 i pris? (Skal spille med Dali Blue foreløpig.)

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville valgt 7400 ja. Det er 2 vesentlige ankepunkter ved denne i ditt oppsett. For det første har den ikke romkorreksjon så vidt jeg vet. For det andre har jeg hørt at de skal ha hatt noen problemer med tidligere modeller. Jeg vet ikke om de er helt borte på X400-serien.

Jeg har hørt Denon 3805 ved flere anledninger, men ikke 2805. 3805 fører Denons tradisjoner videre og innebærer ikke noen ny æra for Denon, bare noen nye produkter i rekken. Marantz og Denoen eies nå av DM-holding, og det skal bli spennende å se i fremtiden hvilken lydfilosofi som bæres videre. Enn så lenge er Marantz og Denon svært forskjellige.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal gå for et KEF surround oppsett.
    Q7
    Q1
    Q9c

Det står mellom:

Denon AVR3805
    H/K AVR 630
    Marantz 7400
    NAD T763
    Yamaha RX V2400
    Sony STR DA3000

Når det gjelder valg av dvd spiller er jeg veldig usikker.
    Hvor mye bør jeg bruke.
    Lyden er viktigere enn bilde.
    Får jeg mye mer for pengene hvis jeg øker budsjettet fra 4000 til 5000?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes dette med 2805 vs 3805 er interessant.
    Med ekstra effekttrinn på frontene, hvordan vil da 2805 være i forhold til 3805. Er det bare fjernkontrollen (som etter min mening ikke er SÅ fancy), HDCD og Denonlink som skiller i tillegg til den ekstra effekten?

Spørsmålet blir: Kan 2805 gjøre prosessorjobben så bra at den ved oppgradering kan leve videre som ren prosessor ved kjøp av effekttrinn til frontene?
    Ser jo at Gorm (Hi-Fil) blant annet har anbefalt Rotel effekttrinn med 3805. Kan 2805 gjøre prosessorjobben omtrent like bra (gitt at man ikke er avhengig av Denonlink og HDCD, selvsagt)?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får hørt en 2805 om ikke lenge, så da blir det mulighet til å finne ut hva den duger til i forhold til 3805.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forforsterkeren er identisk med den i 3805, så forskjellen består i mindre strømforsyning og effekt, samt "billigere" fjernkontroll.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde 2805 og 3805 hadde lik forforsterker del, men på 2805 står det kun AL24 processing, mens på 3805 står det Plus også? Merkelig...

Apropos fjernkontroll, så kan jeg ikke fordra fjerkontrollen til 3805, fordi man hele tiden må se på den for å trykke (bortsett fra de få faste knappene). Og så sluker den jo batteri i tillegg. Så jeg tror det er et pluss å velge 2805 sånn sett...

Spurte i en annen tråd men... Hvordan gjør 2805 det i forhold til 3805 å dra B&W 603 S3? Samt Nautilus 805? (dvs. kun en stk 805 samtidig med 603).

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2805 gjør en kjempejobb med å dra mine CWM 800 ihvertfall.

Og de er ikke speiselt lettdrevne.

Jeg synes lyden i Denon passer bedre til B&W høyttalerene i 6 serien enn for eksempel HK og Yamaha som kan være noe pågående i forhold.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av StianH*
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    ... Jeg kan ikke se for meg at 2805 kan skilte med noe mer engasjerende enn det 3805 kunne. Dessuten rimer 700Watt klasse AB og 13,5 Kg veeeeeeeldig dårlig.
    Du mener altså at verken Denon AVR-2805 eller 3805 er engasjerende? :?
    Og kanskje at Denon oppgir for masse watt i forhold til det det 2805 yter?
    Enn 3805 som er 17Kg, tror du det blir mer korrekt at det faktisk har 7x120Watt? Kan jo hende at den ikke bare har 20% mer watt enn lillebror 2805 som egentlig oppgitt?

Ble mange spørsmål her ja, men jeg ble noe "engasjert" etter din kritiske holdning og vil jo ikke gå i noen felle her.

Jeg må si at jeg er jo forsåvidt enig i at 13,5Kg rimer litt dårlig med effekten og funksjoner som er oppgitt, men dette er jo ikke noe Denon er særlig ille på heller med tanke på konkurrenter. F.eks oppgir Yamaha på RX-V750 7x150W (1050W totalt) og den er 12,5Kg (Riktignok er dette i 6Ohm DIN men de oppgir også 7x100 i 8Ohm et sted mener jeg å huske)
    7 ganger X antall watt er vel egentlig ikke riktig for veldig mange receivere. De fleste greier ikke å oppnå dette samtidig. Altså bånn gass samtidig i alle kaneler. I utgangspunktet er vel dette ytterst sjeldent i noen film/musikk.... Men NAD sine forsterkere reklamerer med at de kan yte i alle kanaler samtidig f.eks 7 x 110w som 773v2 reklamerer med.... hvor sant dette er gjenstår å se......

Nå har det seg slik at veldig mange her på forumet har et hat generelt mot hifi-klubbens produkter, spesielt NAD, Denon og Cerwin vega..... Etter min mening selger de meget bra produkter. Tatt i betraktning pris / kvalitet / ytelse. Jeg kjenner mange (i hvertfall 3) som har NAD og B&W kombo i stua si som hjemmekino. De er storfornøydea alle sammen.... Men det skal sies at disse ikke akkurat er "guruer" på av utstyr. Men de har nå hjemmekino langt over gjennomsnittet mener nå jeg....

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke spor helt bort fra 2805 da...

Prøvde såvidt 2805 på 603 i butikken, og det virket som om det gikk greit. Men jeg ville ikke spille høyt (eller max) særlig lenge pga andre folk i butikken. Burde vel også sammenlignet dirkete med 3805. Jeg spilte på et tidspunkt veldig høyt, og er usikker på om dette var maks (syntes det hørtes ut som om bassen ikke var kontrollert lenger) i forhold til forsterkeren. I såfall ble jeg litt skuffet, og tror 3805 kunne kjørt lenger. Men det er mange muligheter her, mulig jeg ble lurt av lydgjengivelsen i selve lokalet eller at jeg faktisk kunne spilt høyere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zamot
    Ikke spor helt bort fra 2805 da...

Prøvde såvidt 2805 på 603 i butikken, og det virket som om det gikk greit. Men jeg ville ikke spille høyt (eller max) særlig lenge pga andre folk i butikken. Burde vel også sammenlignet dirkete med 3805. Jeg spilte på et tidspunkt veldig høyt, og er usikker på om dette var maks (syntes det hørtes ut som om bassen ikke var kontrollert lenger) i forhold til forsterkeren. I såfall ble jeg litt skuffet, og tror 3805 kunne kjørt lenger. Men det er mange muligheter her, mulig jeg ble lurt av lydgjengivelsen i selve lokalet eller at jeg faktisk kunne spilt høyere.
    Beklager.... jeg blir bare litt små irritert på disse hifklubbenhaterne innimellom.... Jeg kjenner en kompis som akkurat har kjøpt seg 2805. Han er storfornøyd. Nå husker jeg ikke akkurat høtalermodellen, men tror det var Jamo. Nå er det noen år siden han byttet receiver sist, så sammenligningsgrunnlaget er derfor ikke det beste.... Men som sagt han er storfornøyd! Jeg vurderer også en 2805/3805. Noe som ikke er nevnt tidligere(?) er at 3805 også har noe equalizer innstillinger som ikke 2805 har. Dessuten synes jeg den ser litt penere ut uten alle knappene i front. 3805 har et deksel som skjuler de kanppene man ikke bruker daglig(?)....

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Beklager.... jeg blir bare litt små irritert på disse hifklubbenhaterne innimellom.... ..
    Synes ordet "hatere" er veldig sterkt. Det du skal huske på er at det er veldig mange brukere i dette forumet, og de aller fleste har et eller annet forhold til HFK. At en da går litt lei etter en stund, og synes at det finnes en annen verden enn HFK sine monopol-produkter innebærer ikke at en hater kjeden for det.... :wink: Undertegnede er den første til å innrømme at jeg ikke løper ned dørene til HFK først i jakten på nye produkter, men det har butikkene og de ansatte der seg selv å takke for.

På DVD-spiller-siden har HFK en av markedslederne, men jeg personlig synes at det finnes mange andre og mer spennende produkter på både receiver og høytalersiden....

Og det er jeg glad for etter 12 år som "HFK-medlem". Men jeg "hater" ikke HFK av den grunn! Jeg liker dem bare litt mindre enn andre butikker :wink: :wink: :wink:

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe som ikke er nevnt tidligere(?) er at 3805 også har noe equalizer innstillinger som ikke 2805 har.
    Hvilke innstillinger er det?

Jeg synes Denon receiverene spiller veldig bra sammen med B&W høyttalerene i den rimelige enden av skalaen. De utfyller hverandre veldig bra. Jeg var ikke klar over dette før jeg fikk satt meg ned og testet det skikkelig. Har hørt Denon receivere mange ganger før, men har ikke vært så begeistret for oppsettet og har derfor ikke vurdert dem seriøst før de fikk rom-korreksjon.

Nå er jeg nyfrelst Denon fan 8)
    Med både receiver, DVD spiller og høyttalere fra HFK.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Nå er jeg nyfrelst Denon fan 8)
    Med både receiver, DVD spiller og høyttalere fra HFK.
    Og det er tross alt det viktigste; at du selv er fornøyd!! :wink: :wink:

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Equalizer innstillingene på 2805 og 3805 er identiske.
    Hele forforsterkerdelen er faktisk identisk.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sa du om 1068 og 1098 også, hva bygger du dette på?

Imidlertid er Denon veldig gode produkter. De har mange funksjoner og leverer masse effekt. Men desverre så er det veldig mange produsenter som leverer langt mer kontroll og musikalitet til samme pris.

Jeg hadde gode dekk på bilen min, men de nye jeg satte på var av en helt annen verde, selvom de kostet omtrent det samme.

Jeg hater ikke HiFiklubben. Jeg hater heller ikke alle produktene til HiFiklubben, men min betraktning av produkter går for det meste på rene musikalske kvaliteter. Disse uttaler jeg meg ikke om før jeg føler at jeg har et godt grunnlag for det, og jeg pleier å forsøke å oppgi hvorfor jeg mener jeg har grunnlag for å uttale meg.

De fleste som blir beskyldt for å hate HiFiklubben forsøker vel egentlig å åpne øynene på andre. Mange her kjenner svært få produkter utenom de HiFiklubben har. Når vi er på et forum for faglig interesserte burde kunnskapsnivået være på det bredeste om ulike produkter på markedet. Når en tråd om 2 oppgraderte versjoner av noen gamle DVD-spillere på rekordtid har passert 350 innlegg så ER DET PÅ TIDE Å ÅPNE ØYNENE PÅ FOLK!

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Equalizer innstillingene på 2805 og 3805 er identiske.
    Hele forforsterkerdelen er faktisk identisk.
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Det sa du om 1068 og 1098 også, hva bygger du dette på?
    Informasjon fra Denon så klart. De begrunner det med at det er langt billigere å produsere en forforsterker, enn å lage to versjoner som er "nesten" like.

For øvrig påpekte jeg vel at det er en del forskjeller på 1068 og 1098.
    Helt ordrett skrev jeg:
    Forskjellen mellom RSP-1068 og ”storebror” 1098
    - 1068 mangler den syv tommer store LCD skjermen.
    - 1098 er modulbygget og er derfor lettere (og billigere) å hardware oppgradere.
    - 1098 har flere inn- og utganger for både lyd og bilde.
    - Strømforsyningen i 1098 er større og renere enn den som sitter i 1068.

I praksis finner jeg bare ett moment som forsvarer en prisforskjell og det er LCD skjermen. Den er unektelig praktisk når man må inn i menyen for justering. Det blir litt tiltak å starte opp projektoren får å gjøre en justering i menyen ved avspilling av musikk. På det annen side kan jeg kjøpe en mye bedre LCD skjerm for mellomlegget mellom disse to forforsterkerne.
    Jeg satser på at Rotel snart kommer med en oppgradert versjon av 1098 får å forsvare prisforskjellen. Forhåpentlig inneholder denne oppgraderingen HDMI inn- og utganger.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Beklager.... jeg blir bare litt små irritert på disse hifklubbenhaterne innimellom.... ..
    Synes ordet "hatere" er veldig sterkt. Det du skal huske på er at det er veldig mange brukere i dette forumet, og de aller fleste har et eller annet forhold til HFK. At en da går litt lei etter en stund, og synes at det finnes en annen verden enn HFK sine monopol-produkter innebærer ikke at en hater kjeden for det.... :wink: Undertegnede er den første til å innrømme at jeg ikke løper ned dørene til HFK først i jakten på nye produkter, men det har butikkene og de ansatte der seg selv å takke for.

På DVD-spiller-siden har HFK en av markedslederne, men jeg personlig synes at det finnes mange andre og mer spennende produkter på både receiver og høytalersiden....

Og det er jeg glad for etter 12 år som "HFK-medlem". Men jeg "hater" ikke HFK av den grunn! Jeg liker dem bare litt mindre enn andre butikker :wink: :wink: :wink:
    Støttes!!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •